Meerdere Windows versies op 1 DVD?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 18:15
Beste tweakers,

Ik wil graag proberen om zowel een Windows XP als Windows 7 op 1 installatie DVD te krijgen. Ik was benieuwd of dit kan.
Op Google kon ik het niet vinden of ik zoek verkeerd. Weet iemand of dit mogelijk is? en zo ja, hoe?

Reden om dit te willen is: Op mijn werk installeer ik constant Windows en leek me makkelijker ( en interessanter ) om meerdere Windows versies op 1 dvd te hebben

Met vriendelijke groet,

Martin Zweep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet makkelijker om ze op een USB-stick te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mods, als dit warez is, delete aub
Modbreak:Tough.
Check je mail maar.

[ Voor 58% gewijzigd door alt-92 op 12-12-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
@HlpDsK: Ja lijkt me makkelijker op een USB. Ik heb hier nog een 16 GB liggen. Maar weet iemand hoe ik dit realiseer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
kan je dan niet 2 partities aanmaken op die usb stick en dan met een van de vele handleidingen op internet xp op de ene en 7 op de andere partitie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruadhan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-08 16:43
Volgens de link van dit nieuwsbericht kan het makkelijk. Gewoon goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Ik weet niet, maar misschien is het handig om gewoon even een Windows Deployment Server in te richten met behulp van de Microsoft Deployment Toolkit (welke gratis te downloaden is bij Microsoft). Op de site achter de eerder genoemde link vind je ook meer info.

Technisch gezien is het zeker mogelijk om een 'multi-os' install dvd te maken, maar ik zou zo 123 niet weten hoe. Zelf gebruik ik (als ik veel pc's/servers moet installeren) altijd de MDT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het is heel simpel. Je maakt gewoon een WIM van een huidige Windows.

WDS maakt onderscheid tussen ACPI-PC, ACPI-UP en ACPI-MP. Diezelfde boot.wim van WDS maar dan op een DVD maakt alle images zichtbaar op elk platform. Je referentie image van XP kun je maken met ACPI-UP want Sysprep is wel in staat om een ACPI-MP te herkennen vanuit een ACPI-UP en deze ook te installeren. ACPI-PC is hopeloos ouderwets en komt toch niet voor, dus daarvoor hoef je in principe geen image te maken.

De Vista en 7 images plak je gewoon in dezelfde WIM file. Geef ze een beschrijving en boot.wim vanaf je DVD of USB stick zal zowel XP, Vista als 7 tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
@Trommelrem: Zo dat is een mond vol ;) Dat maken van 1 WIM snap ik niet helemaal. Waar maak ik dit precies mee?

@TheVMaster: Ik heb de toolkit gedownload en heb een tutorial gevolgd. Deze om precies te zijn.
Alleen krijg ik daar een aantal errors bij het updaten van de 'Deployment Share'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
martinzweep schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:55:
@Trommelrem: Zo dat is een mond vol ;) Dat maken van 1 WIM snap ik niet helemaal. Waar maak ik dit precies mee?

@TheVMaster: Ik heb de toolkit gedownload en heb een tutorial gevolgd. Deze om precies te zijn.
Alleen krijg ik daar een aantal errors bij het updaten van de 'Deployment Share'
En wat voor errors krijg je dan precies? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
martinzweep schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:55:
Met imagex. Zit bij de WAIK inbegrepen.
  • Op een referentiecomputer (bijvoorbeeld een VMware Virtuele Machine) maak je een Windows installatie.
  • Wanneer Setup vraagt om op F6 te drukken dan druk je op F5 en dan kies je ACPI Uniprocessor / (ACPI-UP).
  • Gebruik deze key voor het installeren van Windows omdat je anders je echte keys vrijgeeft in je image.
  • Draai Sysprep en gebruik Sysprep eventueel om extra mass storage drivers toe te voegen (zoals IASTOR) zodat XP ook op moderne systemen werkt.
  • Voeg de XP installatie toe aan de install.wim van je Vista DVD met Imagex.
  • Windows XP staat tussen alle andere Windows' :)
Pagina: 1