Toon posts:

übergoed? niet goed? zwaar verneukt? geen idee...

Pagina: 1
Acties:
  • 3.338 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

ik wil een nieuwe (game) computer en ik heb geen fortuin te besteden, zo'n 1200 euro }:|

nu heb ik bij dell eens zitten kijken naar dat alienware aurora ding en heb ik wat gecostumeerd en kwam ik op het gewenste bedrag uit en heb ik nu

PROCESSOR Intel® Core™ i7 920 2.66GHz (8MB Cache) Quad Core Processor
OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English
VIDEO CARD Single 1GB NVIDIA® GeForce® GTS 240
MEMORY 3GB Triple Channel 1067Mhz DDR3
HARD DRIVE 640GB - SATA-II, 3Gb/s, 7,200RPM, 16MB Cache HDD
OPTICAL DRIVE Single Drive: 24X CD/DVD burner (DVD+/-RW) w/double layer write capability
MONITOR 21.5" Dell ST2210 Full High Definition Monitor
KEYBOARD Alienware Multi-Media Keyboard
MOUSE Alienware Optical Mouse, MG100
WARRANTY AND SERVICE 1 Yr Ltd Hardware Warranty, InHome Service after Remote Diagnosis - SECURITY SOFTWARE McAfee® VirusScan Plus – 30-Day Free Trial (English)
ALSO INCLUDED WITH YOUR SYSTEM
Alienware Aurora Alienware Aurora Desktop
COOLING OPTION Alienware™ High-Performance Liquid Cooling
Adobe Software Adobe Acrobat Reader

nu heb ik zitten zoeken alleen ik kon niet vinden of dit allemaal bij elkaar past.
ik zou graag jullie mening horen of ik een beetje een fatsoenlijke keuze heb ja of nee.

alvast bedankt en ik hoop dat jullie er wat goeds van denken _/-\o_

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:32
Je weet volgensmij inmiddels al wel dat je hier geen systemen mag posten. Je hebt hiervoor al 2 topics gemaakt die beide gesloten zijn. EIGEN INZET.

[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

En bestel geen pc bij dell, het merk kost je meer dan de pc.

Verwijderd

Topicstarter
in de andere zei iedereen eigen inzet, dat deed ik toen ook en nu nog meer, ik heb dagen achter mijn computer op internet zitten zoeken en nog steeds zeggen mensen eigen inzet :)
ja, de 2 andere waren op slot gedaan, de bbg ken ik bijna uit mijn hoofd nu ongeveer maar bedankt voor de tip

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 15:01 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je voor 1200 euro een stuk beter spul kopen, zie BBG. :)

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 13:02
Voor 700 euro stel ik een gamepc samen die 3x zo snel is (voor games dan)
Het is een game pc (maw geef je geld uit aan een videokaart niet aan een dure cpu en mobo)

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:58:
ja, de 2 andere waren op slot gedaan, de bbg ken ik bijna uit mijn hoofd nu ongeveer maar bedankt voor de tip
Dan lees het CSL Beleid door.

Je mag GEEN systemen posten. Hier zijn aparte topics voor. Kies een systeem uit één van de BBG's en bestel dat (incl assemblage?) op een webwinkel als azerty, 4launch of salland automatisering. Als je graag van je geld af wil en er weinig voor terug wil krijgen moet je bij Dell bestellen ;)

Verder, mhz'en en GB's zeggen niet alles. Er zit veel meer achter. Het duurt een tijd voor je dit allemaal begrijpt dus ik stel voor dat je gewoon een systeem uit een BBG neemt. Steeds weer topics openen die toch worden gesloten helpt echt niet!

