[LG 2253V] Horizontale strepen bij films en gamen

Pagina: 1
Acties:

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50
Hallo Tweakers,

sinds een paar dagen heb ik nu een LG 2253v 22 inch monitor in mijn bezit. Het ziet er allemaal erg mooi en vooral groter uit vergeleken met mijn vorige 17inch monitor.
Nu is er alleen het probleem dat er af en toe een soort van horizontale strepen door het beeld komen. Deze vertekening treedt alleen op tijdens het kijken van films en bij het gamen (mw2) Bij het surfen of tekstverwerken treedt dit probleem niet op. Ik stoor me er toch aan en vraag me af hoe het komt en wat ik eraan kan doen.
Hiervoor had ik een 17inch monitor hierbij heb ik dit probleem niet, bij deze monitor had ik een resolutie van 1280 x 1024, nu draai ik 1920 x 1080.
Mijn hardware is niet veranderd:

mobo: Gigabyte GA-P35-DS3R
cpu: Intel E8200 2,66 Ghz
videokaart: Asus Geforce 8800GT 512mb
geheugen: 4(3,5) gig ram van geil ddr2 800mhz

Ik heb het volgende geprobeerd:
Oude vidkaart drivers gedeïnstalleerd en de nieuwste drivers van Nvidia (195.62) geïnstalleerd.
De drivers van de monitor geïnstalleerd.
De DVI-kabel gecontroleerd of deze goed vast zit.
(De refreshrate van de monitor staat op 60hz, zoals de handleiding adviseert)
Een screenshot van de vertekening maken lukt helaas niet.
Via Google kwam ik niet verder.

Is mijn systeem niet krachtig genoeg, is er sprake van een bottleneck, of is er toch iets met de monitor aan de hand?
Uw hulp wordt erg gewaardeerd.

Groeten!
-edit 1920x1080

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 09:14
Dit heb ik ook gehad bij mijn media center. Je moet op zoek gaan naar je V-sync of je vertical refresh rate. Zodra ik deze op "always on" zette was het probleem verholpen. Ik kan je niet vertellen waar je die instellingen kunt vinden, daar ik een ati kaart heb.

• GerritGluurbuur
bedankt voor de reply, ik heb dit net geprobeerd maar de strepen duiken nog steeds af en toe op.

• GerritGluurbuur
tis wel opgelost, het systeem is de oorzaak. Had de strepen vooral bij 1080p films. Nu media player classic home draaiende en dat gaat prima. Wel bij mw2 nog soms strepen maar die draai ik op dezelfde resolutie. Monitor is prima :)