Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Sinds vanochtend heb ik het volgende probleem met mijn ps3(80GB)
Ik had vanochtend mijn PS3 gebruikt voor het wakker worden, even muziek luisteren. toen ik wakker was deed ik mijn ps3 uit, en haalde de stroom er vanaf. Volgens mij deed ik dat iets te vroeg wat niet de bedoeling was. wil ik net mijn ps3 weer aan zetten krijg ik een scherm te zien dat mijn ps3 niet goed is afgesloten en dat er iets met de data kan zijn gebeurd oid. en dan zeggen ze dat ik de ps3 op nieuw moet op starten, via xmb en of via de knop op de ps3. het laatste helpt niet. dan start ik hem op krijg exact het zelfde weer. als ik bij dat bericht met mijn controller op x druk, die overigens alleen aan te krijgen is als de ps3 al aanstaat. krijg ik mijn achtergrond te zien maar gebeurd er verder niets. ik kan verder niks doen, behalve uitzetten via de knop op de ps3, of te resetten. Als ik de ps-knop op mijn controller lang ingedrukt houd krijg ik een een zwart scherm en kan ik de ps3 alleen nog maar uit zetten. Als ik mijn ps3 reset, wat hij lang niet alle keren doet, dan blijft hij in de reset hangen, het beeld wordt dan zwart en dan gaat het groene lampje knipperen alleen stopt hij daar dan niet mee. de enige manier om hem dan te stoppen is het stroom er af tehalen.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb al gezocht naar een oplossing maar GoT, het PS3 forum en andere fora hebben geen antwoord op de vraag. daar is alleen antwoord dat de ps3 helemaal niet meer start

de ps3 is dit jaar in februari gekocht.

edit: De ps3 start nu wel weer via de controllers en de melding komt niet meer. De XMB verschijnt nogsteeds niet

edit2: ik kom nu niet verder dan de "ps golfjes" als ik de ps-knop in gedrukt houdt kan ik wel het systeem afsluiten maar dan loopt hij vast, reset hij( de bliepjes) maar blijft dan groen knipperen zonder beeld te geven

[ Voor 10% gewijzigd door Roobje op 13-12-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Misschien de laatste firmware downloaden van internet, op een usb-stick zetten en proberen deze te installeren op de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Je kan dit proberen en je PS3 proberen te herstellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
als ik de ps3 2 keer laat piepen bij het booten dan sluit hij weer af:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59

grass460

[DPC] Division_Brabant

wat doet ie als je vier of vijf piepjes doet, want dan reset ie namelijk ook (d8 ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
bij opstarten of afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

eerst uitzetten en dan met de powerknop aanzetten maar dan wel de knop vasthouden als in filmpje
tot ie 4x piept of 5x

ik kan mijn handleiding niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Ik ben nu eindelijk in dat menu gekomen, maar een update van 3.15 wil hij niet doen hij ziet mijn usb sticks en hdd in FAT32 niet, hij ziet geen update. maar een systeemherstel verwijderd al mijn data. niet dat dat heel erg alleen voor COD weet ik niet of ik mijn rank en zo houdt, want ik was niet heel goed maar wel lekker op gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

tropy's ed blijven die staan namelijk online
save game's en game data/ instellingen die staan op de hdd en die moet je zelf backup'n als dat kan

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
via een ander forum wezen ze me op databestand reconstrueren. maar helpt niet blijkt nu
kan ik backuppen via de save mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat je niet echt helpen maar waarom haal je er de stroom vanaf?
Ik doe dat nooit met m'n ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Ik hoop dat je snapt dat het een fout was, ik weet ook wel dat je het stroom er niet af moet halen.

Maar hij zou toch niet ineens kapot gaan als hij een stroom onderbreking krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

robertvansloten schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:04:
Ik hoop dat je snapt dat het een fout was, ik weet ook wel dat je het stroom er niet af moet halen.

Maar hij zou toch niet ineens kapot gaan als hij een stroom onderbreking krijgt.
Als de HD indicator brand mag je nooit zomaar de stroom eraf halen. Die melding krijg je geloof ik vrijwel alle games e.d. Je haalt de stroom toch ook niet van je PC af als je ziet dat de HD bezig.

Natuurlijk niet ontopic. Zelf gelukkig niet meegemaakt dit dus zou niet weten wat te doen. Herstel lijkt me de beste optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-12-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
weet ik, maar het ging ook niet express. dat hoeft hier niet verteld te worden, ik vraag alleen of mensen weten hoe ìk het probleem kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

wat je zou kunnen proberen is de hdd uit de ps3 te halen
dan te formatteren in de pc
dan weer terug te plaatsen waardoor hij het als een nieuwe hdd ziet
en hopelijk dan alles weer opnieuw installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Ik heb Sony gebeld, en die heeft mij gezegd dat ik een systeemherstel moest doen, nu werkt alles weer. wel al mijn saved games kwijt
Pagina: 1