Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acronis true image try&decide reboot: vast op 0%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb laast Acronis True Image geinstalleerd. Daar zit de functie try&decide op, zodat je software installaties (met mogelijke virussen of andere problemen) kunt uitproberen en dan later de aanpassing toepassen of annuleren. Nadat ik wat had uitgeprobeerd heb ik geselecteerd dat hij zou herstarten en de veranderingen zou toepassen.

Op het begin was hij na het herstarten na een tijdje blijven haken op 99% toen de stroom (zoals wel vaker bij ons gebeurt (studentenhuis)) uit. Nu ik de pc op nieuw heb opgestart blijft hij continue staan op 0%.

wat ik zie op mijn scherm:

|standaard bericht systeemconfiguratie|

starting acronis loader...
starting committing...
status of commit: 0% ----<@

het slangetje (----<@) blijft wel steeds bewegen (wat eigenlijk ook niks betekent) maar verder doet hij helemaal niks. Omdat de optie voor de opstartoptie is gezet van mijn OS (w7 en wVista in Dual Boot) kan ik mijn pc niet meer gebruiken. Ook is er in de opstartoptie en in BIOS niks meer te vinden wat effect kan hebben.

De versie van het programma is de 2009 of 2010 versie, dat weet ik niet zeker maar ik kan het niet meer op de pc controleren (ik zit nu op de laptop)

PC gegevens:
OS: Windows 7 Ultimate 64Bit (+Windows Vista dual boot die ik nauwelijks gebruik)
Dell XPS 420
CPU: Quad core Q6600 2.4Ghz
RAM: 6GB DDR2 800Mhz
HDD: 2x 250GB in RAID0 + (niet origineel: Samsung spinpoint F1 750GB)
VIDEO: Nvidia Geforce 8800GT 512MB

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen ben ik deze persoon zeer dankbaar _/-\o_ ik kon ook op de support site van Acronis alleen maar andere onderwerpen vinden.

*edit:
ook met systeem recovery via de windows cd gaat het niet, ook niet met een van de functies die erbij zit. En de image die ik heb gemaakt van de windows 7 OS is om een of andere vage reden niet mogelijk om te laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik hiermee mijn vraag kick, maar de nood om de pc in orde te krijgen is groot. Via acronis disk director suite wordt er aangegeven dat er iets fout is met de partitie waar mijn windows 7 op stond. Ook is de partitie zijn letter C kwijt geraakt en heeft hij nou de letter F toegedeeld gekregen.

Ik ben nu aan het proberen om op een andere schijf buiten mijn raid-schijf waar de w7 op staat een nieuwe windows te installeren zodat ik toegang krijg tot alle files. Maar ik heb weinig zin om alles te moeten herinstalleren, tenzij het via de de image kan die ik maar niet kan starten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen???

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je wilt dus zeggen dat je dit soort ingrijpende software hebt geinstalleerd zonder eerst een backup te maken? Als je toegang wilt tot je bestanden, gebruik dan een Knoppix of BartPE liveCD. Aangaande het kicken: als de PC zo belangrijk is, dan moet je er niet mee experimenteren.

Mogelijk moet je gewoon de bootsector repareren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een backup gemaakt via de acronis true image, waar ook het try&decide onder valt. De software waar ik bang voor was is niet het probleem. Het is de acronis true image, een programma wat ik wel vertrouwde, dat problemen veroorzaakt. Ik kan blijkbaar het image niet meer herstarten. En via de windows cd kan ik ook geen opstartproblemen herstellen, dan geeft hij een foutmelding.

hoe herstel je verder de bootsector?

*edit:
Het probleem is opgelost!
Door een extra windows te installeren in op een met acronis disk director vrijgemaakt stuk harde schijf was blijkbaar het bootfile genoeg hersteld om weer zinnig te reageren.

Vervolgens kon ik het oude windows7 (wat een beetje instabiel was) opstarten en herstellen naar de oude backup.
Misschien zou het ook wel zijn gelukt met de cd van acronis true image, maar die had ik niet voor de hand

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 19:29 . Reden: probleem opgelost ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:51:
sorry dat ik hiermee mijn vraag kick, maar de nood om de pc in orde te krijgen is groot.

[...]
Uiteraard hebben meerdere mensen dat probleem, vandaar dat een dergelijk excuus nogal slap overkomt; wij waarderen het niet als je post binnen 24 uur na je laatste reactie; ook niet als je denkt dat je probleem groter is dan dat van iemand anders :) Daarom hierbij nogmaals het verzoek dit in het vervolg achterwege te laten

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 13-12-2009 17:18 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate