Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] User profile niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• yanick.douven
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11-2017
Goede morgen,

Omdat file sharing met een andere pc thuis niet werkte wilde ik het domein van mijn laptop veranderen in een werkgroep. Na een reboot was mijn oude account echter weg.
Via de administrator account kon ik echter wel nog inloggen met hetzelfde wachtwoord, maar nadat ik het domein weer terug had gezet was mijn account nog steeds weg.

In de map C:\Users\ staat het profiel echter wel nog steeds (dus de bestanden zijn er nog). Daarom vroeg ik me af of ik de map C:\Users\MyName weer als profielmap in kan stellen (hernoemen werkt helaas niet ).

Onder de 'Advanced' tab van de System Properties staat een kopje User Profiles. Bij de Settings hiervan staat het profiel dat ik eigenlijk wil gebruiken als 'Account Unknown' aangegeven. Het enige wat ik hier kan doen is deze account verwijderen.
Weet iemand hiervoor misschien een oplossing?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Yanick Douven

Ps. ik heb Windows Vista Enterprise SP2

[ Voor 2% gewijzigd door yanick.douven op 13-12-2009 11:09 . Reden: OS vergeten ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Nieuw account maken
Inhoud van oude profielmap naar nieuwe profielmap kopieeren.

• yanick.douven
RolfLobker schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:09:
Nieuw account maken
Inhoud van oude profielmap naar nieuwe profielmap kopieeren.
Dat is toch hetzelfde als hernoemen? En dat werkte niet. Toen kreeg ik meteen na het 'Welcome' scherm het 'Logging off' scherm.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt het over een domein, was het een roaming profile? Staat die user nog wel in de AD?

• yanick.douven
Umbrah schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:12:
Je hebt het over een domein, was het een roaming profile? Staat die user nog wel in de AD?
Nee het was een local profile. Het is overigens een laptop van de TU Eindhoven. Vandaar het domein.
Ik heb alleen geen idee wat de AD is. Is dat de 'Active Directory'? Ik heb in ieder geval nog steeds een account op het domein, want mijn VPN met de TU werkt nog.

Bedankt voor je tijd!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
yanick.douven schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:11:
[...]

Dat is toch hetzelfde als hernoemen? En dat werkte niet. Toen kreeg ik meteen na het 'Welcome' scherm het 'Logging off' scherm.
Dat is niet hetzelfde als hernoemen. Windows moet eerst de nieuwe profielmap maken, vervolgens zet jij de oude inhoud daarin.

• yanick.douven
RolfLobker schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:30:
[...]

Dat is niet hetzelfde als hernoemen. Windows moet eerst de nieuwe profielmap maken, vervolgens zet jij de oude inhoud daarin.
Het heeft gedeeltelijk gewerkt. Mijn mail is terug (Mozilla Thunderbird), en ook mijn desktop staat weer vol. Alleen de profielinstellingen zijn nu nog weg. Ook werken Google Chrome en iTunes niet meer en krijg ik foutmeldingen van bluetooth. Mijn internet werkt, al geeft het icoontje in de tray dat niet aan.
Iemand een idee hoe ik dit nu nog kan oplossen?

Wederom bedankt voor jullie hulp!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Kan je niet een restore doen naar stand van voor voor de domein wijz.
Via configuratie backup en restoere kan een een restore punt kiezen en laten restoren.
Dan heb je de oude situatie weer terug.

44

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11 15:59
Waarschijnlijk heeft hij geen backups, anders had hij dat vast allang gedaan ;)

• yanick.douven
blspjnl schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:05:
Waarschijnlijk heeft hij geen backups, anders had hij dat vast allang gedaan ;)
Inderdaad, automatische restore points stonden uit, dus dat gaat helaas ook niet werken.

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Heb je de bestanden van je oud naar je nieuw profiel gekopieerd met uitzondering van:
Ntuser.dat
Ntuser.dat.log
Ntuser.ini
Zoals beschreven in: http://windows.microsoft....-a-corrupted-user-profile ?

Je bent dan inderdaad een heel aantal persoonlijke instellingen kwijt die in het register (ntuser.dat) worden opgeslaan. Maar je programma's zouden toch moeten werken denkik.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Attixx schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:17:
Heb je de bestanden van je oud naar je nieuw profiel gekopieerd met uitzondering van:
Ntuser.dat
Ntuser.dat.log
Ntuser.ini
Zoals beschreven in: http://windows.microsoft....-a-corrupted-user-profile ?

Je bent dan inderdaad een heel aantal persoonlijke instellingen kwijt die in het register (ntuser.dat) worden opgeslaan. Maar je programma's zouden toch moeten werken denkik.
Met ^^^^

Dat zou nagenoeg alles terug goed moeten maken. De oorzaak van je probleem: je account is een domain account die locaal gecached is. Dat is niet hetzelfde als een roaming profile: je hebt een local profile dat vasthangt aan een domain account. Wanneer je jezelf uit het domein verwijderd hebt heb je waarschijnlijk die cache gewist. In principe zou je account weer werken zoals voorheen als je het domein terug instelt.

• yanick.douven
YellowOnline schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:23:
[...]

Met ^^^^

Dat zou nagenoeg alles terug goed moeten maken. De oorzaak van je probleem: je account is een domain account die locaal gecached is. Dat is niet hetzelfde als een roaming profile: je hebt een local profile dat vasthangt aan een domain account. Wanneer je jezelf uit het domein verwijderd hebt heb je waarschijnlijk die cache gewist. In principe zou je account weer werken zoals voorheen als je het domein terug instelt.
Mijn instellingen zijn nog steeds weg en ik krijg erg veel foutmeldingen. Ik denk dat ik maar een nieuw image terug ga zetten, dan is meteen alle rotzooi van mn pc af. Nu is daar echter ook weer een probleem mee. Via Surfspot kun je een update kopen, maar bij de specificaties staat dat Windows Vista 64 bit vereist is voor een 64 bit Windows 7 installatie. Ik draai zelf Windows Vista Enterprise 32 bit. Is dit mogelijk?
Op windows7forums.com spreken ze elkaar alleen maar tegen, dus daar wordt ik ook niets wijzer van.

Groeten,
Yanick
Pagina: 1