[iTunes] afspeellijst, maar geen bibliotheek?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 13:26
Ik loop al een tijdje te kwakkelen met het volgende probleem.

Ik wil nummers gewoon toevoegen in een afspeellijst, maar ik wil dat ze NIET in mijn bibliotheek opgenomen worden. Nou heb ik al de functie gevonden dat de nummers iig niet meer aan de iTunes media map worden toegevoegd(gekopieerd dus, en dubbel op mijn HDD). Maar het lukt me maar niet om gewoon willekeurig een paar nummers af te spelen, zonder dat ik ze op neem in mijn bibliotheek.

Mocht het niet lukken met iTunes, zijn er dan nog GOEDE alternatieven voor OSX? Ik heb zo'n beetje stad en land afgezocht naar een WinAmp look-a-like, maar ik kan nog niets vinden dat de easyness van WinAmp evenaart. Drag, Drop & Play, zonder bibliotheek gedoetje.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 21:40
Voor jouw doeleinden moet dus de functie die je vond over het automatisch toevoegen van de mediabestanden aan de iTunes map onder 'voorkeuren/geavanceerd' dus NIET aangevinkt zijn. Mocht dit het geval zijn, dan functioneert jouw iTunes niet goed meer. Wat je kan proberen is de iTunes database opnieuw aan te maken door iTunes eerst af te sluiten, dan onder '/gebruikers/{jouw account}/Muziek/iTunes' alle bestanden m.u.v. de mappen te verwijderen of te verplaatsen naar een andere map. Wanneer je nu iTunes opstart zal iTunes de afwezige bestanden opnieuw aanmaken. Controleer of de functie van automatisch toevoegen nog steeds uitgevinkt staat en probeer nog eens muziek toe te voegen aan de iTunes afspeellijsten. In de map '/Gebruikers/{jouw account}/Muziek/iTunes/iTunes Media' moet dan niet een kopie van het toegevoegde lied komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkImpulZe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 13:26
Nou, die optie is uitgevinkt. En het klopt, hij kopieerd nu niet meer de nummers naar mijn iTunes dir op mijn HDD, maar houdt de nummers gewoon op de plek waar ze oorspronkelijk staan.

Maar als ik gewoon wat nummers uit een mapje iTunes in sleep, dan voegt hij ze meteen toe in mijn bibliotheek. En dat is nou wat ik juist niet wil. Ik wil juist de bbliotheek handmatig beheren, en niet dat iTunes alles toevoegd wat los en vast zit zodra ik het iTunes in sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
De bibliotheek van itunes is juist daar voor ontworpen dat je een bibliotheek heb met al je muziek, films, podcast, tv-shows. Als je nu itunes wel je muziek laat beheren op de plaats waar jij het wilt hebben staan, zie voorkeuren ---> geavanceerd ----> locatie itunes map 'itunes media' dan heb je muziek op 1 plek staan en je kunt allerlei afspeel lijsten maken.

Nu weet ik wel dat jij je muziek handmatig wilt beheren maar ik zou het eens proberen en itunes je muziek laat beheren dit werkt erg gemakkelijk en je muziek staat maar op 1 plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 21:40
DarkImpulZe schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:05:
[...]
Maar als ik gewoon wat nummers uit een mapje iTunes in sleep, dan voegt hij ze meteen toe in mijn bibliotheek. En dat is nou wat ik juist niet wil. Ik wil juist de bbliotheek handmatig beheren, en niet dat iTunes alles toevoegd wat los en vast zit zodra ik het iTunes in sleep.
De hele essentie van iTunes is (naast verkopen van media via het Apple kanaal) het beheren van een overzicht van al je media en het afspelen daarvan. De bibliotheek is een overzicht van al je titels en waar iTunes (of jij) deze kan vinden op de harde schijf of eventuele netwerkschijf. Heb je de speciale functies onder 'geavanceerd' aangevinkt, dan laat je ook de fysieke beheer aan iTunes over. Dit is voor de lange termijn veel handiger en overzichtelijker, zoals mtenbos ^^^ opmerkt,
Daarnaast kan je handmatige en/of slimme afspeellijsten aanmaken in iTunes. In de linkerkolom staan al enkele voorgeprogrammeerde lijsten die je kan aanpassen.
Ik kom zelf ook vanaf winamp en moest ook even wennen aan iTunes, maar het gebruik van een iPod versnelde dit proces. Je moet gewoon open staan iets nieuws aan te leren, anders was ik nu ook op zoek naar Norton Commander voor OSX! 8)7