Toon posts:

Ruis op Onkyo versterker bij bepaalde settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een Onkyo 507 receiver icm Q Acoustics QAV 5.1 speakerset. Als ik geluidsmodi gebruik als TV Logic, Dolby PL of Studio Mix is er een irritante ruis/brom met soms ook wat gezoem hoorbaar over de diverse speakers. Bijv. wanneer op TV kanaal even brongeluid weg is vanwege overgang naar reclame, of tussen muzieknummers in op de iPod. Bij standen op de receiver als Pure Audio, Direct of Stereo (die geen 5.1 maar max 2.1 speakers gebruiken) is de ruis er niet.

Andere hardware die aangesloten zijn op zelfde groep: Popcorn Hour, Samsung LCD, Logitech Harmony RF zender, UPC decoder.

Zodra ik de TV en Popcorn van stroom haal is de ruis weg, bij stekker eruit halen van 1 van de 2 een beetje. Als ik echter deze apparaten via een verlengsnoer op andere groep zet is de zoem er ook weer. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd kabels uit elkaar te halen, maar dit helpt niet. Zodra ik de stekker er indoe van TV en Popcorn krijg ik de storing.

Kan ik nog iets proberen? Moet ik dit gewoon accepteren? Want ik vind het superirritant..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 23:32 ]

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb ook een dergelijk probleem, maar dan met m'n pasgekochte Marantz SR-6004. Zolang de receiver input heeft is er ruis op alle luidsprekers die staan weergegeven op het display. Deze ruis neemt gelijk toe met het volume, dus meer ruis naarmate het volume hoger staat. Wanneer er geen input is, of bij het overschakelen naar andere inputs verdwijnt de ruis volledig. Ook met digitale input, zoals HDMI is de ruis er normaal gesproken.

Het meest vreemde is dat de ruis wél optreedt wanneer de Audyssey-EQ-instellingen gebruikt worden, maar juist weer niet bij manuele EQ-instelling. Het lijkt me dat er dus geen sprake is van een aardingsprobleem of iets dergelijks.

Wellicht dat zoiets bij jou ook het geval is. Ik ga komende week in ieder geval even bellen met Marantz, want echt normaal lijkt het me niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Positron op 13-12-2009 00:15 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-02 18:40
Kijk eens wat er gebeurt als je de antennekabel's losneemt.

[ Voor 9% gewijzigd door jbhc op 13-12-2009 15:13 ]