nieuwe zelfbouw pc start 1 sec aan, 2 sec uit, enz.

Pagina: 1
Acties:

• android?
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb een:

Gigabyte GA-P55A-UD4 moederbord met
Intel i5-860 proc.
Scythe mugen 2 rev. b koeler
2x2Gb corsair CNX4GX3M2A1600C8 geheugen en
Coolermaster 400W voeding
inelkaar gezet in een coolermaster gladiator 600 kast.
Uiteraard met een hard disk en een 4550 video kaart.

Mijn probleem is dat na indrukken van de power de CPU ventilator 1 sec draait, 2 sec stilstaat , 1 sec draait enz. enz. Er gebeurt verder niets. :?
Wie herkent dit en heeft een oplossing?

Verwijderd

Ik denk dat het iets met je voeding is. Hoor je ook rare geluiden o.i.d. ?
Alle kabels goed aangedrukt?
Vooral die van het front side panel ( die irritante kleine kabeltjes aan de onderkant van je moederbord )

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:45
Gaat je pc verder wel aan? Zo ja, dan kan het door je koeler komen. Ik heb ook een scythe mugen 2, en bij mij draait de fan ook in zo'n patroon, dit komt doordat de temperatuur sensor in de cpu "voelt" dat het vrij koel is, en dus de fan langzamer zet. Dit lijkt me bij jou alleen niet zo waarschijnlijk gezien je cpu, maar het kan altijd... Misschien kan je een iets duidelijkere beschrijving van het probleem geven? Of is dit echt alles wat er gebeurd als je je pc aanzet? Heb je trouwens het topic Hangen en opstartproblemen al doorgenomen?

[edit] stom stom stom, over het kleine zinnetje "er gebeurt verder niets" heen gelezen -_- . Probleem is dus wel duidelijk omschreven, negeer mijn gezeur maar ^^. In dat geval ga ik ook de voeding verdenken, of er moet gewoon echt iets stuk zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door dunedanh op 13-12-2009 00:25 ]

• android?
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Het moederbord is enkel aangesloten aan de voeding plus geheugen, videokaart en koeler ventilator zijn er in geprikt meer niet.
De connector verbinding (alleen voeding) lijkt oke Rare geluiden hoor ik niet.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Heb je de geheugen bankjes wel goed geplaatst ?

Bij mijn P55-UD4 moesten ze namelijk in de rechtse witte banken en niet de naar mijn mening normale linker bankjes. Kreeg ook power on, power off gevalletje wat jij had.

I don't hate you, I nothing you