[win7] corrupte installatie, alles al geprobeerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Nadat mijn laptop (Acer timeline 3810) met windows 7 een beetje raar deed (bleef hangen bij het aflsuiten van firefox en explorer) heb ik heb gereset (laptop wou wel gewoon afsluiten, moest wel ff geforceerd sluiten) doet ie het niet meer. Ik zit nu in het buitenland en wil heb heel graag weer aan de praat krijgen, dus ik zal nauwkeurig beschrijven wat ik heb geprobeerd:

laptop doorloopt de normale bootprocedure. Bij windows gewoon starten blijf ie hangen met vier gekleuder bolltjes (die nog wel bewegen, maar hij blijft er echt minstens een uur hangen)
safe mode: blijft hangen nadat CLASSPNP.SYS geladen is. (please wait)
windows repair: gaf eerst aan dat ie de harde schijf moest repareren en dat dat een uur kon duren. Ik heb hem daar een nacht op laten staan, maar nog steeds was die daar niet klaar mee. Als ik nu startup repair draai dan blijft ie hangen na "windows is loading files" met een zwart scherm

daarna heb ik een knoppix 5 bootable usb drive (laptop heeft geen cd/dvd drive) gemaakt. Ik kan noch mijn C:\, noch mijn D:\ benaderen. Met gparted wil die wel een dvd laden, maar kan die mijn hd niet mounten.

met een windows 7 usb krijg in na het laden een zwart scherm met een werkende muis cursor. geen opties

wat kan ik nu nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de repair afgebroken?

Het klinkt toch een beetje als een schijf die kapot is. Of toch iig zijn MFT corrupt heeft.
Ik vind het alleen raar dat je met Knoppix de schijf niet kunt benaderen. Kun je er ook niet mee zien of de schijf er wel is maar dat de partities niet herkend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Ik heb inderdaad de schijfreparatie afgebroken, na een uur of tien... Mijn idee is ook wel dat de schijf mft kapot is, maar de schijf kan wel iets, immers de laptop laadt in eerste instantie wel iets van de schijf.

Met linux heb ik vrijwel geen ervaring. Nadat ik de laptop met knoppix had opgestart komen er wel twee iconen met geloof ik shda en shdb in beeld. Bij beiden krijg ik echter een scherm dat /cdrom/ opent (terwijl er geen cd in de laptop zit), dat is geloof ik de flashdrive.

Met gparted was de flashdrive de enigste schijf die die liet zien. Hij vond wel gelijk en nieuwe drive, maar bij het mounten bleef die steken bij 0%. Is er een manier dat ik de hd kan formateren zonder hem eerst te mounten?