Toon posts:

Vraagje AGP en PCI bij 83 mhz.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beginnersvraagje:

Ik heb mijn met Celeron 333 op Abit BH6 nu draaien op 5*83 en dat gaat probleemloos. Ik vraag me nu alleen af of het kwaad kan dat
m'n AGP (met Viper v550) nu ook op 83 mhz draait. En hoe zit het met de PCI-bus?

Kan ik er vanuit gaan dat nu alles één week goed draait, het zaakje stabiel is, of kan ik
nog problemen verwachten?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Als ie stabiel is kan het nooit kwaad en je hebt een snelheidswinst van 1-2%.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb toevallig ook een celeron 333 en een viper 550 en 5*83 trok men ide niet pci/ide is bij 83mhz 41,5 mhz das erg hoog, je kan ervan op aan dat de levensduur zeker verkort wordt ik probeer nu men celeronnetje op 100 mhz bus te krijgen das een stuk saver (wel extra coeling he!). bij mij deed hij het een paar dagen op 83mhz als ik jou was zou ik dus 100mhz proberen

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait nu al een week op 83 mhz zonder problemen. Wat ging er mis na een paar dagen? Heb je ook een AGP Viper of een PCI
Viper?

Ik ben geneigd om het voorlopig nog even aan te kijken. Ik heb 'm natuurlijk :-) al eens op 100 mhz gehad, maar dan bevriest ie na een minuut of 10. (van coolers heb ik nog geen kaas gegeten)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Mijn Viper 550 draait inmiddels een maand of 3 op 89MHz, dat betekent natuurlijk niet dat die van jou op 83MHz moet kunnen maar waarschijnlijk lukt dat dus wel.
Als er je systeem ergens vastloopt hoeft dat niet per se aan je AGP te liggen.

M'n PCI draait trouwens gewoon op 33,3MHz (geen Abit maar Asus 133*4.5 P3) dat bevordert wel de stabiliteit van de "aangrenzende" onderdelen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n c333 nu op 5*100 draaien (2.1v), maar helaas zonder l2cache. Als ik die aanzet boot ie wel helemaal in windows, maar loopt na één rondje unreal-demo vast.

Zou een goede cooler helpen? Ik heb nu alleen maar standaardkoeling. Op 500mhz houdt ie het makkelijk.

Verwijderd

Bh6 1.1 kan ook op 90 mhz, dan krijg je een pci divider van 1/3 en agp 2/3 dus dan is alles veilig ondergeclockt behalve je proc natuurlijk. Denk ook aan koeling. Met cpuidle kan je de temperatuur van je proc verminderen.
ciao

Verwijderd

En probeer 's 2.2 V: moet makkelijk kunnen met de standaard-koeling (mijn C366@550 houdt dit al maanden vol).

Verwijderd

Topicstarter
Met of zonder l2cache?

Heb met l2cache aan al geprobeert tot 2.3v.
Ook 522 mhz zonder l2cache loopt na enige tijd vast.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
na een paar dagen kon ik men hele hebbe en houwe formateren en alles opnieuw installeren gulukkig was er niks kapot hardware matig. ook geen beschadigde clusters ofzo. en ik heb ook vip550 op AGP. ik wil men celly 333 op 500 gaan laten draaien heb het al gedaan voltage naar 2.2 bij opstarten windhoos gaat tie hangen. nieuwe koeling dus wie weet goeie koeling? heb ook van iemand gehoord die bij zelfde situatie 2.4 volt had. mijn mobo ondersteund geen voltage tweaking dus moet ik pinnetjes van de cpu afplakken en kan ik maar met 0,2 volt omhoog (mobo: chaintech 6BTM (BX)). hopen dat men L2 cache wat aankan

Verwijderd

Topicstarter
Smokey:
Al 500 mhz geprobeerd zonder l2cache? Werkt bij mij in elk geval erg stabiel op 2.1v. Het is toch zeker sneller dan 4*75 met l2cache?

Zie ook:
http://cpusite.examedia.nl/docs/celeron333-500.html

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je met je comp. doet. Gewoon even testen en kijken of je favoriete applicaties sneller lopen dan op 4*75.

Het valt bij mij op dat als ik 's morgens de eerste keer opstart in een koude kamer (cpu-metertje op moederbord geeft dan 17 graden aan), ik op 500mhz met l2cache enabled, een tijdje unrealdemo kan draaien (kleine 10 keer rond). Tot ie warm wordt. :-(

Hij boot bij mij op 500mhz met l2cache aan altijd tot in windows. Warm of koud. Het gaat dan pas mis als ie hard moet werken.

Verwijderd

Met mijn celeron (466) lukt het wel om op 7-75 (525) te komen, met pci 1/2 en agp 1/1.
Maar als ik de FSB op 83 zet (581) dan wil die niet echt vlekkeloos booten, en als die al helemaal goed boot, dan loopt windhoos naar een tijdje vast. Ik heb dan corevoltage op 2.2 V, hoger kan wel, word niet te warm, maar lijkt niets uit te maken. Agp heb ik dan nog steeds op 1/1, moet makkelijk kunnen (viper550 110/130) maar ik denk dat de pci het niet aankan, want die staat dan op 1/2 en word dus 41.5 MHz, mijn mobo ondersteunt geen andere divider op 83 FSB volgens mij (Asus P2B-F new) , ik weet niet of anderen stabiel een bus van 83 hebbben draaien? hoe hebben jullie dan de pci divider staan?
btw, k heb quantum hd dus die moet wel wat kunnen hebben

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PCI stond ook op 41,5 en alles draaide prima. Ik weet niet of het op langere termijn ook goed zou zijn blijven draaien.

Zoals je gelezen hebt, draaide mijn Viper 550 ook op 83 mhz zonder problemen, dus dat kan het niet zijn.

Freezen van Windows lijkt me geen PCI-probleem, toch? En de Viper moet het ook kunnen.

Als ie zonder l2cache (heb je 'm weer) boot en alles werkt wel goed, ligt het daaraan.
Pagina: 1