[ Voor 39% gewijzigd door Bobmeister op 13-12-2009 15:03 ]

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 19:32
Kijk eens hier om videokaarten te vergelijken, let vooral op waar de gts240 staat. (hint; niet bovenaan)
Niet echt een goede kaart voor een gamesysteem

Verwijderd

Topicstarter
sorry sorry mijn fout

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Mja, dat ding komt me nogal over als een systeempje 'foute prioriteiten'. Ga zelf of met een computerboer aan de gang, en lees eens wat meer over wat games nodig hebben. Die GTS240 is een serieus beperkende kaart, terwijl je een CPU er in hebt die uit z'n neus zit te vreten. Niet dat ik Intel zwart wil maken, in tegendeel, maar soms kun je beter geld besparen door een budget i7 te nemen (of zelfs een i5), of een Phenom2, maar dan wel een moddervette videokaart en een goeie voeding. (Veel) te veel betalen voor 1800MHz geheugen is ook eigenlijk nooit verstandig, en aangezien ik gok dat je student bent (weinig te besteden hint me dat), kun je een studenten versie Windows krijgen, of legaal een OEM-W7 kopen voor €77,77 als je niet student bent. Gratis virusscanners zijn meer dan voldoende, daar heb je geen dell sponsor trial voor nodig. Tevens kun je misschien meer dan 3GB geheugen krijgen, en toch een sneller systeem krijgen voor ~800 euro. Kun je mooi nog 200 euro in die water koeling steken, hoewel je je kunt afvragen: is dat nodig? Een hoop geklooi voor stilte die je toch niet gebruikt. Of ga je zwaar overklokken? Zoja: met lucht kom je ook ver, en als je toch serieus bent, dan ga je voor LN2.

Verwijderd

Topicstarter
OHH IK RAAK HELEMAAL IN DE WAR ok, dank jullie voor de tips ik zat dus helemaal fout...en ik maar denken dat ik het goed voor mekaar had...maar ik heb zeker windows 7 en directx 10 nodig, maar kun je voor minder dan een veel betere krijgen? zo ja, alsjeblieft zet het neer, pleas

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:07:
OHH IK RAAK HELEMAAL IN DE WAR ok, dank jullie voor de tips ik zat dus helemaal fout...en ik maar denken dat ik het goed voor mekaar had...maar ik heb zeker windows 7 en directx 10 nodig, maar kun je voor minder dan een veel betere krijgen? zo ja, alsjeblieft zet het neer, pleas
Ok. Nu klink je dus niet meer als student maar als jongere van een jaar of 13 - 14? :9 (Ervaring :p) Waarom heb je windows 7 en directx 10 zo hard nodig dan? Elke pc heeft dat trouwens gewoon als je videokaart het ondersteund (en dat doen de meeste nieuwere wel). Windows 7 is gewoon een OS.

Oja en we posten hier dus geen systemen. Daar is de BBG voor. Is het nou zo moeilijk :+ ?

[ Voor 6% gewijzigd door Bobmeister op 13-12-2009 15:11 ]

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Nou ga naar die bbg, haal toetsenbord, muis, speakerset en beeldscherm weg, dan zit je ergens op 1000 euro.. Dat is écht een goed systeem hoor.. En als je nog meer geld hebt, vervang die i5 dan door een i7 860, en de 5850 door een 5870.

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 05:46
Dat is wat al meerdere keren is aangegeven. Bestel een systeem uit 1 van de BBG's op 1 van de bekendere webwinkels. Die kunnen hem zelfs assembleren voor je.

Wij gaan geen systeem voor jou bedenken anders is het namelijk geen eigen inzet van jou.

Kijk alle producten die in de BBG na op reviews op tweakers of zoek ze via google. Je vind dan ook gelijk de specificaties.

Schrijf bijvoorbeeld op wat je wilt dat je pc kan en moet hebben ( DirectX 10/11, games gemiddeld spelen of op hoge kwaliteit, etc... ).

Daarna ga je kijken welke componenten uit de BBG dat hebben kwa specs.

[ Voor 3% gewijzigd door speeder1988 op 13-12-2009 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik dacht zo dat als ik het bekijk dat windows 7 er goed uitziet, plus directx 10 geeft een grote boost (denk ik maar er zit er schijnbaar wel vaker naast) aan de game performance

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:13:
nou, ik dacht zo dat als ik het bekijk dat windows 7 er goed uitziet, plus directx 10 geeft een grote boost (denk ik maar er zit er schijnbaar wel vaker naast) aan de game performance
Directx10 maakt het alleen maar zwaarder. En bij sommige spellen nog buggy ook. Het ziet er dan soms wel wat mooier uit.

