Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:38
Ik heb sinds een paar weken een macbook. Bij een vriend heb ik wel eens gezien dat hij een verlengkabel aan zn voeding had. Dus ik vroeg hem waar hij dat ding gekocht had. Die zat er bij volgens hem. Heb mijn doos nog eens gecheckt, maar geen verlengkabel.

Vervolgens ben ik gaan zoeken, apple store, istore, ebay; geen verlengkabel. Of een verlengkabel maar met een americaanse stekker. Weet iemand waar ik zon ding kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Is het niet handiger om Apple te bellen en te klagen dat je aankoop niet compleet was?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
breinonline schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:22:
Is het niet handiger om Apple te bellen en te klagen dat je aankoop niet compleet was?
nou ik vind ook geen aanwijzing in de doos dat er wel een verlengkabel meegeleverd zou zijn. Weet niet of ze bij elk type meegeleverd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_derk op 12-12-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik neem aan dat je het laatste model hebt? Gebruikershandleiding vermeldt op pagina 9 het netsnoer. Het hoort echt meegeleverd te zijn. Ik zie overigens ook geen los snoer in de Apple-store, ik zou dus echt even bij Apple navraag doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Welke kant van de adapter? netkant (de kant die je in de wandcontactdoos steekt), of de laagspanningskant (de kant die je in je Macbook steekt)?

-edit-
Als het de netkabel is kan je zo'n soort vast wel bij de bouwmarkt vinden.

[ Voor 98% gewijzigd door Resistor op 12-12-2009 22:39 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139011

Bedoel je de 230v kant van de voeding? Die heeft een standaard aansluiting in de vorm van een 8. Kan je overal krijgen, ook in langere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, het is een heel normale kabel, en ja, hij hoort er gewoon bij te zitten.

Zie ook http://store.apple.com/nl...e/shop_mac/family/macbook en zoek naar "Inhoud van de verpakking": MagSafe-lichtnetadapter, stekker en netsnoer.

[ Voor 54% gewijzigd door Sendy op 12-12-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
bij mij zit de stekker nu direct op de voeding. Ik bedoel dan een stekker om het gedeelte naar het stopcontact te verlengen. Zijn er ook officiele te verkrijgen? Heeft natuurlijk mijn voorkeur. Maar zon uit de bouwmarkt is wel een aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Anoniem: 139011 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:34:
Bedoel je de 230v kant van de voeding? Die heeft een standaard aansluiting in de vorm van een 8. Kan je overal krijgen, ook in langere uitvoering.
Zo'n bouwmarktding zal op zich passen (en het dus doen) maar sluit niet mooi in de adapter uiteraard. Je hebt dus voor een mooie oplossing het originele Applesnoer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ooit eentje gekocht bij MacStuff.nl. Maar hij hoort er gewoon bij te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
Frietsaus schreef op zondag 13 december 2009 @ 01:56:
Ooit eentje gekocht bij MacStuff.nl. Maar hij hoort er gewoon bij te zitten. :)
daar kan ik er ook geen meer vinden, zal Apple morgen dan maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:32

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Anoniem: 248577 schreef op zondag 13 december 2009 @ 01:12:
[...]

Zo'n bouwmarktding zal op zich passen (en het dus doen) maar sluit niet mooi in de adapter uiteraard. Je hebt dus voor een mooie oplossing het originele Applesnoer nodig.
Bullshit!

Gewoon een stekker kopen waar je van alles mee aansluit. PLaystaion2, printers, dvd spelers... zoveel dingen worden er mee aangesloten.

Ik kan je trouwens vertellen dat bij lang niet alle macbooks deze stekker mee wordt geleverd. Die van mij (en mijn zusje) hadden dit allebei niet. Ik heb er gewoon een willekeurig stekker op aan gesloten en die zit gewoon super goed en valt er absoluut niet makkelijk uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.rjshop.nl/CmsData/Artikelen/Fotos/16381/16381_mainImage1_thumb.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maar het ziet er niet uit, ik denk dat bert-nl daar op doelt. Nu zal niet iedereen daar wat om geven, maar ik begrijp zijn punt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Heb je goed gekeken in het witte rechthoekige doosje wat in de doos van je MB zit? Daar zit dat snoer namelijk in, echt iets om over het hoofd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 22:24
AkroBatik schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:07:
[...]

Bullshit!

Gewoon een stekker kopen waar je van alles mee aansluit. PLaystaion2, printers, dvd spelers... zoveel dingen worden er mee aangesloten.

Ik kan je trouwens vertellen dat bij lang niet alle macbooks deze stekker mee wordt geleverd. Die van mij (en mijn zusje) hadden dit allebei niet. Ik heb er gewoon een willekeurig stekker op aan gesloten en die zit gewoon super goed en valt er absoluut niet makkelijk uit.

[afbeelding]
leuk voor achter je bureau maar als je gewoon in de woonkamer op de bank zit wil ik het een beetje netjes houden! ik zoek dit product ook al heel lang (sinds januari) maar ik snap ook wel dat dit een hele normale 8 kabel is. maar is er ook ergens een plek waar je een originele kan kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 14:55
spork schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:19:
[...]

leuk voor achter je bureau maar als je gewoon in de woonkamer op de bank zit wil ik het een beetje netjes houden! ik zoek dit product ook al heel lang (sinds januari) maar ik snap ook wel dat dit een hele normale 8 kabel is. maar is er ook ergens een plek waar je een originele kan kopen??
Bij een APR kun je deze kopen, voor de lieve som van €21,-. Een duckhead is overigens net zo goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezer
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-01 00:11
Verlengkabels worden in aanbiedingsmodellen soms niet meegeleverd :) Je kunt 'm bij een APR oppikken voor de luttele prijs van €21,- (ik weet het, niet goedkoop... maar wel verdomt handig zo'n verlengkabel)...
Pagina: 1