3 beeldschermen aansturen.

Pagina: 1
Acties:

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:56
Ik wil graag het volgende:

Mijn huidige PC staat op de rand van de afgrond... Deze gebruik ik voor lichte bewerking van foto's. Tevens heb ik nog een oud systeem staan om te internetten en films te kijken op mijn tv.

Wat ik nu wil is deze twee pc's samen te vervangen door 1. Echter loop ik tegen een aantal onduidelijkheden aan.

Deze pc moet 3 beeldschermen aansturen. Een gewone lcd (1600x1200), een beamer (1280x720p) en een TV (1920x1080p). Op elk scherm moet een eigen desktop draaien. Dus met start menu en balk onder het scherm. (Onder linux twin view geheten) In linux is dit geen probleem. Althans met twee beeldschermen. Dat draaid nu al 3 jaar lang zo en bevalt me prima. Nu kan ik nergens vinden of dit onder windows 7 mogelijk is 3 schermen). Zo niet dan blijf ik mooi bij Ubuntu. (als dat kan)

Ik heb al zitten te zoeken en nu kom ik regelmatig videokaarten tegen moet een vga, dvi-d en hdmi aansluiting achterop. Is het dan ook mogelijk om op elke aansluiting een andere resolutie tegelijk aan te sturen?

Moet ik dan eventueel 2 video kaarten gaan gebruiken? (niet in SLI/CF dat heb ik al wel gezien).

Ik kan mijn budget maar 1 keer uitegeven. Indien mijn idee niet mogelijk is moeten er dus 2 pc's komen. Anders stop ik alles in 1 pc...

PS, ik speel geen spellen of andere zware grafische applicaties. 90 procent van de tijd is het film en series kijken. En foto's bewerken werkt nu nog uitstekend op mijn oude C2D 6600 (geloof ik) Dus het hoefd allemaal niet snel te zijn. Wel stil...

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien dat usb monitor een optie is? http://www.xbitlabs.com/a...sung-sm940ux_5.html#sect0

maar kleine investering heb je videokaart met meerdere uitgangen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ik heb al zitten te zoeken en nu kom ik regelmatig videokaarten tegen moet een vga, dvi-d en hdmi aansluiting achterop. Is het dan ook mogelijk om op elke aansluiting een andere resolutie tegelijk aan te sturen?

---

Resolutie ja, 3 schermen nee. Ik heb hier bijv een HD4670 met genoemde aansluitingen en kan steeds maar 2 monitoren tegelijk activeren. Moet wel opmerken dat ATI het heel netjes doet met meerdere kaartjes non-CF en toch goed multimonitor setups aansturen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

2 videokaarten is idd wel het makkelijkste ja. Kwestie van zorgen dat je moederbord dat aan kan. Voor het aansturen van de beamer en de TV heb je geen hele sterke jongens nodig - dat kan iedere budgetkaart. D'r zijn volgens mij wel kaarten met triplehead in de handel (Matrox heeft / had ze) maar die zijn altijd behoorlijk aan de prijs geweest vanwege het speciale karakter.
Mooie bijkomstigheid van 2 kaarten: je kunt zelfs nog een 2e extra monitor aansluiten als je wilt.

Windows ondersteunt vanaf XP al zonder problemen meerdere schermen op verschillende resoluties, dus daar is iig geen probleem mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Volgens mij kan je met de nieuwe ATi kaarten (5000-serie) drie beeldschermen aansturen, ik zoek het nog ff voor zekerheid op.
KLIK
Zover ik het snap wel maar vraag het toch even na in het ATI topic hier op GoT.