[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik een compleet nieuw systeem moet kopen, al het andere wat ik heb is zwaar verouderd

• M4gick
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:15:
het probleem is dat ik een compleet nieuw systeem moet kopen, al het andere wat ik heb is zwaar verouderd
Nogmaals, gebruik de BBG daarvoor, je kan daar voor 1200 euro een compleet systeem kopen met beeldscherm, muis, toetsenbord enz..

Verwijderd

Topicstarter
ok maar ik zou graag zo krachtig mogenlijk voor zo min mogenlijk hebben, en dat is toch weer lastig

Verwijderd

Nee DirectX 10 vraagt alleen maar extra performance. Met zo'n trage kaart kun je de games niet eens op hoge details draaien met je HD scherm dus dan zijn dingen als Direct X 10 volstrekt nutteloos. Maar serieus, gebruik de BBG. Als je 1200 euro te besteden hebt dan neem je toch geen genoegen met een 21" beeldscherm en een GTS240?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 15:18 ]

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 05:46
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:17:
ok maar ik zou graag zo krachtig mogenlijk voor zo min mogenlijk hebben, en dat is toch weer lastig
Hoezo is dat lastig dan of weet je niet welke componenten op dit moment het "beste" zijn?

• M4gick
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:17:
Dat wordt dus in de BBG gedaan, de snelste dingen voor de beste prijs... de processor in dit geval (i5) is erg snel, niet zo snel als de i7, maar goedkoper, en ook zeer goed overclockbaar. De videokaart, 5850 is de een na snelste single (dus niet meegerekend 5970 enz.) gpu op de wereld, heb je nog meer nodig dan?

[ Voor 3% gewijzigd door M4gick op 13-12-2009 15:20 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Dat is nou net waar de BBG voor bedoeld is. Als je gewoon het game systeem neemt wat daar aangegeven staat heb je voor 1200 euro een systeem waar je een stuk blijer mee gaat zijn dan het systeem wat hierboven staat.

spuit 11

[ Voor 5% gewijzigd door Depep op 13-12-2009 15:20 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
nou ik doe een hele hoop zoek werk alleen ik zit vast op het bedrag, de ene zegt dat dit goed is voor een lage prijs en dan zoek ik ff op internet en dan blijkt het prut te zijn, en de ander zegt dit weer en dan is dat weer half goed, behoorlijk verwarrend

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:20:
nou ik doe een hele hoop zoek werk alleen ik zit vast op het bedrag, de ene zegt dat dit goed is voor een lage prijs en dan zoek ik ff op internet en dan blijkt het prut te zijn, en de ander zegt dit weer en dan is dat weer half goed, behoorlijk verwarrend
Ga er maar vanuit dat als je een systeem uit een BBG haalt, je er heel tevreden mee zult zijn en het absoluut niet prut is ;)

• M4gick
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:20:
Je moet je eigen systeem maken, of de webshop hem inelkaar laten zetten, NOOIT bij Dell ofzoiets kopen! Ik bedoel kijk naar die videokaart daarvan..

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

BBG heeft een paar leuke suggesties, maar het licht helemaal aan jezelf wat je d'r mee doet. Gewoon eens naar de webpagina van een computershop als Azerty (of een andere kwaliteits winkel) gaan, en het een en ander aanklikken aan onderdelen kan helpen.

Windows 7 is een besturingssysteem, en standaard voorzien van DirectX 11 (wat ook de oudere versies heeft, maak je geen zorgen dat je DX9 spel niet meer werkt). Een videokaart heeft een aantal functies, die meestal weergegeven worden met een versienummer van een DirectX versie die die functies ook heeft. nVidia is blijven steken op DirectX 10, terwijl ATI kaarten verkoopt die 10.1 en 11 ondersteunen. En op hun beurt maken spellen gebruik van DirectX versies om grafische pracht op het beeld te toveren.

Bij voorbeeld: Tom Clancy's HAWX onder Windows 7 met een Radeon HD5870. Videokaart en OS ondersteunen DirectX11, het spel gebruikt features uit DirectX10.1. Het spel werkt in principe dus op 'volle glorie', hoewel de snelheid van de kaart bepalend is voor de framerate. Lage framerate kan omhoog gaan door resolutie te verlagen, en de details naar beneden te schroeven. Het mag logisch zijn dat het spel op een nVidia kaart met minder features zal lagen (of een lagere framerate, DX10.1 bied functies om bepaalde dingen te versnellen over DX10). Een DX9 spel zoals bijvoorbeeld Supreme Commander zal op beide kaarten 'voluit' kunnen draaien.

