[Windows 7] Muisklikken werk niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Ik heb Windows 7 Ultimate geinstalleerd en alles werkt perfect behalve de muis. Als ik 2 keer op een HDD klik dan wordt deze niet geopend, ik moet dan altijd rechtermuisknop --> openen kiezen. Als ik eer link in explorer wil selecteren dan moet dit ook via de rechtermuisknop, gewoon klikken geeft geen reactie. Ik heb al in het configuratiescherm onder het kopje muis en onder het kopje mapoties een aantal dingen geprobeerd, echter zonder resultaat. Ik kan nu bijvoorbeeld ook niet het vakje "blijf ingelogd" aanvinken met de muis, wel met het toetsenbord. De muis is een Logitech MX1000, het wel of niet installeren van setpoint geeft geen verandering/verbetering.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kun je de muis niet testen op een andere PC? Het lijkt wel of de linker muisknop kapot is, en dat het toeval is dat dit is gebeurd toen je Win7 ging gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Het vreemde is dat hij wel functioneert als ik de optie aanvink dat hij 1 muisklik moet behandelen alsof het er 2 zijn, het vervelende is dat op dat moment alle vensters 2 keer geopend worden. Echter in Explorer veranderd er niets. Als ik in explorer op een knop klik dan reageert de knop (grafisch) wel. Er gebeurt alleen niets.

Het is geen hardwarematige fout, muis functioneert prima op de 2e pc.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sorry voor de late reactie, misschien is het probleem al opgelost...

Het kan te maken hebben met de dubbelklik snelheid die is ingesteld in het Configuratie scherm (muis eigenschappen). Vanwege onduidelijk redenen kan een extreem korte dubbelklik snelheid ook dit gedrag (knoppen in Windows Explorer werken niet, in b.v. Internet Explorer weer wel) veroorzaken. Zet de dubbelklik snelheid eens hoger (misschien even zo hoog mogelijk, als test) en probeer dan nog eens.