Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus eeepc installatie hulp.

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste heb me rotgezocht op internet. 20 manieren geprobeerd.
Niets lukt.
Ik wil vanaf een usb-stick XP instaleren op een eeepc.

Heeft iemand een link naar een manier die altijd werkt?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Waarom lukt het niet? Je moet toch echt iets meer informatie geven.

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een manier om XP op een usb-stick te zetten, kan booten vanaf die usb stick en de setup kan starten.

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Sorry hoor maar een beetje eigen inzet mag ook wel.

Dit lijkt er op dat je de vraag hierneer plemt en dan van ons verwacht dat je gelijk een antwoord krijgt.
Wat heb je zelf gedaan en geprobeerd. Waar hen je naar gezocht enz.

Ik kan je zo verschillende antwoorden geven welke tools enz. Maar dat doe ik dus niet gezien de karige info en het gebrek aan eigen inzet. Want google is your friend zelfs hier op het topic zijn antwoorden te vinden en in de meuktracker staan tools om je te helpen

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, maar moest even koken voor de hele famlia.

ok 1. usb_multiboot geprobeerd.
eeuwenlang gaat hij formateren met HP USB Disk storige Format Tool. NTFS, Fat 32 geprobeerd.
krijg bij stap 3 de melding dat de disk geen geldig fs heeft.

Kan het aan je usb stick liggen dat dit soort dingen niet werken?

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

OUdere usb sticks hebben er wat meer moeite mee ja, nu moet ik wel zeggen dat ik zowiezo niet erg gecharmeerd ben van een usb instalatie. Voor mijn eigen eee doe ik het over het algemeen over het netwerk.

Simpel en werkt super

Verwijderd

Topicstarter
OK !
Wil graag over het netwerk een installatie doen. Heb je daar bronnen van ?

Smeek smeek....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:55:
Ten eerste heb me rotgezocht op internet. 20 manieren geprobeerd.
Niets lukt.
Ik wil vanaf een usb-stick XP instaleren op een eeepc.
Waar gezocht, welke geprobeerd? Dit is namelijk wat te gemakzuchtig, geef dan een overzicht wat je gedaan hebt zodat mensen dat niet hoeven te suggereren. Alleen zeggen dat je gezocht hebt is onvoldoende, dat kan iedereen namelijk zeggen.

Kijk eens in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 en de voorgaande delen, zoals Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ik zal je uit de brand helpen: http://blog.ryantadams.co...with-tftp-and-windows-pe/

Nu spreken ze hier wel over vista en een toshiba laptop maar niets van aan trekken werkt net zo met xp en een eee

Verwijderd

Topicstarter
Ok tbx. ga het uitproberen.

Wat betreft de inzet-kwestie. Juliie hebben gelijk.
Maar ik heb vandaag inmiddels zoveel geprobeerd dat ik niet exact alles heb bijgehouden.
Ik zal er voortaan aan denken.

Ander vraagje.. Ik , en jullie zeker weten meer van pc's dan de gemiddelde nederlander.
Wat al zo. eeepc crasht bij mensen die dit soort bronnen middelen etc niet kennen og domweg computer analfabeet zijn.
Hoe gaan zij dit dan oplossen? Windows xp DVD/CD erin en opnieuw installeren gaat dus niet.
Zouden di mensen echt terug naar de winkel moeten? En zo ja kunnen ze het daar dan wel met een simpel tooltje?

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

ik weet niet zou zeggen gooi de dvd van de netbook is in de computer is kijken wat daar op staat.
Misschien staat daar wel wat aan software op wat te grbruiken is.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:26

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:43:
Ok tbx. ga het uitproberen.

Wat betreft de inzet-kwestie. Juliie hebben gelijk.
Maar ik heb vandaag inmiddels zoveel geprobeerd dat ik niet exact alles heb bijgehouden.
Ik zal er voortaan aan denken.

Ander vraagje.. Ik , en jullie zeker weten meer van pc's dan de gemiddelde nederlander.
Wat al zo. eeepc crasht bij mensen die dit soort bronnen middelen etc niet kennen og domweg computer analfabeet zijn.
Hoe gaan zij dit dan oplossen? Windows xp DVD/CD erin en opnieuw installeren gaat dus niet.
Zouden di mensen echt terug naar de winkel moeten? En zo ja kunnen ze het daar dan wel met een simpel tooltje?
Ik heb geen idee maar bij een EEE PC zitten wel recovery dvd's..dus als je een EEEPC koopt met Windows XP dan zal daar wel een setje met dvd's voor bij zitten. Maar je kunt natuurlijk altijd een USB dvd speler aansluiten...en daarmee kun je dan vrij eenvoudig Windows installeren.

Om nog even terug te komen op je topisstart. Lees anders de regeltjes nog even door daar kun je zien waaraan oa. een startpost aan moet voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik snap dat wel , maar ik heb geen dvd-speler op USB.
Dus de dvd die er bij had moeten zitten heb ik ook niets aan.

Waarom die vijandigheid omtrent dit onderwerp?

Snap daar echt geen **** van,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, we zijn geen gratis helpdesk namelijk, en die indruk heb je helaas wel achtergelaten door je manier van vragen stellen.

Twee tellen [google=XP network installation] of [google=XP install from network] - wat? Zelfs een [search=XP netwerk installatie] had je daar op al een antwoord gegeven.

We zijn echt niet te beroerd om iemand een houvast te geven of een handje te helpen, maar wat dus absoluut niet de bedoeling is, is lui achterover hangen en wachten tot de antwoorden naar je toe komen.
Daarvoor zit je hier ook al lang genoeg op het forum om dat te horen te weten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.