Maar goed, het is goed om vragen te stellen, maar zelf onderzoek doen is ook belangrijk. In ieder geval ben je je er nu van bewust dat zomaar 1200 euro trekken tot een teleurstelling kan leiden (zeker bij OEM bakjes waar foute prioriteiten in zitten). Verder kijken dan je neus lang is (en dat wil zeggen: ook verder dan hoeveel MHz de processor heeft, of hoeveel geheugen de videokaart heeft) is belangrijk. De reden waarom we dit soort topics doorgaans niet behandelen, is omdat jij niet de enige bent, of bent geweest. De FAQ's hier en Wikipedia behandelen de basisbeginsellen 'hardware', en de BBG (en wat logica in de lijn van: LGA775 processor past niet op Socket AM3 moederbord, basis spul als peuterspeelgoed waar rondje niet in vierkant gat past) behandelt het 'whats hot and not' gedoe, zoals de CPU/Videokaart balans. Zo zijn er ook zat websites (zoals het door Daan! aangewezen Guru3D) die ook veel schrijven over wat een spel doet op trage CPU/snelle videokaart (of andersom), en wat je het beste kunt kopen. Tegenwoordig is dat (kan volgende maand anders zijn) toch een soort van combinatie Phenom2 955 op een 790 moederbord zoals de pricewatch: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P met een Radeon 5000-series kaart zoals de 5770, 5850 of 5870, met het advies nooit te bezuinigen op de voeding, en een redelijke kast.
M4gick schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:21:
[...]

Je moet je eigen systeem maken, of de webshop hem inelkaar laten zetten, NOOIT bij Dell ofzoiets kopen! Ik bedoel kijk naar die videokaart daarvan..
Nooit is ietsie te groot, als je véél systemen nodig hebt, voor een bedrijf of zoiets, of je wilt een laptop, dan zijn dergelijke OEM's wel handig. Zeker Dell en HP kunnen voor bedrijven goeie contracten bieden. In het geval van thuisgebruikers/gamers is het in feite wel zo: zelfbouw > alles, hoewel thuisgebruikers vaak met minder genoegen nemen. Doorgaans is het echter wel zo dat de gemiddelde medion/dell/hp/apple bak vaak te duur is in verhouding tot een beter passend zelfbouw systeempje. Alleen bij single-purpose systeempjes zoals mediacentertjes of atom-typmachine's zal ik nog wel zeggen: je kunt wegkomen met een OEM, maar verwacht zeker dan een 3jarige levensduur.

[ Voor 14% gewijzigd door Umbrah op 13-12-2009 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zit nu hier te kijken [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem november 2009 en misschien ben ik wel gek maar ik zie er geen grafische kaart bij staan, ja ik lijk nu vast gek

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:22:
ok, ik zit nu hier te kijken [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem november 2009 en misschien ben ik wel gek maar ik zie er geen grafische kaart bij staan, ja ik lijk nu vast gek
Wat denk je dat een "Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)" is?

• Bobmeister
Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)

• M4gick
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:22:
Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)

Verwijderd

Topicstarter
ok,heel erg bedankt

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon de bbg na kijken en dan dat systeem kopen? is dat niet wat...onzorgvuldig?

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:27:
dus gewoon de bbg na kijken en dan dat systeem kopen? is dat niet wat...onzorgvuldig?
Als je het niet vertrouwt kijk je het toch nog een keer na. Wat vertrouw je er niet aan? Of wat vind je onzorgvuldig?

Verwijderd

Ik denk dat de tweakers die de BBG samengesteld hebben behoorlijk zorgvuldig te werk gegaan zijn. Ik bedoel, er zitten bijna 100 pagina's aan discussie in dat topic...

Verwijderd

Waarschijnlijk hebben de samenstellers van de BBG iets meer verstand van wat je nodig hebt bij een gamepc en wellicht iets meer onderzoek gedaan..

Oftewel, waarom zou het onzorgvuldig zijn?

