LG Flatron W2600HP-BF en W2600HP-BN

Pagina: 1
Acties:

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:30

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Ik zat door de pricewatch te kijken toen mijn oog viel op deze LG monitoren
Wat ik mij ten eerste afvraag: wat is het verschil tussen deze twee schermen? In de pricewatch zie ik geen verschil tussen beiden schermen, en ook op de site van LG is dit niet aangegeven..

Ten tweede: Zou dit scherm geschikt zijn voor mij?
Ik wil m voornamelijk gebruiken om films te kijken (daarom kies ik voor een scherm met een S-IPS paneel) en om te gamen. Verder heb ik bewust voor een 16:10 schermverhouding gekozen, omdat een paar pixels extra in de hoogte niet verkeer is in mijn ogen.

Verder iemand ervaringen met deze monitoren?

Oh en huidige scherm: Medion 19 inch 1280*1024 scherm :p

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Niemand?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:15
Super monitoren. Ik heb zelf geloof ik de -BN. Maar toen ik zelf aan het zoeken was naar hetzelfde antwoord, had ik ergens een post op een forum gevonden waarin een medewerker van LG vertelde dat de verschillen cosmetisch en miniem waren.
Ik ben zelf erg tevreden over de monitor, behalve dat hij (zoals elke betaalbare monitor) te klein is :+. De kleur rood is standaard wel iets te aanwezig, dus dat moet je bijstellen, maar een kleine moeite voor een goed scherm. Overigens valt dat rood alleen op als je er een ander scherm naast hebt staan.

Voor films is het niet de ideale monitor, omdat de zwarte balken boven en onder niet zo zwart zijn als bij MVA en anderen, maar ik vind het absoluut niet storend.
Voor games is het wel een super scherm. Tenminste als je games 1920x1200 ondersteunen, of een ander 16:10 format. Maar dat probleem heb je op vrijwel alle monitoren.

En mocht je hem kopen: de aan-knop is het chromen golfje en het is een touch-knop. Het power logo staat lekker verwarrend gewoon op de behuizing erboven. De andere knoppen zijn wel gewoon aanraken op de tekst.

Ook zou je van tevoren even moeten kijken of je videokaart games wel lekker kan draaien op die resolutie.

Addicted to silent computing

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Haha oke dat klinkt allemaal heel geruststellend :)
Want ik kom dus van een vierkant (5:4) 19 inch scherm af, dus voor mij zal ie zeker groot genoeg zijn.
Verder zit in het scherm nu een TN paneel, dus ben gewend aan grotere 'grijze' zwarte balken bij film kijken :p
En qua videokaart zit dat ook wel goed.. Heb een 4870 met 1GB dus 1920*1200 moet geen probleem zijn behalve bij Crysis misschien :+

Bij komplett.nl hadden ze een demo model te koop staan voor 390 euro en die heb ik besteld. Ga wel natuurlijk eerst ff kijken of dat scherm niet helemaal is lelijk is enzo maar, honderd euro korting is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

Geloof wel dat dat ding zonder accesoires of iets geleverd wordt. Zaten er nog cruciale acessoires bij, zoals bvb een kabel voor die usb aansluitingen of iets derglijks, of maakt t niet zoveel uit als er geen zooi meegevelerd wordt :p?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:15
Bij mij zaten er de volgende kabels bij: een single link DVI, een VGA, een USB datakabel voor de reader en een stroomkabel. De USB kabel is geloof ik een printerkabel, maar voor de rest is het allemaal standaard. Er zat nog een CD bij met drivers, maar die kun je ook vinden bij LG.

Enne.. over dat groot genoeg: ik kwam van een iiyama Vision Master Pro 510, 22" als ik me niet vergis. Dus voor mij was de stap niet zo heel groot, maar wel een goede. Maar ik waarschuw je: het went héééél snel zo'n groter scherm :+ Dus als je weer voor het eerst op school of op een laptop naar een scherm kijkt, krijg je nogal het gevoel dat het allemaal wat te klein is :9

Addicted to silent computing

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Heb t scherm nu op mn bureautje staan en man..: Wat een ding :+ ! Ben er helemaal weg van :p
De kleur rood is inderdaad een beetje onnatuurlijk hier en daar, maar daar ga ik morgen wel ff wat aan doen :p

Heb nu een paar films erop gekeken en de kleuren zijn echt veel dieper dan op mn vorige scherm. Verder is gamen ook echt geweldig.. Beleef de spellen nu veel 'beter' :)
Ben echt blij dat ik t scherm heb gehaald. Bedankt voor je reacties, Crahsystor :)
Pagina: 1