win7 en creative xtreme gamer: geen goed stel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
the rig:
e8400 cpu
DFi 680i lt sli mobo
ocz ddr 800mhz gold editie geheugen
ocz modstream 520W voeding
evga 8800gts 640mb graka
en
creative xfi x-treme gamer geluidskaart (pci)
win 7 64-bit OEM

Ondanks alles tot 2x toe geinstalleerd te hebben, waarbij de pci kaart in de drie vrije sloten werd gestoken. Van creative de laatste drivers (ook Alchemy), ook die in een topic op dit forum werd aangehaald. Win up to date.
Mp3 afspelen gaat goed.

the problem:
intro's bij bijna alle games vertonen krakende en tikkende bijgeluiden. In game muziek start pas op als ik een stuk verder ben in het lvl. in veel games hoor je bij spraak een duidelijke stotter.
Dus ook een aantal games weer opnieuw geinstalleerd.
eigenlijk vraag ik dus om raad. Wie heeft dit ook ( of gehad) en hoe kan ik dit irritante probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:39
Welke versie van de driver heb je geprobeerd? De nieuwste van de site?

want ik heb deze kaart wel wel werkend gehad onder vista/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Giem schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:06:
Welke versie van de driver heb je geprobeerd? De nieuwste van de site?

want ik heb deze kaart wel wel werkend gehad onder vista/7
Heb de allerlaatste creative drivers (2.18), heb ook een alternatief die op dit forum is te vinden geprobeert.
Heb jij instelling in Alchemy verandert, of evt instelling van je mobo aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:39
Willem71 schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:23:
[...]

Heb de allerlaatste creative drivers (2.18), heb ook een alternatief die op dit forum is te vinden geprobeert.
Heb jij instelling in Alchemy verandert, of evt instelling van je mobo aangepast.
Alchemy heb ik nooit nodig gehad, dat is alleen van toepassing voor bepaalde AEX zaken en 5.1 geluid wat ik toch niet heb.

Ik heb nu een andere kaart, dus kan het helaas niet voor je testen, maar de drivers van rond maart dit jaar werkten bij mij gewoon.

Verder geen instellingen gedaan in mijn moederbord. Nu had ik wel een andere moederbord, een asus met een P35 chipset. Miscchien dat het daar aan kan liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Giem op 13-12-2009 15:15 ]