[iPod classic] Beschadigd, hoe muziek er vanaf halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284510

Topicstarter
I was bezig met synchroniseren toen mijn zusje de kabel uit mijn ipod trok. Toen liep alles vast. Heb vervolgens mijn mac herstart en nu word mijn ipod niet meer herkent op mijn bureaublad. Mijn itunes geeft aan dat hij beschadigd is en hersteld moet worden.

Als ik herstel raak ik de muziek die erop staat kwijt, en die heb ik alleen op mijn ipod staan omdat mijn HDD vorige week gecrashed is en niet meer te repareren is. En de muziek op mijn ipod is ZEER waardevol.

Ik heb Yamipod gedownload maar die blijft me vertellen dat ik mijn ipod in moet pluggen terwijl hij gewoon in mijn mac geplugd is.

Help! wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een Ipod 80GB Classic video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 19:50

Saven

Administrator

probeer hem eens op een andere pc aan te sluiten en kijken of hij hem wel als HDD nog ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik geprobeerd. Nee hij geeft precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:34

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zit de muziek niet gewoon in je iTunes account waardoor je het opnieuw op kunt halen en er op kan zetten?

(Of heb ik dan het iTunes concept verkeerd begrepen?)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10
Coach4All schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:01:
Zit de muziek niet gewoon in je iTunes account waardoor je het opnieuw op kunt halen en er op kan zetten?

(Of heb ik dan het iTunes concept verkeerd begrepen?)
Dat deel heb je goed, het deel waarbij vrijwel niemand al zijn muziek heeft gekocht sla je alleen even over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Het kan zijn dat hij zijn muziek 'manually managed' en daardoor muziek van een andere computer erop heeft staan. Dan is het behoorlijk zuur om dat kwijt te raken.

Probeer het eens met iPodRip, heeft mij een paar keer gered.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 23:32
Herstart je iPod eens in diskmode en kijk dan eens of een computer hem als schijf herkend. Mocht dit lukken kan je de muziek er wel afkrijgen.

Om in diskmode te komen houd je menu en de middelste knop in tot je iPod herstart. Als de appel verschijnt gelijk die knoppen loslaten en play en de middelste knop inhouden tot hij in diskmode komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph3n0m
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05-2020
1. Zet hem in diskmode.
2. Zorg dat je computer verborgen bestanden kan lezen.
3. Open je iPod als harde schijf.
4. Open de map Music.
5. Hier staan allemaal rare muziekbestanden, kopieer ze allemaal naar je computer.
6. Voeg al die rare bestanden toe aan (het liefst een lege) iTunes.
7. Druk nu op de knop in iTunes die al je nummers onder Mijn Muziek zet, nu zijn al die rare muziekbestanden verandert in geordende mp3 bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb via de de terminal ingesteld dat mijn mac verborgen bestand weergeeft (bestanden met een . ervoor) Ik heb mijn ipod in diskmode en itunes aan. Mijn schijfhulp programma geeft mijn ipod grijs weer en ik kan er niks mee. Mijn bureaublad laat geen ipod zien en itunes zegt dat ie beschadigd is.

Er moet toch een manier zijn om mijn muziek eraf te krijgen, yamipod, ipod rip, music rescue, pod to mac, ipod access slagen er allemaal niet in om mijn ipod te herkennen. dit is echt schandalig van apple.

ik kan de muziek nog gewoon beluisteren op mijn ipod. het moet eraf kunnen worden gehaald.

Iemand nog een suggestie? diskmode haalt helemaal niks uit.
Pagina: 1