Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hopelijk gaan jullie me uit de brand helpen.
Ik heb vandeweek een Alpacrypt CAM Module aangeschaft voor de
LG 32LF2500.
Smartcard van Ziggo, werkt (! getest met samsung decoder !)
Alles leek te werken, kanalen vond ie mooi netjes.
Maar wat blijkt, al wil ik een programma bekijken is het na ongeveer 5 a 10 seconden zwart en dan geeft hij aan "Gescrambeld Programma".
Dit gebeurt bij zowel alle zenders!

Tenslotte krijg ik alle zenders dwars door elkaar terwijl ik toch echt de optie van Automatisch Sorteren had aangevinkt.

Wie o Wie kan mij helpen?!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar verluid zou Ziggo de Alpacrypt CAM Module blokeren, alleen de CI+ module zou nog werken? kijk of je die Alphacrypt terug kunt brengen / omwisselen en kijk voor een CI+ CAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:11
Ik kan in de handleiding niet vinden dat er een CI+ slot in zit, dus de Alphacrypt CAM zou ook niet geblokkeerd kunnen worden. En stel dat je een CI+ CAM gaat halen, dan heb je er niks aan aangezien een CI+ CAM niet werkt in een CI slot. :)

[ Voor 31% gewijzigd door MikeKiller op 12-12-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 32LF2500 bevat over een CI slot, DVB-T EN DVB-C tuner, daarmee is als het goed is mogelijk om met de alphacrypt digitale televisie te bekijken. ( Ik heb op meerdere forums gelezen dat er mensen zijn dat dat goed is gegaan.

Tenslotte heb ik de meldingen van de Alphacrypt weer aangezet, die zegt You are not entitled to receive this programme.

TV zegt - Gescrambeld programma, ( zowel alle zenders werken maar vallen allemaal uit na 10/15 seconden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.c.m. een LG SL9000 heb ik hetzelfde fenomeen (Alphacrypt v3.18):

- de kaart werkt in de Humax decoder direct, alle zenders.
- met de Alphacrypt kaart in CI slot scant ie keurig alle DTV kanalen die te vinden zijn (incl. analoog + Radio)
- er is alleen beeld op de FTA zenders incl. Ned1 HD...televisie heeft dus ingebouwde HDTV decoder.
- de overige zenders hebben inderdaad een seconde of 30 beeld

Daarna gaat het op zwart met de melding dat de zender gecodeerd (scrambled programme) is.

Als iemand een oplossing weet voor ons.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Die melding heb ik ook een paar keer gehad.
Heb ook een Alphacrypt kaartje in m'n tv (Pana G10) en mijn kabelaanbieder is KabelNoord.
Het AlphaCrypt kaartje wat ik had, had ik 2e hands gekocht, in het begin werkte het af en toe en daarna kreeg ik ook steeds vaker de melding 'You are not entitled to receive this programme'
Nadat ik het kaartje even terug deed in de originele decoder, een simpele Humax, werkte het weer even.
(sleutels ophalen?!) En daarna weer dezelfde melding in beeld.

Toen de Alphacrypt module maar weer verkocht en daarna gelijk weer een gekocht, maar dan wel een splinter nieuwe, en dat werkt tot op de dag van vandaag perfect!

Beide CAM modules waren voorzien van de nieuwste firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 16-02-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan de automatische updates ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:28:
Staan de automatische updates ook uit?
Staat bij mij uit, heeft aangestaan omdat ik op gegeven moment alle opties ging proberen. Mijn kaart is overigens nieuw gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:53:
[...]
Staat bij mij uit, heeft aangestaan omdat ik op gegeven moment alle opties ging proberen. Mijn kaart is overigens nieuw gekocht.
Hoe staan alle opties van het AlphaCrypt Classic CAM menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:08:
[...]

Hoe staan alle opties van het AlphaCrypt Classic CAM menu?
CA Systems: MULTI (more) (SINGLE maakt ook niet uit)
CA Registration: DYNAMIC (refresh always)
Force reading original PMT: OFF (op ON werkt het ook niet)
CA-PMT delete time: 0 s
CI-Watchdog: 1500ms
dbox compatibility: ON (OFF maakt ook niet uit)

De CAM en de Smartcard worden goed herkend in het menu. Als ik bij Smartcard Entitlements kijk, dan heb ik daar een lijst van 6 products (0-5) met een datum en token. Geen idee wat dat is, ik ging er vanuit dat dit de toegekende rechten zijn op de kaart. Ben alleen abuis of dit per kanaal een entry zou moeten zijn en dat die 6 entries de 6 FTA's zijn (als mijn theorie klopt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevalletje combinatie Alphacrypt en TV denk ik....het probleem is opgelost.

Vandaag de CAM omgeruild en een nieuwe meegekregen (Versie R1.6 met 3.19 firmware), nu werkt alles
feilloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:00:
De CAM en de Smartcard worden goed herkend in het menu. Als ik bij Smartcard Entitlements kijk, dan heb ik daar een lijst van 6 products (0-5) met een datum en token. Geen idee wat dat is, ik ging er vanuit dat dit de toegekende rechten zijn op de kaart. Ben alleen abuis of dit per kanaal een entry zou moeten zijn en dat die 6 entries de 6 FTA's zijn (als mijn theorie klopt)?
Even deze reactie over het hoofd gezien. Het werkt ondertussen naar ik begrepen heb, maar toch nog even een toelichting op bovenstaande.

Kanalen worden ingedeeld in pakketten en voor de pakketten waarop je een abonnement hebt of had wordt informatie verstuurd die bestemd is voor jouw smartcard. De smartcard houdt die informatie vast onder de noemer entitlements. Op het moment dat je een kanaal wilt gaan bekijken dat van encryptie is voorzien bepaalt de smartcard of je nog een geldige registratie voor één van de pakketten hebt waartoe het kanaal allemaal kan behoren en zoja, dan krijg je toegang tot de decryptie sleutels van het weer te geven kanaal. De AlphaCrypt Classic CAM voert dan met behulp van die decryptie sleutels de decryptie uit van de componenten (audio, video, etc.) van het weer te geven kanaal, waarna die componenten voor de MPEG chipsets van het apparaat waarin de CAM gaat het kanaal op dezelfde manier kunnen gaan weergeven als ook gedaan wordt bij kanalen zonder encryptie (ook wel de Free-To-Air (FTA) kanalen genoemd).

Voor een volledig overzicht van de verdeling van de kanalen over de diverse pakketten in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied kan je de volgende link raadplegen:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

Zie ook mijn volgende reactie in een ander topic waar ik wat meer uitleg geef over hoe je de entitlement regels van de smartcard zoals getoond door de AlphaCrypt Classic CAM kan interpreteren:
ArChie in "Digitale TV problemen bij Ziggo/Casema/M..."
Pagina: 1