Ik heb last van ruis op de optische en coaxiale uitgang van mijn moederbord. Dit is aangesloten op een Onkyo tx ds575 versterker. De kabel is maar 1meter lang en ik heb het met verschillende kabels geprobeerd maar de ruis blijft. Het word ook niet minder als ik het volume op zowel de versterker als de pc lager zet. Wat kan he probleem zijn en hoe kan ik het oplossen want het is best wel irritant.
Heb je ook ruis met andere apparaten?
Want met een digitaal signaal zou je (in principe) geen ruis moeten hebben.
Je pc aan een geaard stopcontact hangen kan wel eens voor minder ruis zorgen. Dit was bij mij wel het geval, alleen was het bij mij dan een analoog signaal.
Je pc aan een geaard stopcontact hangen kan wel eens voor minder ruis zorgen. Dit was bij mij wel het geval, alleen was het bij mij dan een analoog signaal.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Ja dat is dus het probleem ik heb maar 1 geaard stopcontact en daar zit de airco op en omdat die veel stroom verbruikt volgens mij 3200Watt kan ik hem niet ook nog is delen met een pc en versterker die samen ook nog is 500watt verbruiken of meer.arbraxas schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:44:
Heb je ook ruis met andere apparaten?
Kan je die airco niet eens afkoppelen en dan de pc alleen in dat geaarde stopcontact doen? Neem aan dat je met dit weer de airco toch niet gebruikt (of het moet ook meteen als verwarming en ontvochtiger dienen).
Maar een groundloop hebben met een optische kabel is toch wel zeer apart...
Maar een groundloop hebben met een optische kabel is toch wel zeer apart...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
zou het dan niet gewoon zo zijn dat je versterker brak is? Ruist 'ie ook nog als je gewoon helemaal niks aansluit?Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:38:
Het word ook niet minder als ik het volume op zowel de versterker als de pc lager zet.
Verwijderd
Daar zit ik ook aan te denken. Wellicht een IC-tje dat kaduuk is.GemengdeDrop schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:56:
[...]
zou het dan niet gewoon zo zijn dat je versterker brak is? Ruist 'ie ook nog als je gewoon helemaal niks aansluit?
Heb je niet per ongeluk je microfoon-ingang van je pc open staan, waardoor er automatisch ruis op je output komt? Als je je pc mute heb je er geen last van, dus aan de uitgang van je pc en aan je versterker ligt het niet.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Nou digital instaat aan omdat er geen mic is aangesloten staat deze automatisch aan. Maar er staat bij toestand wel ontsluiten.kraats schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:35:
Heb je niet per ongeluk je microfoon-ingang van je pc open staan, waardoor er automatisch ruis op je output komt? Als je je pc mute heb je er geen last van, dus aan de uitgang van je pc en aan je versterker ligt het niet.
*edit
Ook bij gebruik van een "normale" mic die helemaal gedempt staat is er last van ruis.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 13:43 ]
Omdat je met een optische kabel ook ruis heb is elektrische storingen die via de kabel naar je versterker gaan eigenlijk uitgesloten 
Maar wat gebeurd en als je die ruis hebt en je haalt het optische kabeltje uit je pc of versterker.?
En hoe zit het met andere inputs bv dvd speler of audio van je tuner of tv?
Maar wat gebeurd en als je die ruis hebt en je haalt het optische kabeltje uit je pc of versterker.?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Als ik het kabeltje eruit haal hoor ik helemaal geen ruis meer. Maar als ik een andere bron aansluit hoor ik het wel weer dus het is dan weer logisch dat het toch aan de versterker ligt. Ik zal hem wel even op een geaard stopcontact aansluiten.klaasbram schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:39:
Omdat je met een optische kabel ook ruis heb is elektrische storingen die via de kabel naar je versterker gaan eigenlijk uitgesloten
*edit en ook op geaard is er ruis.
