Mijn nieuwe pc maakt op random genomen tijden een bios piepje. Het is een kort piepje die zich voordoet terwijl hij nog moet opstarten, tijdens de installatie van OS en wanneer de pc al meerdere uren aan staat ook. Tussen de piepjes zit soms uren en soms komen de piepjes 5 minuten na elkaar.
Na wat gegoogeld te hebben kwam ik alleen achter de uitleg van piepjes wanneer je pc nog aan het opstarten is, en niet terwijl hij aan staat.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Alle overbodige PCI/PCIe apparaten eraf gehaald --> nog steeds
Alleen booten met SSD (OS) --> Nog steeds
Alleen booten met HDD (OS daarop) --> Nog steeds
en alle mogelijke combos van hierboven
In de bios gekeken naar temperatuur van alle onderdelen wanneer het piepje zich voordoet: CPU rond de 30 graden, kast rond de 28 graden. Dus geen melding dat hij te heet is geworden.
PC:
i5-750
Gigabyte P55-UD4
Corsair XMS3 4g1600cl9
Intel x25 ssd 80 g2
Alles is welgeteld 8 dagen oud en 1 dag ingebouwd.
Wat kan ik nog meer proberen dit probleem te verhelpen, begin een beetje radeloos te worden
. Als er iets kapot is welk onderdeel kan het dan waarschijnlijk zijn ? Alles RMA'en lijkt mij overbodig.
Na wat gegoogeld te hebben kwam ik alleen achter de uitleg van piepjes wanneer je pc nog aan het opstarten is, en niet terwijl hij aan staat.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Alle overbodige PCI/PCIe apparaten eraf gehaald --> nog steeds
Alleen booten met SSD (OS) --> Nog steeds
Alleen booten met HDD (OS daarop) --> Nog steeds
en alle mogelijke combos van hierboven
In de bios gekeken naar temperatuur van alle onderdelen wanneer het piepje zich voordoet: CPU rond de 30 graden, kast rond de 28 graden. Dus geen melding dat hij te heet is geworden.
PC:
i5-750
Gigabyte P55-UD4
Corsair XMS3 4g1600cl9
Intel x25 ssd 80 g2
Alles is welgeteld 8 dagen oud en 1 dag ingebouwd.
Wat kan ik nog meer proberen dit probleem te verhelpen, begin een beetje radeloos te worden

I don't hate you, I nothing you