• M4gick
Dan type je elk stukje hardware in in google, en kijk je naar reviews ervan, kun je precies zien hoe goed het is.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde niet dat het niet onzorgvulig is samengesteld, de tweakers die daar me bezig waren en zijn: VEEL VEEL RESPECT VAN MIJN KANT. alleen ik dacht, dat lijkt me weinig geld voor een game computer

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

BBG's worden vaak uitvoerig bediscussieerd op deze fora, door mensen die er soms wat 'meer' verstand van hebben. Om het in games uit te drukken: elke frame-per-seconde wordt er voor het budget uitgeknepen, terwijl die frames er om bij af te likken uit zien. Tevens wordt er wel met kwaliteit rekening gehouden, zoals de basis van een systeem: de voeding.

Wel opletten bij de BBG is het feit dat tweakers.net niet voor je naar een winkel kijkt. Als ik je expertise een beetje inschat, is het (no offense) voor jou handiger als een winkel het systeem voor je bouwt. En dan is het verstandiger om een winkel te kiezen die alle onderdelen in huis heeft, en een winkel die betrouwbaar is. Daarvoor is er hier de shopsurvey, waar de 100.000-en bezoekers van deze website elk akkefietje invullen wat ze hebben met een winkel. Hoewel er altijd lastige dingen zijn, worden de goede dingen ook wel ingevuld hier, wat er voor zorgt dat er een redelijk betrouwbare shopsurvey is, met betrouwbare gemiddelde cijfers (wie enig zicht heeft op statistiek weet dat de survey van een winkel als Azerty bijvoorbeeld betrouwbaar is, 265 algemene beoordelingen zal ik betrouwbaar noemen).

Verwijderd

Topicstarter
trouwens als het helpt, ik ben niet zo'n overclocker, doe het wel, maar niet regelmatig

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:35:
trouwens als het helpt, ik ben niet zo'n overclocker, doe het wel, maar niet regelmatig
Je zou het ooit eens met de i5 kunnen proberen. Hij is standaard ruim snel genoeg hoor, maar zie het als een leuk extra'tje als je er ooit aan toe komt.

Verwijderd

Topicstarter
dank je, ik heb inderdaat niet veel ervaring met dit soort dingen, en dus de voeding is erg belangrijk, de windows 7 en directx 10 of 11 niet, de grafische kaart wel en dus laten bouwen in een computerbouw winken en niet bij dell of zoiets

Verwijderd

Topicstarter
ik had het idee dat als ik naar de computer bouw man ga en zeg, ik heb 1200 euro en ik wil een gamecomputer, dat die gasten er wat minder in zetter maar toch 1150 of zoiets vragen en vervolgens 300 in hun eigen zak steken

Verwijderd

Topicstarter
nou, dat in elkaar zetten kan ik waarschijnlijk zelf wel, ik ken wat vrienden die dat kunnen

• M4gick
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:41:
ik had het idee dat als ik naar de computer bouw man ga en zeg, ik heb 1200 euro en ik wil een gamecomputer, dat die gasten er wat minder in zetter maar toch 1150 of zoiets vragen en vervolgens 300 in hun eigen zak steken
Als je naar een shop zoals Salland automatiserend of Azerty gaat, dan kun je daar onderdelen bestellen, en dan heb je 2 opties: OF je zet hem zelf inelkaar, OF je laat hem inelkaar zetten.

En trouwens, wat je nu zegt, dat is wat dell, acer enz doen met de computers..

Verwijderd

Topicstarter
... soms vind ik mezelf echt super dom...

• Depep
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:32:
dat lijkt me weinig geld voor een game computer
Als je budget hoger ligt kan je de HD5850 vervangen door een HD5870, dat is toch weer z'n 20% meer performance.
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:35:
Als je niet van plan bent om je processor te gaan overclocken ben je beter af met de iets duurdere Core i7 860 in plaats van de i5 die in de BBG staat.

Verder kan je de speakers, headset, het toetsenbord en de muis en de kast aanpassen aan je eigen voorkeuren, aangezien dit ook enigszins van smaak afhankelijk is.
Daarvoor hebben we dan weer de pricewatch, waar je precies kunt zien welk onderdeel hoe duur is bij elke webshop. Kies de goedkoopste uit, bestel daar je onderdelen en laat ze assembleren.

