Ik heb enige tijd geleden al een thuisserver opgezet met exchange 2003 hierop geinstalleerd. Nu wil ik met mijn Iphone connectie maken met de exchange server om te synchroniseren. Echter krijg ik telkens de melding dat de gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.
Nu las ik op internet dat er problemen kunnen zijn met de SSL encryptie. Dus deze heb ik uitgezet in de Iphone. Daarnaast heb ik in de IIS6 server het Server Certificaat verwijderd en de beveiliging in IIS.
Nu heb ik al de meerdere beveiligingsopties geprobeerd die op de webdirectory "Standaardwebsite" kunnen worden toegepast:
- Geintegreerde Windows-verificatie
- Verificatiesamenvatting voor Windows-domeinservers
- Basisverificatie (wachtwoord verzenden als gewone tekst)
- Verificatie van .NET passports
Echter werkt het bij geen allen van deze.
Even voor de duidelijkheid, ik heb een Wifi verbinding met mijn interne netwerk om deze server te bereiken.
Ik probeer met mijn Iphone 3GS verbinding te maken met de volgende gegevens:
Exchange host: 192.168.1.253
SSL gebruiken: nee
Domein: server.groen01.fransen
Gebruiker: bas
E-mailadres: sebastiaan@groen01.fransen
Wachtwoord: ********
Certificaat: Geen
Ik heb ook andere gebruikersnamen geprobeerd zoals GROEN01/bas, maar dit wil ook niet baten. Het lijkt of de exchange server encryptie gebruikt, maar ik heb geen idee waar ik dit correct kan instellen.
Kan iemand mij hier verder mee helpen, ben er inmiddels al 2 dagen mee bezig.
Nu las ik op internet dat er problemen kunnen zijn met de SSL encryptie. Dus deze heb ik uitgezet in de Iphone. Daarnaast heb ik in de IIS6 server het Server Certificaat verwijderd en de beveiliging in IIS.
Nu heb ik al de meerdere beveiligingsopties geprobeerd die op de webdirectory "Standaardwebsite" kunnen worden toegepast:
- Geintegreerde Windows-verificatie
- Verificatiesamenvatting voor Windows-domeinservers
- Basisverificatie (wachtwoord verzenden als gewone tekst)
- Verificatie van .NET passports
Echter werkt het bij geen allen van deze.
Even voor de duidelijkheid, ik heb een Wifi verbinding met mijn interne netwerk om deze server te bereiken.
Ik probeer met mijn Iphone 3GS verbinding te maken met de volgende gegevens:
Exchange host: 192.168.1.253
SSL gebruiken: nee
Domein: server.groen01.fransen
Gebruiker: bas
E-mailadres: sebastiaan@groen01.fransen
Wachtwoord: ********
Certificaat: Geen
Ik heb ook andere gebruikersnamen geprobeerd zoals GROEN01/bas, maar dit wil ook niet baten. Het lijkt of de exchange server encryptie gebruikt, maar ik heb geen idee waar ik dit correct kan instellen.
Kan iemand mij hier verder mee helpen, ben er inmiddels al 2 dagen mee bezig.