Toon posts:

2 laptopschermen, 1 extern scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Volgende week krijg ik een nieuwe laptop binnen. Namelijk de dell studio 1747 :) . Ik bezit momenteel al een dell XPS M1530. ;)

Ik zat te denken of het mogelijk is om samen met m'n samsung 2232BW de volgende setup te maken:
1 laptop die aanligt (windows 7 Ultimate 64bit) en 1 laptop die niet aanligt. De laptop die aanligt zou ik dus drie schermen willen laten aansturen: 1 van de laptop die aanligt zelf, 1 van de laptop die afligt en 1 van mijn samsung.

Aanwezige poorten:
Samsung: DVI en VGA
Dell studio 17: HDMI en VGA
Dell XPS M1530: HDMI en VGA

Ik ben reeds in het bezit van een tussenstukje die HDMI omzet in DVI. Dit gebruik ik om via een DVI kabel, m'n samsung aan te sluiten op m'n dell XPS M1530.

Is dit mogelijk? :) Ik ben bereid om nog kabels aan te kopen ;) , ik veronderstel dat het zonder niet zal lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aanliggen afliggen?

Normaliter kun je niet een laptopscherm gebruiken als uitvoer voor een ander apparaat.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
Voor het aansturen van het beeldscherm van je andere laptop moet je zoeken naar een softwarematige oplossing. Bijvoorbeeld maxivista (http://www.maxivista.com/). De monitor kun je dan gewoon aansluiten via het tussenstuk.

aanliggen = aan staan?
afliggen = uit staan?

[ Voor 10% gewijzigd door DeOS op 13-12-2009 13:49 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:45:
Aanliggen afliggen?

Normaliter kun je niet een laptopscherm gebruiken als uitvoer voor een ander apparaat.
DeOS schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:46:
Voor het aansturen van het beeldscherm van je andere laptop moet je zoeken naar een softwarematige oplossing. Bijvoorbeeld maxivista (http://www.maxivista.com/). De monitor kun je dan gewoon aansluiten via het tussenstuk.

aanliggen = aan staan?
afliggen = uit staan?
Sorry voor mijn (West-)Vlaams taalgebruik (ik ben van België :X )

Aanliggen is dus 'aan staan' en afliggen dus 'uit staan' zoals DeOS het interpreteert.

Alvast bedankt voor het aanraden van maxivista. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Op elektronische wijze zal dit nagenoeg niet haalbaar zijn (tenzij je er professioneel mee bezig bent en/of erg veel tijd en geld in wil stoppen), beste oplossing is idd een remote-desktop-achtig programma.
Dit heeft niet zoveel met elektronica te maken dus deze gaat dicht, als je zoektocht naar software die dit kan problemen oplevert mag je gerust een nieuw topic openen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Dit topic is gesloten.