[ Voor 24% gewijzigd door Depep op 13-12-2009 15:51 ]

specs

Verwijderd

Je koopt gewoon de losse onderdelen en dan heb je een optie om het door hun in elkaar te laten zetten, en dat kost dan 50 euro voor het werkloon, en dan krijg je ook een jaar garantie op het hele systeem. Garantie op de losse onderdelen heb je sowieso (meestal 2 jaar). Je weet dus precies wat je krijgt en waarvoor je betaald. En als je wat van die vrienden hebt, waarom hebben die je dan geen fatsoenlijk advies gegeven?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:45:
... soms vind ik mezelf echt super dom...
Wat wil je nou precies?

Er worden hier het advies gegeven dat je naar de BBG kunt kijken als je er weinig verstand van hebt. Wil je weten hoe die BBG tot stand is gekomen, dan kun je daar een heel topic over lezen.

Hoe snel bepaalde onderdelen zijn, daar lees je reviews voor of je bekijkt benchmarks.

Bij de BBG staat verder letterlijk waar je de spullen kunt kopen, of eventueel zelfs in elkaar kan laten zetten.

Dan ben je toch gewoon klaar? Wat we met jouw zelfbeeld moeten is me onduidelijk.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
omdat die er al wat jaartjes uit zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus gewoon in de bbg kijken, eventueel verbeteren en dan zelf/laten in elkaar zetten?

• Depep
Als ik dit topic zo lees zou ik zeggen laat hem maar in elkaar zetten, anders zitten we straks weer met een topic dat je systeem niet start.

specs

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:51:
ok, dus gewoon in de bbg kijken, eventueel verbeteren en dan zelf/laten in elkaar zetten?
Verbeteren als je budget het toelaat ja. Doe dit wel door reviews grondig door te lezen en niet omdat videokaart x 1mb meer geheugen heeft of 10 mhz sneller loopt.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus kiezen uit ervaring en niet de individuele dingen bekijken, ok

• Vanx
  • Laatst online: 26-04 23:15
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:58:
ok, dus kiezen uit ervaring en niet de individuele dingen bekijken, ok
En dus ook het laten bouwen in je budget opnemen (€50 / €75?) en misschien ook meteen windows 7 laten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
dat windows 7 en directx 10 en 11 zit ik over de twijvelen nu, wel of niet, helpt het wel iedereen zegt dat het alleen maar meer kracht verbruikt

• Malantur
  • Laatst online: 00:18
Het is iets zwaarder, maar het ziet er ook beter uit. Ik zou er gewoon voor gaan, het is toch niet een game pc voor niets?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:03:
dat windows 7 en directx 10 en 11 zit ik over de twijvelen nu, wel of niet, helpt het wel iedereen zegt dat het alleen maar meer kracht verbruikt
Nee, dat is niet waar. DirectX 10 met een trage videokaart is zinloos. Met een snelle videokaart kan het wel degelijk zinvol zijn. Het geeft geen performance boost maar kan wel voor extra details zorgen. Ook draaien de nieuwste games niet meer op DirectX 9. Maar die nieuwe games kon je sowieso al niet draaien op die trage videokaart, en die extra details wil ook al niet lukken op een GTS240, dus daarom is het nut van DirectX 10 ook verdwenen (behalve marketing!)

Verwijderd

Topicstarter
daar zit wat in ja, alleen de grafische kaart, moet die niet wat krachtiger?

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:15
Ik heb me echt kapot gelachen om dit topic.

