Een mp3 splitter obv cue maken in Xcode, waar begin ik?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een mp3 splitter willen maken die op basis van een mp3 file en een cue file de mp3 "chaptered" en de juiste tags toewijst. In een volgende stap wil ik deze exporteren als podcast file. Op deze manier wil ik de podcast van oa Trance around the world bruikbaarder maken in Itunes/ op mijn Ipod. Opdat ik dus gewoon van track naar track kan skippen... Verder zou ik graag plaatjes willen toevoegen aan de tracks en eventueel andere toevoegingen zoals release date, etc.

Er is 1 maar, ik heb weinig programmeer ervaring. Dus waar begin ik? Ik heb recentelijk Xcode gedownload en ik moet zeggen dat mij dat wel aanspreekt. Na enige tutorials gezien te hebben lijkt dit voor mij een mooi startpunt. Tevens heb ik enkele boeken gekocht mbt cocoa programmeren.

Om een goede stap in de richting te maken zou ik het handig vinden als er al enkele voorbeelden voorhanden zijn van vergelijkbare apps. Is er bijvoorbeeld een site waar ik een soortgelijke app kan downloaden?

En wie kan mij een inschatting geven van de complexiteit/ moeilijkheidsgraad van hetgeen ik wil ontwikkelen (gemakkelijk, moeilijk, erg moeilijk?)

Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld. Bedankt.

Groet,

Nilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Volgens mijn mentor, die ook op zelfstandige basis programmeur is, zijn het lezen en aanpassen van de MP3-tags zeer complex. De man zit al verschillende jaren in het vak dus ik geloof hem ergens wel, dus al veel geluk. Hij werkt wel onder windows. :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gezien je gebrek aan programmeerervaring zou ik gewoon een standaard programma aanraden: http://cue-splitter.en.softonic.com/mac

Gebruik dat om je MP3s te splitten, kieper ze in iTunes, voeg een cover toe aan het album en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die basis programma's ken ik en werken ook prima. Maar ik wil dus een soortgelijk programma maken, met iets meer functionaliteit. Het is voor mij uit interesse dat ik het programma wil maken en daaropvolgend extra functionaliteiten toevoegen.

Any tips or directions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Begin eerst eens met leren programmeren. Tutorials kan je prima zelf vinden. Boeken kan je ook in eerste instantie zelf doorlezen ;) Als je dan de basis onder de knie hebt dan zou je in elk geval een idee moeten hebben hoe te beginnen met hetgeen dat je nu wilt bereiken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
IStealYourGun schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:19:
Volgens mijn mentor, die ook op zelfstandige basis programmeur is, zijn het lezen en aanpassen van de MP3-tags zeer complex.
Eerlijk gezegd is dat het makkelijke deel. Je cues naar MP3 frames mappen zal lastiger zijn.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Zomaar een quote:

Kevon:
For anyone intersted, here's how you do it.

Go to microsoft and download the Windows Media Encoder SDK.
Add a reference to WMEncoderLib.dll

WMEncBasicEdit BasicEdit = new WMEncBasicEdit();
BasicEdit.MediaFile = "source.wma";
BasicEdit.OutputFile = "destination.wma";
BasicEdit.MarkIn = 1200 // time in miliseconds
BasicEdit.MarkOut = 18000 //time in miliseconds
BasicEdit.Start();

That's it. It's that simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 22:20
Maxxi schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:47:
Zomaar een quote:

Kevon:
For anyone intersted, here's how you do it.

Go to microsoft and download the Windows Media Encoder SDK.
Add a reference to WMEncoderLib.dll

WMEncBasicEdit BasicEdit = new WMEncBasicEdit();
BasicEdit.MediaFile = "source.wma";
BasicEdit.OutputFile = "destination.wma";
BasicEdit.MarkIn = 1200 // time in miliseconds
BasicEdit.MarkOut = 18000 //time in miliseconds
BasicEdit.Start();

That's it. It's that simple.
Iets zegt me dat dat niet gaat lukken in Xcode ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1