• Etienne_E
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik probeer mijn LE46 aan te sluiten op deze Sony dmv van een audio kabel op de TV/SAT aansluiting.

Maar ik krijg er geen geluid uit, ben een beetje een leek op audio gebied, is er iets wat ik vergeet?

Receiver aanzetten in het TV menu gaat niet.

Of zijn deze twee gewoon niet compatible.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02 10:38
Hoe sluit je hem aan? Optisch/Coax?

Ik zie al dat deze gewoon analoog wordt aangesloten en geen digitale ingangen heeft. Hoe heb je hem aangesloten bij de tv dan?

[ Voor 66% gewijzigd door Giem op 13-12-2009 10:13 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Als eerste wil ik je even verwijzen naar naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Hierin is namelijk te lezen dat GoT geen vraag-en-antwoord-forum is, maar een discussieforum. We verwachten hier dus wat meer inzet dan alleen je vraag neer zetten en wachten op antwoord. Zo had je je openingspost uit kunnen breiden met hoe je de tv aan hebt gesloten. Dus welke uitgang(en), welke kabel, enzovoort. Nu moeten we eerst gaan zoeken welke uitgangen deze tv en receiver heeft en hoe dat aangesloten moet worden.

Maar als je met een stereo RCA male naar stereo RCA male de tv op Audio Out (aansluiting nummer 10, pagina 5 van de manual) verbindt met de TV/Sat van de receiver verbindt dan zou het moeten werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Etienne_E
Dus welke uitgang(en), welke kabel, enzovoort. :

Heb beide dus aangesloten met een audio kabel (rood/wit)

Samsung: audio out
Sony : de TV/SAT

Wat dus volgens de handleidingen van de Sony en de Samsung zou moeten werken.

Ik denk dan maar dat deze receiver niet geschikt is voor lcd. Deze had ik eigenlijk bedoeld voor
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s. Op 1 of andere manier verkeer gepost.

[ Voor 16% gewijzigd door Etienne_E op 14-12-2009 23:24 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Dat je niet in het verzameltopic hebt gepost maakt op zich niet heel veel uit in dit geval. Aangezien het probleem dus bij de Samsung LCD of de Sony receiver kan liggen. Maar je stuurt analoge signalen van de tv naar de receiver en dan is het heel apart als de apparaten elkaar niet zouden herkennen. Aangezien je alleen maar audio verstuurt niet dat moet de Sony kunnen verwerken.

Heb je het al eens met een andere kabel geprobeerd? Wellicht zit er een kabelbreuk in de audiokabel? Of een andere ingang van de receiver gebruiken om zo uit te sluiten dat wellicht de TV/Sat van de receiver defect is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Etienne_E
Ik heb nog 2 andere kabels en alle andere ingangen van de Sony geprobeerd.

Rest mij nog om een andere reciever te lenen en kijken of dat werkt.

Of misschien een andere receiver met hdmi kopen.

Ik zal het resultaat nog wel posten.

Verwijderd

op de achterzijde van LE46A656 gebruik je toch de audio out, onder de antenne aansluiting? de andere zijn ingangen, ook op de zijkant.

• Etienne_E
Ja, die gebruik ik.

Ga van het weekend eerst op zoek naar een andere (test)reciever, anders ligt het misschien toch aan de audio uitgang van de Samsung.

• Etienne_E
Versterker verwisseld met een Onkyo TX-SR307.

Aangesloten met de audio kabel..and there was sound... :).

Ook geprobeerd met een optical kabeltje maar dan blijft het nog akelig stil. Zal vast met wat Onkyo instellingen te verhelpen zijn...handleiding geeft denk ik wel uitsluitsel. Ik kan deze receiver voor weinig overnemen dus ik ga er nog even mee stoeien.
Pagina: 1