Volgens mij staan we binnenkort gezellig met z'n allen op http://dontevenreply.com 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:06:
daar zit wat in ja, alleen de grafische kaart, moet die niet wat krachtiger?
Je wilde eerst voor een GTS240 gaan en nu is een 5850 plotseling niet snel genoeg? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik dacht aan de Club3D HD 5850 1GB , zou dat allemaal passen?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt het, en je kan het gebruiken, en voor de snelheid koop je zo'n vette kaart. Die guru3D test geeft aan dat Farcry2 in DX10 modus sneller draait dan je ogen kunnen registreren op een 5850 kaart. Gaat een spel wat over 2 jaar uit komt je niet snel genoeg (in bijvoorbeeld DX11 modus, wat me sterk lijkt als je kijkt wat DX11 meer doet dan 10), dan zet je die gewoon terug? De meeste spellen die DirectX10 ondersteunen, ondersteunen ook DirectX9, voor de mensen die in het verleden blijven hangen met Windows XP (vaak ook de mensen die hun piratebay kopietjes niet aan de praat krijgen onder W7, terwijl een legale versie een runtime upgrade uitvoert, maar dat is irrelevante informatie, las vandaag een topic van een of andere taartman die terug ging naar XP omdat Fallout 3 en GTA4 niet onder W7 zouden werken. Beide games die een 'designed for' sticker hebben, en in benchmarks die de snelheid tussen de OS-en moeten illustreren zijn gebruikt. 3x raden wat zijn probleem is).

[ Voor 17% gewijzigd door Umbrah op 13-12-2009 16:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:07:
ok, ik dacht aan de Club3D HD 5850 1GB , zou dat allemaal passen?
Ok, nu snap ik het niet meer. Die 5850 staat toch ook in de BBG dus waar hebben we het nou over?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik raakte behoorlijk in de war

Verwijderd

Topicstarter
wacht eens even, ik zit verkeert te kijken

Verwijderd

Topicstarter
bij mij staat in de bbf 4850 ??? dit is vaag }:|

Verwijderd

Topicstarter
sorry, gewoon de 5850 dus, bij mij staat in de bbg 4850

Verwijderd

Topicstarter
1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 162,40 € 162,40
1 Antec TruePower TP-650 € 95,01 € 95,01
1 Asus M4A79XTD EVO € 93,70 € 93,70
2 Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E € 93,47 € 186,94
1 Cooler Master HAF 922 Zwart € 78,77 € 78,77
1 Cooler Master Hyper TX3 € 12,95 € 12,95
1 Creative Fatal1ty Gaming Headset € 24,04 € 24,04
1 Creative Inspire T6100 € 59,74 € 59,74
1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 77,50 € 77,50
1 Logitech G15 Gaming Keyboard € 67,95 € 67,95
1 Logitech MX518 Optical Gaming Mouse € 28,- € 28,-
1 Samsung SH-S223B € 17,50 € 17,50
1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 66,60 € 66,60
1 Samsung Syncmaster P2370 € 200,64 € 200,64
Importeren Totaal € 1.171,74

hier staat toch geen 5850?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2009

En alsjeblieft, post niet meerdere keren achter elkaar maar zet het in één post.

Verder het getwijfel over DX10 en weet ik veel wat: Je videokaart kan DX11 aan en het lijkt me voor de hand liggend dat je gewoon W7 en niet XP neemt. Waarom daar zoveel energie in stoppen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:55

DropjesLover

Dit dus ->

@ gizz, c-c-c-c-c-c-c-combobreaker :D

@ 14821:
  1. kies een budget (wel hoger dan 600 euro als je ook n beeldscherm er bij wilt)
  2. kies een processor die je zwaar genoeg lijkt (phenom 4 core, budget en ruim zwaar genoeg).
  3. kies er een mobo bij waar die phenom in past ( AM2+).
  4. pak het geheugen dat in het mobo hoort (DDR2 of DDR3, 4 gig is ruim zat).
  5. dan pak je je beeldscherm, muis, tobo, dvd brander er bij zodat je die dingen gecoverd hebt.
  6. koop een HDD (geen gezeur, gewoon een 1TB ding)
  7. kies een leuke kast (full ATX mobo)
  8. koop een goede A-merk voeding, 450W. kijk hiervoor in het voedingen topic
  9. koop voor wat over blijft van je budget een grafische kaart.
klaar. werkt voor budget-systemen, werkt voor high-end systemen.

8)7 dat ik hier nog eigenlijk tijd aan besteed en dat het sub-forum modje zit te genieten van zijn zondagsrust blijkbaar...

