Toon posts:

Hulp bij systeem bouwen (wat is de beste CPU ?)

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik een systeem bouwen dat echt alles kan. Dus gewoon de ultieme gamepc in combinatie met een multitasker van wereld formaat(niet om echt te bouwen maar ik krijg er natuurlijk wel een cijfer voor dat 25% telt).
Nu mijn situatie: mijn eerste systeem was een ASRock Extreme moederbord met een i7 950 Bloomfield processor en een Corsair DDR3 geheugen van 12GB (1333 Mhz). Maar Alternate (geweldige site voor beginners) zegt dan steeds dat het geheugen triple chanel is en de processor alleen dual chanel ondersteund. Is er een processor die wel triple chanel ondersteund? en welk moederbord moet daar dan bij?
Heeft dat dan ook invloed op mijn GPU (Asus ATI Radeon Club 3D CGAX-59748DP)?
Kunnen jullie mij hier meer over vertellen want ik weet t ff niet meer :?

Alvast bedankt, Mark

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kijk gewoon hier bij t.net, daar staan prachtige kant en klare configs tussen.

Mijn tip: neem een s1156 plankje met een i7 860 (en, ja ; die heeft maar twee reepjes geheugen nodig).

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2009

[ Voor 34% gewijzigd door Madrox op 13-12-2009 10:24 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GoT is er niet om je huiswerk voor je te doen en de Alternate site is niet handig voor beginners.

Wat wel handig is, is dat je jezelf gewoon eens lekker gaat verdiepen in de materie. Daar word je op termijn alleen maar beter van.

Een Asus Ati Radeon Club3d?

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 13-12-2009 10:27 ]

Verwijderd

Voor tripple channel geheugen moet je een socket 1366 moederbord met bijbehorende cpu gebruiken, socket 1156 ondersteunt alleen single and dual channel geheugen voor zover ik weet. (ik neem aan dat jij dit moederbord bedoeld: Asrock P55 extreme, en niet de Asrock P58 extreme, die wel socket 1366 is)

Ik zou zelf trouwens als kosten geen bezwaar zijn voor iets gaan met meer PCI-e 16x sloten, dan kan je nog voor crossfire of SLI kiezen.

En nee, zolang je een PCI-e 16x slot hebt kan je die grafische kaart gebruiken, en dat hebben vrijwel alle moederborden tegenwoordig.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En in aanvuling op Ed_L:

Er wordt inderdaad op GoT verwacht dat je zelf eerst op onderzoek uit gaat. Lees de topics, reviews, ervaringen enz enz en probeer zelf tot een keuze te komen. Kom je na al je vooronderzoek er nog niet uit, dan kan je een topic plaatsen. Vermeldt dan wel wat je zelf zoals onderzocht hebt en waarom je er niet uitkomt.

Verplichte leesvoer: Welke moederbord/processor/geheugen moet ik kopen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Er zijn veel mogelijkheden, als geld geen rol speelt en je absoluut voor de snelste CPU wil gaan komt natuurlijk enkel Intel in aanmerking. Wil je echter toekomstgericht meer GPU power aan boord is een moederbord met meerdere PCI-express 16x slots in cross zeer belangrijk. Kijk eens naar deze: nieuws: Foto's MSI-bord met AMD RD890-chipset duiken op
Ik kan enkel de slagzin van een Nvidea topman herhalen: "over enkele jaren spreekt niemand meer over cpu.... dan wordt alles door de GPU gedaan". Ik geef toe, ik heb hard gelachen. Maar als we zien hoe vaak Intel en AMD hun plannen de gpu in de cpu te verplaatsen moeten opschuiven stel ik me echt de vraag of hun dat wel ooit naar behoren gaat lukken. Straffer nog, de GPU's evolueren zo snel in vergelijking met de cpu's dat 't gewoon voor de hand ligt. De toekomst behoord degene die zich kan aanpassen. En de 86' cpu's slepen teveel balast met zich mee om nog te kunnen volgen. Ik zie de laatste jaren Intel en AMD krampachtig pogingen ondernemen om de snelheid van de cpu's te verhogen, de kloksnelheid zou eerst snel naar 30GHz stijgen, hitteproblemen hebben deze visioenen gekelderd. Multicore's waren plots hype, nog steeds is er zeer weinig software die multicore's echt optimaal gebruiken.
Ok, ik geef toe de pogingen om de GPU's voor meer te gebruiken zijn al jaren oud, en in de praktijk nog niet veelvuldig in gebruik. Ik denk dat we de volgende jaren hiervan wel meer en meer gaan zien.
Go to the party !!!! ;)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:47

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit is dus een schoolopdracht?
Ik zou zeggen doe je best en begin met lezen op b.v. Tweakers, AnandTech, Toms Hardware enz. en stel je PC samen.

Aan voorkauwen heb je natuurlijk helemaal niks. ;)

"When you grow up your heart dies"

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Man, ik wilde dat ik dat soort opdrachten kreeg voor school ;)

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07-2025
Op wat voor school zit jij? IK WIL DAAR OOK NAAR TOE!!!
Mag je de pc ook kopen? :>

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Tja, als geld geen rol speelde dan had ik jaren geleden wel een vette Itanium onder mijn buro staan :0

Voor om een echte multitasker samen te stellen kun je niet zomaar vanalles het duurste/snelste van het duurste/snelste nemen. Je moet je goed verdiepen in verschillende processoren, videokaarten, operating systems, andere apparatuur/software/technologien enz. en dan uiteindelijk een keuze maken die je op school kunt uitleggen/presenteren.

Het is alleen zo jammer dat als je nu het nieuwste van het nieuwste hebt, het snelste, het duurste enz. dat dat over een maand alweer achterhaald is door wat beters.

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
De vraag welke processor je kiest is minder belangrijk, veeleer welk moederbord. Ik ga daarvoor te rade bij tijdschriften zoals chip en pcwelt (duitse) die elke maand de beste lijst publiceert. Dan kies ik een bord dat snel is, op beide lijsten erg hoog staat, en ik kies er ééntje die prijs-qualitatief goed ligt.(Lukt bij AMD moederborden al voor een 100€, Intel moederborden zijn een 50-100€ duurder). Wat je daar kan sparen, kan je extra investeren in de rest. Dan ga ik kijken welke processor, geheugen....
Ik koos 2 snelle harde schijven van 500GB (één enkel voor backup en 't virtuele geheugen van windows).
Voor 500 a 1000€ kan je al een heel snelle samenstellen hoor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op Tweakers :)

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2009
is al genoemd, en dat lijkt me de beste plek om te beginnen.

Neem ook de overige tips hier mee, met name dat CPU juist het laatste is wat je moet kiezen, gewoon het snelste wat je kunt kopen binnen je budget als je de overige onderdelen op orde hebt. Verder is een site van een winkel vrij waardeloos als eerste uitzoekplek. Nog nooit gehoord van die reclame van WC Eend? :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.