April 2010 ga ik 3 weken op reis naar Japan. Omdat ik daar niet in mijn eentje heen ga wil ik graag tegen lokale tarieven onderling kunnen bellen. Ook lijkt het me handig om daar mobiel te kunnen internetten.
De telefoon waar ik gebruik van maak ondersteund 3G en is simlock vrij (Milestone). De telefoon van mijn reispartner zal dat ook vast wel ondersteunen
Nu is de vraag, is het mogelijk om in Japan een winkel binnen te stappen en een prepaid kaartje te kopen? Op internet vind ik verschillende verouderde informatie en vooral nutteloze nieuwsberichten.
- Er wordt in Japan niet gewerkt met simkaarten maar je IMEI moet geregistreerd worden daar?
- Je kunt als niet-Japanner geen mobiele telefoon kopen?
Wat is nou waar en wat niet?
//Edit: Mijn huidige provider is Telfort
De telefoon waar ik gebruik van maak ondersteund 3G en is simlock vrij (Milestone). De telefoon van mijn reispartner zal dat ook vast wel ondersteunen
Nu is de vraag, is het mogelijk om in Japan een winkel binnen te stappen en een prepaid kaartje te kopen? Op internet vind ik verschillende verouderde informatie en vooral nutteloze nieuwsberichten.
- Er wordt in Japan niet gewerkt met simkaarten maar je IMEI moet geregistreerd worden daar?
- Je kunt als niet-Japanner geen mobiele telefoon kopen?
Wat is nou waar en wat niet?
//Edit: Mijn huidige provider is Telfort
[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 12-12-2009 18:32 ]