[ Voor 57% gewijzigd door houtig op 12-12-2009 16:21 ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-04 19:50
Is dit ook mogelijk met onboard(HD3200) en een extra kaartje? Ik probeer het nu met HDMI & VGA, beiden zelfde beeld, maar verschillende resolutie en dit is mij eigenlijk nog niet deftig gelukt(CCC)

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:55
Nee dit kan niet met een IGP ism losse graka, Ik heb hier wel nog een oude matrox TripleHead2go liggen die perfect werkt icm een geforce fx5500. kan ik in totaal 5 schermen aansluiten en ben maar 1 AGP en 1 PCI slot kwijt:) Hele oude PCI vsie van de triple head^^
je kan ook natuurlijk een normale graka kopen + een pci versie van een graka dan kun je dus 4 schermen aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Lucky0wn op 12-12-2009 16:42 ]

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Met mn oude M2A VM HDMI bord kon ik wel de IGP combineren met een losse HD2600. Dat noemde ATI 'surroundview'.. geen idee of dit nog ondersteund wordt. Ik had zo met weinig middelen wel mooi 3 digitale aansluitingen.

Verwijderd

@Bulldoze, dat is toch HybridCrossFire?

Verwijderd

Vele videokaarten met drie uitgangen kunnen inderdaad maar 2 verschillende schermen tegelijkertijd aansturen met eventueel een derde in kloonmodus. Een pci videokaartje is dan wel de uitkomst. Wat je wil, dus op elk scherm een atrtmenu is bij mijn weten niet mogelijk. mIsschien is virtualisatie een optie? Dan kan je drie OS en draaien, een voor elke desktop. Licentiekosten worden dan wel wat hoog, maar ik denk dat het de meest werkbare optie is. Met het niet al te dure ultramon kan je wel verschillende taakbalken hebben, maar drie startmenus is bij mijn weten niet mogelijk.

• Lucky0wn
bulldoze schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:30:
Met mn oude M2A VM HDMI bord kon ik wel de IGP combineren met een losse HD2600. Dat noemde ATI 'surroundview'.. geen idee of dit nog ondersteund wordt. Ik had zo met weinig middelen wel mooi 3 digitale aansluitingen.
Heb het net even met m'n HTPC geprobeerd en dat werkt niet ;)

Specs

Asus M4A78 AM
2GB OCZ valueRAM
2GB GEIL game geheugen geen idee welk
Club3D HD4850
2x 750GB spinpoint F3
2x 1TB spinpoint F3
1x Intel x25M postville 160GB

2x HDMI op graka werkt maar als ik dan vga aansluit op het moederbord wilt deze niet werken!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:36:
Vele videokaarten met drie uitgangen kunnen inderdaad maar 2 verschillende schermen tegelijkertijd aansturen met eventueel een derde in kloonmodus. Een pci videokaartje is dan wel de uitkomst. Wat je wil, dus op elk scherm een atrtmenu is bij mijn weten niet mogelijk. mIsschien is virtualisatie een optie? Dan kan je drie OS en draaien, een voor elke desktop. Licentiekosten worden dan wel wat hoog, maar ik denk dat het de meest werkbare optie is. Met het niet al te dure ultramon kan je wel verschillende taakbalken hebben, maar drie startmenus is bij mijn weten niet mogelijk.
Is wel mogelijk met virtualisatie ja!
Heb trouwens op m'n stage een keer een workstation gezien met 6 schermen en ook 3 werkbalken zonder virtualisatie, ik zal eens vragen hoe dit gedaan is maandag!

[ Voor 41% gewijzigd door Lucky0wn op 12-12-2009 16:40 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je nou een moederbord neemt, welke onboard VGA heeft en je er vervolgens 1 videokaart bij prikt, die bijv. 2x DVI uitgangen heeft. Dan ben je er toch? :)

• Lucky0wn
GJtje schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:42:
Als je nou een moederbord neemt, welke onboard VGA heeft en je er vervolgens 1 videokaart bij prikt, die bijv. 2x DVI uitgangen heeft. Dan ben je er toch? :)
Zoals ik hier net gezegd heb, dit werkt niet!
zou misschien met hybrid x-fire wel werken?
dus een 780G chipset icm een HD2xxx of HD34xx series.
Dat is het enigste wat hybrid x-fire ondersteund naar mijn weten.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 20:01

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Lucky0wn schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:39:
... Heel Verhaal ...

Heb trouwens op m'n stage een keer een workstation gezien met 6 schermen en ook 3 werkbalken zonder virtualisatie, ik zal eens vragen hoe dit gedaan is maandag!
Laat het ons dan ook weten, ben ik wel benieuwd naar ......