Verwijderd

Topicstarter
Hey,

een vriend heeft mij gevraagd hem te helpen zijn pc een beetje te upgraden. Hij wil graag een paar nieuwe
onderdelen kopen en ik zou die er voor hem inzetten. Het gaat hier onder andere om een voeding, videokaart, cpu en misschien ander geheugen.

Alleen over de cpu heb ik een paar vragen, op dit moment heeft hij het volgende:

http://www.asus.com/Produ...Ch&content=specifications [Moederbord]
en een
1.60 Ghz Socket 775 Intel Dual Core Processor.

Hij wil daar graag een 3.00 Ghz Socket 775 Intel Core 2 Duo Processor inzetten, zoals je kunt zien op de Asus website ondersteund het moederbord deze processor wel, alleen weet ik niet of er nog instellingen in de BIOS veranderd moeten worden, of dat er een BIOS-update nodig is voor deze upgrade.

Alvast bedankt,

Thomas.

Verwijderd

ik weet niet precies welke processoren je nou bedoelt. Maar als je even kijkt bij de link die je zelf geeft bij download en dan bios. Dan zie je dat er alleen updates zijn voor wat programma en 1 voor een processor maar dat is niet bij jou van toepassing. Dus het zal gewoon werken ;) En je hebt ook nog een update die kan je er altijd opzetten maar is niet noodzakelijk

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bij elke processor staat op die support list vanaf welke bios die CPU gesupport wordt. Dus zoek een leuke CPU uit, en kijk welke bios-versie er nu op staat en of die de CPU al support. Zo niet, even bios updaten, en klaar is Kees ;)

(en welk PCB kan ook van toepassing zijn natuurlijk, andere kolom, maar de meest gangbare CPU's passen er zo te zien sowieso wel op)

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 13-12-2009 12:48 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.