Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Hier meen eerste topic na wat rond gelezen te hebben.
Ik zit al een tijdje met het idee een 24" monitor te gaan kopen. Maar dat is een blijft een moeilijke keus. Omdat ik een arme student ben en niet een heel groot budget heb ben ik goed rond gaan zoeken naar aanbiedingen.

De eisen die ik heb:
24 inch
full HD (1920x1080)
HDMI aansluiting en DVI
Het liefst van een "A" Merk. Maar natuurlijk niet noodzakelijk i.v.m budget

Over LG, ilyama en samsung hoorde ik goede verhalen en menig samsung scherm staat in de best buy guide hier op tweakers. Maar aangezien die al gauw boven de 250 euro zitten vond ik ze wat duur. Nu viel mijn ook dus op de BenQ G2420HD
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.co.uk/images/products/600x400/118/benq-g2420hd.3320950.jpg

Ziet er op het eerste gezicht natuurlijk leuk uit. Maar ik heb wel eens van BENQ gehoord, maar is het een goed merk? (daarmee bedoel ik heeft iemand goede/slechte ervaringen ermee?)

En ik ga er op gamen en photoshoppen. Dus is de vraag is die 5ms snel genoeg? Ik heb nu een vrij slecht asus scherm (19 inch wide) en die heeft ook 5ms en ik heb daar verder geen last van o.i.d maar ik weet niet hoe dat met grotere schermen is... Word het dan belangrijker?

En de kleuren? Ik vind het wel prettig als de kleuren die ik op mijn scherm zie redelijk zijn zoals ze uit mijn printer komen (en hoe ze echt zijn zeg maar 8)7 )

En ik heb de volgende videokaart Ati XFX 5770. Gaat die full hd eigelijk trekken? (en dan bedoel ik bv MW2 want met mijn 1440x900 heb ik nu lekker constant 90 fps. en dat wil ik graat houden :*) )Of kan ik dan toch beter voor 1680x1050 gaan? Volgens mij zit er niet zo gek veel verschil tussen maar als het een wezelijk verschil is is het toch iets om nog even over na te denken.

En als laatste ik wou dus misschien voor deze benq gaan omdat ik hem voor 170 euro in de aanbieding zag wat mij niet heel duur leek...

MvG Appelman

(als ik nog iets belangrijks vergeten ben te vermelden zeg het dan a.u.b want ik heb geprobeerd een zo informatie-rijk topic mogelijk te maken)

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 13:46
Heb zelf een dell2405 met 11ms grey to grey en 16ms black to white en merk niets van ghosting tijdens spellen spelen. 5ms lijkt me goed dus.
Er zijn natuurlijk tests waarmee je ghosting naar voren kunt laten komen maar dat is niet in verhoudeing met praktijk.
Wat betreft resolutie 1680 1050 op een 24" lijkt me geen optie met gamen, veel te kartelig.
Ik vind 1920 1200 zonder AA nog te kartelig op een 24".
En je videokaart lijkt me ruim voldoende voor fullHD gamen, zie net ergens dat ie codwaw met 60fps speelt met alle settings high, geen AA, en 16AF.

[ Voor 15% gewijzigd door dr_dreey op 12-12-2009 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke nou ik hoop dan maar dat CoD MW2 niet te kartelig word in full HD op 24 insch :P En ik hoop dat iemand nog mij kan informeren over wat algeme kwaliteit van BenQ schermen

Verwijderd

Ik heb zelf de BenQ E2200HD
Prima scherm , goede beeldkwaliteit en geen last van ghosting ( 5ms ook ).
Ben er erg tevreden mee.
Dus BenQ is een prima merk en goede kwaliteit. Volgens mij ook gewoon een A-merk trouwens.

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 13:46
Hoe lager je reso hoe karteliger je game, hoe hoger je reso hoe minder kartelig je game maar FPS gaat wel naar beneden. Het is bij iedere LCD aan te raden om op de native reso te gamen, bij 24"wide is dat 1920 1080. Dus je FPS zal lager zijn.
Ik bijv. speel MW2 op 2 8800gtx'en in sli op 1920 1200 met alle optie's full en 2AA met 60fps en dat is prima te spelen en absoluut niet kartelig. Jou videokaart moet dat ook makkelijk kunnen lijkt mij.

[ Voor 22% gewijzigd door dr_dreey op 12-12-2009 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties. En ik ga mijzelf volgende week zoon scherm kopen :)

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:23
Ik heb de g2410HD (VGA+DVI) en die bevalt goed. Verder geen ervaring met printen en gamen. Als je kleurechtheid wilt dan is dit waarschijnlijk niet het beste scherm, maar met je budget ga je dat ook niet redden.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:53:
Bedankt voor alle snelle reacties. En ik ga mijzelf volgende week zoon scherm kopen :)
*schop

Hoe bevalt ie? Ik zit ook over dit scherm te twijfelen, via google wel wat gebruikerservaringen gevonden, enkel positief! Maar geen 'professionele' review helaas.

*Voor bijna hetzelfde geld heb je ook de BenQ G2420HDBL (zelfde, met led verlichting, zonder hdmi (maar wel hdcp compatible dvi poort)).

[ Voor 15% gewijzigd door SuperPaddo op 26-01-2010 11:30 ]

Grolsch Royce!

Verwijderd

Ik heb dit beeldscherm gekocht voor 150 euro bij de Makro. Is momenteel een aanbieding. Echt spotgoedkoop moet ik zeggen, vooral omdat de kwaliteit van het scherm gewoon goed is.

Kleuren worden voor zover ik weet realistisch weergegeven, helderheid is goed, en contrast ook. Ik ben geen expert op dit gebied, dus kan er geen professionele review over geven. Gamen is ook prima. Crysis ziet er heel vet uit op de hoogste resolutie. En mijn PC heeft er geen moeite mee.

Hiervoor had ik een Samsung Syncmaster 172v.

Ideaal om twee vensters in het zelfde scherm te hebben.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-02 15:48
Ik heb dit scherm ook via de makro aangeschaft, een weekje of 6 geleden. Bij mij speelt MW2 als een zonnetje op 1920 x 1080.

Gewoon een goed scherm, zonder veel poespas, en opvallende lijnen. Geen TE grote LED verlichting aan de voorzijde.

Het enige minpuntje, vind ik, is het "onhandige" menu om alles in te stellen. Maar ja, dat stel je 1 x in, en dan blijf je er vanaf.

Voor de rest, ben ik het eens met Trixie en henrydg.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ah oke :); heb ondertussen een Dell ST2410 gekocht in een aanbieding (rond de 185 incl. verzendkosten). Deze bevalt ook super moet ik zeggen ;).

Grolsch Royce!

Pagina: 1