Mijn versterker heeft de pin voor de aarding er juist niet op zitten. Waarom weet ik niet precies maar ik denk dat het niet perse nodig is om te aarden (gaat om Denon 3808).
Ik zou als ik jouw was eens kijken of alle speaker kabels goed zijn aangesloten en niet met een draadje contact maken aan de behuizing.
Mocht je nog ergens een oud pc speaker setje hebben liggen en je versterker heeft pre-outs dan zou je die eens kunnen koppelen want als het dan weg is ligt het vermoedelijk aan je eind versterker (mits je bekabeling geen sluiting maakt
)
Ik zou als ik jouw was eens kijken of alle speaker kabels goed zijn aangesloten en niet met een draadje contact maken aan de behuizing.
Mocht je nog ergens een oud pc speaker setje hebben liggen en je versterker heeft pre-outs dan zou je die eens kunnen koppelen want als het dan weg is ligt het vermoedelijk aan je eind versterker (mits je bekabeling geen sluiting maakt
[ Voor 28% gewijzigd door The-Source op 13-12-2009 15:05 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Geen enkel draadje maakt verbinding met de behuizing en ik kan niet testen met versterkte speakers omdat de versterker allen sub pre out heeft.klaasbram schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:03:
Mijn versterker heeft de pin voor de aarding er juist niet op zitten. Waarom weet ik niet precies maar ik denk dat het niet perse nodig is om te aarden (gaat om Denon 3808).
Mocht je nog ergens een oud pc speaker setje hebben liggen en je versterker heeft pre-outs dan zou je die eens kunnen koppelen want als het dan weg is ligt het vermoedelijk aan je eind versterker (mits je bekabeling geen sluiting maakt)
Verwijderd
Als het op beide kanalen ruist, dan is er in de voeding iets mis. Ruist het op één van beide kanalen, dan is er iets (IC?) in de ingangstrap mis. Hoe dan ook blijkt het aansluiten van een draad te werken als antenne.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:47:
[...]
Als ik het kabeltje eruit haal hoor ik helemaal geen ruis meer. Maar als ik een andere bron aansluit hoor ik het wel weer dus het is dan weer logisch dat het toch aan de versterker ligt. Ik zal hem wel even op een geaard stopcontact aansluiten.
*edit en ook op geaard is er ruis.
Ik heb ruis op beide kanalen ligt het dan aan de voeding of is er nog een andere manier om dit op te lossen?Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:47:
[...]
Als het op beide kanalen ruist, dan is er in de voeding iets mis. Ruist het op één van beide kanalen, dan is er iets (IC?) in de ingangstrap mis. Hoe dan ook blijkt het aansluiten van een draad te werken als antenne.
Ok probleem gevonden. Ik heb een draadje aan de ground verbonden naar de ground van het stopcontact en de ruis is verdwenen
Ik denken dat het probleem verholpen is was de kabel eruit geschoten dus het heeft niets geholpen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 15:56 ]
Verwijderd
Ik bedoel de voeding in je versterker. Kan een regulator IC zijn, dat kaduuk is.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:48:
[...]
Ik heb ruis op beide kanalen ligt het dan aan de voeding of is er nog een andere manier om dit op te lossen?
Ok probleem gevonden. Ik heb een draadje aan de ground verbonden naar de ground van het stopcontact en de ruis is verdwenendus das mooi.
Ik denken dat het probleem verholpen is was de kabel eruit geschoten dus het heeft niets geholpenjammer.
Verwijderd
AardeVerwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:56:
Wat bedoel je met "ground"? Is daar ook een gewoon Nederlands woord voor?
Hmm ok maar d'r is geen manier om dit te omzeilen?Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:59:
[...]
Ik bedoel de voeding in je versterker. Kan een regulator IC zijn, dat kaduuk is.
Verwijderd
Ik denk het niet. Repareren is de enige oplossingVerwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:02:
[...]
Hmm ok maar d'r is geen manier om dit te omzeilen?
Pagina: 1