Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Worden vaak gebruikt om bijv. bij een autoradio draadjes aan te sluiten.
Hoe ze heten weet ik jammer genoeg niet
Bij Conrad te vinden onder de zwakstroomverbindingen.
[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-12-2009 13:41 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Ik moet de zwarte kabel verbinden met de rode kabel.
Vraag 1:
Hoe lang moet de zwarte kabel zijn (zie afbeelding)?
1: Lang
2: Tot de uitgang van de connector
3: Over de metalen strip
4: Anders, namelijk....
Vraag 2:
Moet ik de zwarte kabel ook eerst strippen (gedeelte wat in de connector komt)?
Vraag 3:
Moet ik nog iets speciaals met de rode kabel doen of is dit gewoonweg tussen de connector steken (dus niks knippen, strippen etc.)?
Je gebruikt dit soort klemmetjes om een aftakking te maken in een leiding, je hebt de zwarte wel goed getekend, maar wat bij jou de rode is, moet van de zelfde kleur zijn.
Wat bij jou op de tekening de zwarte kabel is, mag zo lang zijn als hij wezen moet, dat is de hoofdleiding die je af wilt takken.
Wat bij jouw tekening de rode is steek je er van 1 kant in het andere gat, in de verbinder zit een palletje die voorkomt dat je de kabel te ver steekt.
Ik pak dan altijd een combinatietang of waterpomptang (handiger, bek 1 tandje wijder), en duw daarmee het schuifje naar beneden, met de sleufjes langs de koperaders van de draad.
Klepje er overheen, klaar.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PAgrevpkKJs]
Maar je gebruikt die dingen eigenlijk niet om gewoon 2 draadjes aan elkaar te maken maar om van 1 draadje naar 2 te gaan (of meerdere).
Kabeltjes aan elkaar maken doe je door te solderen of, als het nog los moet kunnen, met van die mannetjes/vrouwtjes stekkers.
Als het voor je PC is,gewoon solderen en krimpkous erover.
[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 13-12-2009 14:02 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Hier wil ik nog even over mierenneuken: solderen is geschikt als er weinig mechanische belasting op de verbinding komt, en geen bewegende verbinding is. Ga bijvoorbeeld nooit soepele draad vertinnen als je die in een schroefconnector stopt, dat komt zeker en vast los.Peenutzz schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:01:
...Solderen is altijd de beste oplossing.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Inderdaad, en als je een kabel wilt verlengen met solderen, ...... trek dan een geheel nieuwe.naftebakje schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:31:
[...]
Hier wil ik nog even over mierenneuken: solderen is geschikt als er weinig mechanische belasting op de verbinding komt, en geen bewegende verbinding is. Ga bijvoorbeeld nooit soepele draad vertinnen als je die in een schroefconnector stopt, dat komt zeker en vast los.
FreeReef.nl