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 13-12-2009 16:40 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat lijk heel makkelijk, k ga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht eraan om gewoon de bbg te volgen en dan met een club3d hd 5850 video kaart

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:30
Hihi, wat een leuk topic :D

edit knop

Overigens ben ik benieuwd of je nu ook wat geleerd hebt? Zo moeilijk is het toch niet? Bovendien staat dit topic op de verkeerde plek. Anyway, succes :D

[ Voor 75% gewijzigd door Maarten L op 13-12-2009 16:47 ]

www.maartenlangelo.nl

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:43:
ik dacht eraan om gewoon de bbg te volgen en dan met een club3d hd 5850 video kaart
Bolg die BBG en koop dan een HD5850 als je dat wil. Iedereen zegt het en nog zit je zo ontzettend te twijfelen. Denk je dat je er niet op kan gamen of wat? Dat kan je wel dus Alsjeblieft koop het en je zult merken dat t kan.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
;( ik denk dat ik maar gewoon de bbg volg met 5850

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor al jullie hulp en ik ga ervoor

• Malantur
  • Laatst online: 00:18
Sorry, offtopic:
DropjesLover schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:39:
@ gizz, c-c-c-c-c-c-c-combobreaker :D
Geniaal! _/-\o_

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 20:51

Ch3cker

Testlab Teamlead

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 09:29

kronolith

[EDIT]

Dat is een mooi systeem voor TS, als hij het er nu eens mee eens is _/-\o_ :+ :9

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:30
Ik zou het toch niet doen, of tenminste nog even nadenken over die videokaart in combinatie met die processor. Tsja. ;)

www.maartenlangelo.nl

• M4gick
Ja, da's nou een mooi systeem, wie wil er eigenlijk nou een muis en toetsenbord die samen 100 euro kosten? Ik bedoel, het is misschien beter, maar ik vind een 10 euro mediamarkt muis ook goed om mee te mikken hoor... En ander geheugen is miss beter :P
Maarten L schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:09:
Ik zou het toch niet doen, of tenminste nog even nadenken over die videokaart in combinatie met die processor. Tsja. ;)
Hoezo? i7 kan een 5850 wel aan, of met zulke kleine bottlenecks dat je het haast niet merkt.,.

[ Voor 26% gewijzigd door M4gick op 13-12-2009 17:11 ]

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 20:40
geheugen past niet bij je mobo, voor de rest laat hem lekker bij de bbg.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

_Rene_ schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:10:
geheugen past niet bij je mobo, voor de rest laat hem lekker bij de bbg.
Dat geheugen past prima bij dat mobo. Het is geen Triple Channel kit, maar Dual Channel werkt ook op S1366. Dat er betere kitjes beschikbaar zijn, daar zou je wel gelijk in hebben.
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:48:
ok, bedankt voor al jullie hulp en ik ga ervoor
Ik zeg: doen!

Elke maand worden de BBGs gemaakt door mensen die er verstand van hebben en de discussies daarbinnen aankunnen. De BBGs zijn zelfs voor ervaren mensen handig als leidraad, maar al helemaal voor zij die er geen kaas van gegeten hebben (met alle respect, hier plaats ik jou even onder).
De systemen in de BBG halen het het hoogst haalbare uit het budget wat er voor staat. En als je wat wil aanpassen, dan ben je daar uiteraard vrij in.

Hoe onderdelen, waaronder videokaarten, presteren, kun je prima opzoeken door reviews van die dingen te lezen. Ze zijn er genoeg op het web. Wil je een review van de HD5850 zien, dan tik je in Google "HD5850 review" en zoek uit je hits. :)
Het is hier namelijk geen helpdesk waar we je handje vasthouden bij elke aanschaf. Voor een nieuw t-shirt kun je immers ook zelf naar de winkel, en dan weet je ook wat jouw maat is en welke kleuren er in je kast hangen.

Waarom je een topic over een compleet systeem in Videoplanken & Beeldkanonnen opent is trouwens vreemd. Wnt daar is Complete Systemen & Laptops voor geschikt. Niet dat dergelijke boodschappenlijstjes daar wel zijn toegestaan, we hebben immers de BBGs!

Veel succes met de aanschaf van een PC uit de BBGs. Maar dit topic gaat hier op slot.

Maak trouwens ook gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je meer informatie wilt toevoegen, maar je bent zelf de laatst reagerende van de afgelopen 24 uur. Dat bevordert de leesbaarheid aanzienlijk en voorkomt dat je je topic onnodig omhoog schopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2009 17:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.