Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Ik schiet de laatste tijd met een TLR Medium format camera. Maar ik wil deze foto's ook laten inscannen.
Ontwikkelen is geen probleem, kan gewoon bij de hema, kruidvat ed en de zak en krijg ze ontwikkeld terug.

Maar ik wil ze ook ingescanned hebben (liefst in tiff). Dat blijkt hier niet te gaan, of ik moet ze laten afdrukken maar dan kan inscannen wel, maar dan verlies ik het vierkante formaat.

Dus kan mij iemand een plek aanraden waar ik MF kan laten inscannen op hoge kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dan zul je toch naar de fotoboer moeten gaan denk ik, maar MF is vrij duur...
Waarom geen negatiefscanner? Het break-even point daarvan ligt maar op een paar rolletjes.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik zou toch eerst even rondvragen, ik weet dat veel fuji minilabs heel makkelijk negatieven naar cd dumpen omdat ze ze toch al inscsannen.

Wat negatief scanner, ik zou er zo snel niet een weten die dat soort formaten aankan en toch prettig geprijst is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk dat de goedkoopste scanner die enigszins OK is voor MF de Epson v700 is. Anders kom je al snel bij de Nikon CoolScan 9000 uit die toch wel behoorlijk prijzig is voor een hobbyscanner. Om van drumscanners en dergelijke maar niet te spreken (en om die goed onder de knie te krijgen is ook weer wat lastiger).

Bij/via een (eventueel wat professionelere) fotowinkel zou je zeker middenformaat moeten kunnen laten inscannen. Kan wel behoorlijk prijzig zijn per scan, dus een lichtbak of contactafdrukken om een scanselectie te maken komt dan wel van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Ik geloof dat New Color in Den Haag 't ook doet, die ontwikkelen sowieso netjes, en hebben een licht bak.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 13 december 2009 @ 07:08:
Ik zou toch eerst even rondvragen, ik weet dat veel fuji minilabs heel makkelijk negatieven naar cd dumpen omdat ze ze toch al inscsannen.
Ik heb met een minilab gewerkt en de resolutie van normaal 35 mm formaat is echt bedroevend. Bestanden van 400k enzo (lag misschien aan user error). Daarnaast moet je een masker kopen voor het afdrukken (en dus ook inscannen) van MF.

Wat begintmeta zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1