Toon posts:

Exchange ActiveSync - Iphone 3GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd geleden al een thuisserver opgezet met exchange 2003 hierop geinstalleerd. Nu wil ik met mijn Iphone connectie maken met de exchange server om te synchroniseren. Echter krijg ik telkens de melding dat de gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.

Nu las ik op internet dat er problemen kunnen zijn met de SSL encryptie. Dus deze heb ik uitgezet in de Iphone. Daarnaast heb ik in de IIS6 server het Server Certificaat verwijderd en de beveiliging in IIS.

Nu heb ik al de meerdere beveiligingsopties geprobeerd die op de webdirectory "Standaardwebsite" kunnen worden toegepast:
- Geintegreerde Windows-verificatie
- Verificatiesamenvatting voor Windows-domeinservers
- Basisverificatie (wachtwoord verzenden als gewone tekst)
- Verificatie van .NET passports

Echter werkt het bij geen allen van deze.

Even voor de duidelijkheid, ik heb een Wifi verbinding met mijn interne netwerk om deze server te bereiken.
Ik probeer met mijn Iphone 3GS verbinding te maken met de volgende gegevens:

Exchange host: 192.168.1.253
SSL gebruiken: nee
Domein: server.groen01.fransen
Gebruiker: bas
E-mailadres: sebastiaan@groen01.fransen
Wachtwoord: ********
Certificaat: Geen

Ik heb ook andere gebruikersnamen geprobeerd zoals GROEN01/bas, maar dit wil ook niet baten. Het lijkt of de exchange server encryptie gebruikt, maar ik heb geen idee waar ik dit correct kan instellen.

Kan iemand mij hier verder mee helpen, ben er inmiddels al 2 dagen mee bezig.

Verwijderd

Webmail werkt wel?

Verwijderd

Topicstarter
Jep de webmail is zelfs vanaf buitenaf te bereiken.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29

_Arthur

blub

Test je ActiveSync eens hier: https://www.testexchangeconnectivity.com/

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:45

_AN

Is het domein wel server.groen01.fransen? Is het niet groen01(.fransen).

Probeer dit eens in te vullen, zonder servernaam.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het domein moet in jouw geval groen01.fransen zijn, en niet server.groen01.fransen (ervanuitgaande dat je server 'server' heet).

Zie je overigens nog meldingen in de event viewer van Windows die mogelijk meer informatie geven?

_AN was me voor...

Overigens: domein- en gebruikersnamen worden in Windows gescheiden via een backslash, geen forward slash. Dat werkt sowieso niet. Dus 'GROEN01\bas' in plaats van 'GROEN01/bas' :)

[ Voor 31% gewijzigd door spone op 12-12-2009 17:48 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Damn jullie hebben gelijk, 2 hele middagen er voor niks mee bezig geweest blijkt. Het werkt nu, harstikke bedankt heren.

Het domein was dus incorrect hehe.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 18:20 ]

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:45

_AN

spone schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:46:
Het domein moet in jouw geval groen01.fransen zijn, en niet server.groen01.fransen (ervanuitgaande dat je server 'server' heet).

Zie je overigens nog meldingen in de event viewer van Windows die mogelijk meer informatie geven?

_AN was me voor...

Overigens: domein- en gebruikersnamen worden in Windows gescheiden via een backslash, geen forward slash. Dat werkt sowieso niet. Dus 'GROEN01\bas' in plaats van 'GROEN01/bas' :)
Aanvulling: Je zou ook nog een @ kunnen gebruiken. Dan krijg je dit Bas@Groen01

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In dat laatste geval moet je voor zover ik weet wel de DNS-naam van het domein gebruiken, en niet de NetBIOS naam ervan ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je UPN hoeft niet gelijk te zijn aan de DNS namespace van je AD hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1