Toon posts:

Airport extreme (time capsule) max 30mbit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb zojuist een nieuwe timecapsule aangeschaft ivm mijn nieuwe upc 120 internet.
ook heb ik cat6 kabels gebruikt.

met draad haal ik via de TC, 120mbit gemakkelijk.
wireless slechts 29mbit.

volgens mij staat alles goed ingesteld.
ik maak gebruik van het g/n 5ghz netwerk. dus dat zou makkelijk die 120mbit aan moeten kunnen.
iemand verbeterings ideeen?

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:31
Is er draadloos apparatuur met de G standaart(54mbit) verbonden met de router?
Zoja dan is de kans zeer groot dat het kastje terugschakelt in snelheid.

Waarneer oudere clienten(B of G) verbinden leggen met je timecapsule dan zal deze terugschakelen in snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
maar op de oude gewone airport extreme kon je hem vastzetten op N 5ghz. kan dat met time capsule niet?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Ondersteund je apparatuur aan de andere kant (laptop ofzo?) wel de gn-standaard?

[ Voor 4% gewijzigd door ralpje op 13-12-2009 09:19 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen maar macs.
allemaal N dus

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 19:13
Meer dan ~90 mbit/s ga je niet halen met 11N.

Hier haal ik:
  • 2m naast router = 90 mbit/s
  • woonkamer - 10m + muur = 60 mbit/s
  • slaap/studeerkamer - 10m + 2x beton = 20-30 mbit/s
2.4 GHz is sneller dan 5.0 GHz hier.

Verwijderd

Topicstarter
ok maar ik zit er echt 1m naast.
dan zou hij toch wel op zijn minst 50mbit moeten halen?

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:56
ik kom ook niet boven de 30Mbit !
en heb de dual extreme g/n aangeschaft als vervanging van mijn n extreme, maar met de n extreme kan ik wel 50Mbit halen, maar met de dual kom ik niet boven de 30Mbit uit :?

ik ben al 3 dagen allerlei instellingen aan het proberen, maar kom niet boven de 30Mbit, en dat is 5 meter van de extreme vandaan :?

.

Verwijderd

Mmm daar maak ik me ook wel zorgen over want ik zit ook aan de TC te denken. Heb eigenlijk geen zin om allemaal utp kabels te gaan trekken. Iemand met positieve ervaringen met de TC of de airport extreme?

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:26

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

met mijn TC haal ik gemiddeld 55 mbit/s op het N netwerk. (mini en macbook) de oudere macbook op het G netwerk haalt +/- 25 mbit/s.
voor zover ik begrijp is dat een redelijke score voor de TC.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
55mbit zou ik voor tekenen. ik heb echter ook de dual extreme, maar ben niet happy over de wireless snelheid. iemand nog concrete ideeen?

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-02 20:20

MrFish

Untitled

Welke verbindingssnelheid zie je staan in Network Utility (Netwerkhulpprogramma)?

Met mijn Time Capsule haal ik tussen mijn MBP (draadloos, 802.11n) en iMac (bedraad, 1 Gbit/s) zo'n 17-18 MB/s ofwel 140-150 Mbit/s, dus het moet wel mogelijk zijn. De MBP staat hier wel vlakbij (~1 m) de TC. Als verbindingssnelheid staat er bij mij 300 Mbit/s.

Check mijn thuisbatterijsimulator

Verwijderd

Topicstarter
hmm 54mbit/s
Wireless Network Adapter 802.11 a/b/g/b
probleem lijkt me duidelijk
nu nog oplossen :(

edit: ik zit nu op 130mbit/s
dit heb ik gedaan door alles weer op automatic te zetten.
echter is dit nog niet wat ik wil aangezien hij sneller kan ;)
maar dan MOET hij 11n 5ghz zijn. het is nu gelukt hem in selectable te krijgen
ik heb nu 3 netwerken
microdesign
microdesign-guest
en microdesign-5ghz

Ik ga hem maar is resetten en alles opnieuw proberen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 22:59 ]

• MrFish

MrFish

Untitled

Wat bij mij hielp was om in Airport Utility, onder Airport > Wireless, Radio Channel Selection op Manual te zetten. Heb toen de kanalen gekozen waar de minste andere netwerken op zaten (dit kun je zien met bv KisMAC, bij mij was dit 1 en 36).

