Toon posts:

HP Pavilion ZV6000 beeld blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezers

Sinds kort een HP Pavilion ZV6000 notebookje gekregen.
leuk toestel alleen hij heeft een vage maar...

de ene keer heb ik beeld en start hij op en door, de andere keer GEEN beeld en start hij ook niet door, als of hij morsdood is of lijkt.

na een aantal dingen te hebben na gekeken en uit te hebben gesloten, ding aan de kant gelegd en een poosje later weer aan gedaan en ik had ineens beeld!

gevolgd door een fijne BSODtje, echter, ik heb dat systeem een poosje daarvoor netjes voorzien van Windows XP home, drivertjes etc. er op, allemaal leuk en aardig.

maar nu lijkt hij in een soort digicoma te zijn gevallen.

wie o wie kan mij een stukje op weg helpen?

( nu moet ik overigens bekennen, dat het toestel gekregen is omdat de vorige eigenaar liep te klagen over over verhitting waardoor hij wel es uitviel tijdens het werken...en dat ik hem al heb ontdaan van zijn stofmatjes voor de ventilator openingen)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zou je eens kunnen aangeven wat de exacte specificaties zijn van de laptop? Zit er misschien een Nvidia "debakel" GPU in uit de G84, G86 of G92 serie?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
'T gaat hier om een HP ZV6000

AMD Sempron 64 3200+
2 GB intern
60 GB HDD
DVD-Writertje
en een ATI GPU.Radeon express200m

Verwijderd

Topicstarter
anybody?

Verwijderd

geheugenbankje kapot?

had je zelf ook kunnen bedenken

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12 11:39
Als ik mij niet vergis is dit een serie van HP waarmee heel veel van zulke problemen zijn.
Heb al diverse notbooks terug moeten sturen naar HP voor reparatie, en in alle gevallen is het mainboard vervangen.

Heb je al contact gehad met HP Support hierover? Want de notebooks hebben namelijk een jaar extra garantie gekregen van HP. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:59:
geheugenbankje kapot?

had je zelf ook kunnen bedenken
al na gekeken met ander geheugen.... probleem blijft.

Verwijderd

Topicstarter
HiDNN schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:07:
Als ik mij niet vergis is dit een serie van HP waarmee heel veel van zulke problemen zijn.
Heb al diverse notbooks terug moeten sturen naar HP voor reparatie, en in alle gevallen is het mainboard vervangen.

Heb je al contact gehad met HP Support hierover? Want de notebooks hebben namelijk een jaar extra garantie gekregen van HP. :)
laptopje is meende ik al jaar of 6 oud.

any way,

de laptop start soms gewoon goed op, maar kan er soms ook gewoon de brui aan geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
kleine up-date...

net ff beide geheugen dimm's eruit gehad en vervangen voor een setje anderen maar hij blijft angstvallig zwart...

• HiDNN
Heb je de cpu cooler al eens opnieuw voorzien van coolpasta? En als het beeld op zwart blijft, heb je dan wel beeld op de externe aansluiting? om zo uit te sluiten dat het in het scherm/aansluiting zit.

Verwijderd

Topicstarter
CPU heeft nieuwe koelpasta gekregen.
en heb ook al een check gedaan op de externe aansluiting.
met ook 0,0 resultaat.

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-12 14:21

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

En je kunt hem niet terug sturen? Anders denk ik gewoon dat je het vaste lijstje pobleemoplossing moet nagaan.

Things are cheaper for a reason

Verwijderd

Topicstarter
Reiniertjuhhh schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:25:
En je kunt hem niet terug sturen? Anders denk ik gewoon dat je het vaste lijstje pobleemoplossing moet nagaan.
nee systeem is al gedateerd...
dus die valt niet meer te retourneren.

affijn, nog even wat post hier af wachten en anders verklaar ik dat ding voor dood...:P
jammer dan :'(

• HiDNN
Als je die dingen allemaal al geprobeerd heb, ben ik bang dat hij inderdaad naar de eeuwige jachtvelden is heen gegaan.. ;)
Pagina: 1