Van Windows XP naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers,

Ik heb een kort maar krachtig vraagje.. denk ik.

Vorige week had ik nog XP op me computer, en toen kon ik mijn nVidia GeForce 8600 GT gewoon nog overclocken.

De specs van toen:
Shader Clock: 1500 Mhz
Core Clock: 595 Mhz
Memory Clock: 400 - 550 Mhz tussen in.

En de clocks van nu:

Shader: 1188
Core: 540
Memory: 400

Een klasgenoot van me, zei dat het aan de DirectX licht die op Windows 7 staat. Ik kan mijn shader nu geen eens hoger dan 1188 krijgen.. Anders krijg ik allemaal gekke shit in me beeldscherm.

Kan iemand mij meer over vertellen? En mij natuurlijk leren hoe ik alsnog kan overclocken.

Mijn Computer hardware: http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmlxYJ1ik2ydnGI/view/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Ligt waarschijnlijk aan je drivers, en in een indirecte manier dus ook aan dx10. Probeer wat andere (oudere) drivers, of probeer nog eens te overclocken zodra er nieuwere drivers uitzijn. op Guru3D kun je de nieuwste drivers vinden, ook tussenreleases die dus niet WHQL zijn, maar wel prima werken+clocken. Vergeet niet steeds drivers te de-installeren en een drivercleaner er overheen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat Alfabet zegt, maar met een toevoeging: werkten spellen langdurig stabiel op die eerdere settings, en heb je dat recent geprobeert? Feit dat je Windows garbled is, zou te maken kunnen hebben met het feit dat Windows 7 zowaar dingen offload naar de GPU (niet alleen de Aero effecten, de hele UI werkt als het ware als een 3D-stijl applicatie, waardoor vensters vaak nog wel te behandelen zijn als ze CPU-technisch gecrashed zijn, en het bewegen van een of ander CPU-bench venstertje nog steeds mogelijk is). Als dit ook in spellen zo was, kan het zo zijn dat je videokaart 'gewoon' kaduuk is (de 8800 series zijn massaal aan het doodgaan, gerelateerd aan nVidia's kwaliteitsoldeersels. Weet niet hoe het met de 8600 serie gesteld is). DirectX kán er mee te maken hebben, maar het lijkt me sterk, beetje driver en hij rendert Aero zonder de GPU 'uit' idle stand te halen. Overweeg de overklok eens uit te voeren met Aero uit (hoewel Aero een van de redenen is dat W7 zo tof en soepel is), en dan distinctief een DX9 bench en een losse DX10 bench uit te voeren. DX10 is wel iets wat 'moeilijker' is, waardoor een defecte shader sneller aan het licht komt. Je had tot deze tijd nog geen DX10, dus mogelijk heb je al tijden gewoon defecte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie informatieve reacties! Alleen snap ik niet, hoe mijn video-kaart defect kan zijn? Ik heb hem een jaar, en heeft altijd goed gewerkt. Totdat ik win7 draai, kan ik mijn shader noch mijn andere clocks niet omhoog gooien.

Ik zal je tips opvolgen Umbrah, geef me de tijd en ik zal nog een keer reageren met de resultaten!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:51:
Bedankt voor jullie informatieve reacties! Alleen snap ik niet, hoe mijn video-kaart defect kan zijn? Ik heb hem een jaar, en heeft altijd goed gewerkt. Totdat ik win7 draai, kan ik mijn shader noch mijn andere clocks niet omhoog gooien.

Ik zal je tips opvolgen Umbrah, geef me de tijd en ik zal nog een keer reageren met de resultaten!
Bedankt!
nou, mocht je nog ergens een oude harde schijf hebben liggen, dan trek je toch gewoon de stekker uit je windows 7 schijf en zet je op de oude nog even een oude windows xp installatie. Enkel wat hardwaretesttools, 3dmark een serie drivers zou voldoende moeten zijn. (en je verneukt je windows7 installatie ook niet als je ervoor zorgt dat de windows xp installer, de windows7 schijf niet kan zien, omdat die niet aangesloten is).

Ps. misschien is het een idee om je specs hier in getypte vorm neer te zetten. Je specspagina op HWI kan veranderen of nog erger, verdwijnen, en dan is voor toekomstige gebruikers dit topic waardeloos geworden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49
Bij mij maakte de upgrade van XP naar 7 iig niets uit voor de (on)overklokbaarheid van mijn 8800. Het is precies hetzelfde gebleven. Van 600Mhz kom ik max op 650, daarna wordt het echt instabiel. Geheugen klokt bij mijn goedkope 1 GB-kaart helemaal niet.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1