Daarnaast kun je Radio Mode nog op iets als 802.11a/n - 802.11b/g ipv Automatic zetten, maar bij mij werkt het op laatstgenoemde stand ook prima. Tip: als je alt-klikt op Radio Mode, krijg je veel meer opties te zien.

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:37:
hmm 54mbit/s
Wireless Network Adapter 802.11 a/b/g/b
probleem lijkt me duidelijk
nu nog oplossen :(

edit: ik zit nu op 130mbit/s
dit heb ik gedaan door alles weer op automatic te zetten.
echter is dit nog niet wat ik wil aangezien hij sneller kan ;)
maar dan MOET hij 11n 5ghz zijn. het is nu gelukt hem in selectable te krijgen
ik heb nu 3 netwerken
microdesign
microdesign-guest
en microdesign-5ghz

Ik ga hem maar is resetten en alles opnieuw proberen.
Een recente TC moet simultaan een G en N netwerk aankunnen. Had je ook gewoon op de Appel site kunnen vinden, zie: http://www.apple.com/timecapsule/wireless.html
Faster simultaneous dual-band operation.
Some Wi-Fi devices use the 2.4GHz wireless band, including iPhone, iPod touch, and devices using 802.11b/g. Others can use either 2.4GHz or the higher-speed 5GHz band, such as the latest 802.11n-based Mac computers and Apple TV. Instead of choosing one of the bands, Time Capsule operates simultaneously on both bands, and your multiband devices automatically use the best available band. In addition, improvements in antenna design give you up to 50 percent better Wi-Fi performance and up to 25 percent better range than with the previous-generation Time Capsule.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de alt knop haha die is nice, kende ik nog niet.

maar als ik onder more options het 5ghz netwerk aanzet. blijf ik maar "connection timeout" krijgen als ik het 5ghz netwerk op probeer te komen :(

Verwijderd

Topicstarter
Slackware schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:03:
[...]

Een recente TC moet simultaan een G en N netwerk aankunnen. Had je ook gewoon op de Appel site kunnen vinden, zie: http://www.apple.com/timecapsule/wireless.html

[...]
Dacht je heus dat wij dit niet wisten?
het gaat er juist om dat hij alleen maar 2.4ghz nu aankan. terwijl er wel een 5ghz optie op moet zitten.
hij kan bijvoorbeeld ook simultaan een n2.4ghz en een n5ghz netwerk aan.
alleen op wat voor manier dan ook krijg ik continue "connection timeout" bij het 5ghz netwerk.
maar ben net weer even aan het googlen gegaan, en het blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem!

• MrFish

MrFish

Untitled

Zo te zien staat je guest network aan. Probeer eens om die uit te zetten. Daarnaast hoef je het 5 GHz netwerk niet apart aan te zetten; dat staat standaard aan. Onder 'more options' geef je alleen het 5 GHz netwerk een aparte naam, wat niet nodig is om de 300 Mbps te halen. Wel moet je 'use wide channels' aan hebben staan.

Voor de duidelijkheid, bij mij staat het zo en zo.

Verwijderd

Topicstarter
heb exact hetzelfde maar heb nu maar 130mbits. hij pakt gewoon niet die 5ghz op ofzo.
zowel niet op mijn mbp als op mn imac.

Verwijderd

Op zich wel jammer dat dit allemaal zo moeilijk moet gaan. Die tc en airports stonden bij mij bekend als redelijk gebruiksvriendelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, krijg het nogsteeds niet lekker!

• MrFish

MrFish

Untitled

Dan zou ik als laatste proberen om de TC helemaal te resetten. Werkt dat niet, terug naar de winkel ermee: het hoort gewoon te werken.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:56
Vandaag weer de "oude" extreme er weer aangehangen met exact dezelfde instellingen, en ik haal nu 45Mbs, van mijn 50Mbs verbinding 8)7

ik heb niets aan de instellingen verandert, alles exact hetzelfde, maar bij de Extreme duo krijg ik met geen mogelijkheid boven de 30Mbs :(

eens kijken of ik mijn geld terug kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga apple zo ff bellen dit is k*t :(
Pagina: 1