Toon posts:

Problemen met apple, ziggo, router draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Na eindeloos gek......... met mijn draadloze netwerk ben ik er eindelijk uit.
Misschien hebben enkelen van jullie dit probleem ook en daarom deze post.
Ik heb hier thuis een netwerk bestaande uit een modem van @home (ziggo) een apple router, een vaste windows pc, een windows notebook en 2 apple powerbooks.
Het netwerk vertoonde verbindingskuren, wegvallen van de verbinding, plotseling weer aan, dan weer weg, soms dagen goed en daarna weer hopeloos.
Alles, maar dan ook alles geprobeerd.Van telefonisch contact met ziggo, t/m het eindeloos doorlichten van alle hardware.
Aangesloten aan een kabeltje werkte alles overigens prima, het probleem was een puur draadloze kwestie.
Ook een andere nieuwe router(eminent) bracht geen oplossing.
Net toen ik weer van van plan was om toch maar weer een nieuwe router aan te schaffen.(eentje die volgens iedereen de beste moest zijn(van LYNKSYS) , raakte ik aan de praat met de eigenaar van de plaatselijke computerzaak.Deze vertelde mij dat hij eenzelfde klacht na weken had opgelost.
Ja wat is het dan hoor ik jullie denken?
Antwoord : de aanwezigheid van een draadloos camerasysteem in de omgeving!
Het signaal verstoord het draadloze routersignaal en met name de combinatie van ziggo en apple zij hier zeer gevoelig voor.
Als je dit probleem ook hebt doe je er dus goed aan je omgeving te checken op dergelijke systemen.
In mijn geval was de oplossing eenvoudig: stekker eruit en alles werkt 100%.
Ik heb de winkelier op gebak getrakteerd want zeg nou zelf, je moet er maar op komen.

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 16:24
Nou ik weet het niet. Ik had hier een D-link router liggen, die exact dezelfde kuren vertoonde met ziggo als die jij beschrijft. Ik heb nu sinds kort een Netgear router (wndr 3700) en alle genoemde problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Wij zijn niet de enige die deze problemen met ziggo netwerk hebben. Kennelijk is er toch iets aan de hand met het ziggo signaal waar niet alle routers een antwoord op hebben. Natuurlijk zegt ziggo dat er niets mis is met hun lijn, maar google er even op en je hebt bergjes met dezelfde problemen.
Voor mij en voor een aantal anderen heeft de netgear het probleem in ieder geval opgelost, maar het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs om een normaal werkend router te vervangen voor een nieuwe omdat ziggo ergens mee aan het klooien is.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40
Dat het vooral bij Apple voorkomt is natuurlijk geouwehoer; Wifi = Wifi en dat van Apple is niet anders dan dat van je Windows bak danwel PSP.

Al eens Airport Radar op je Mac geinstalleerd om te kijken op welke kanalen andere AP's zitten?
Als ik hier niet op 3, 5 of 8 zit heb ik ook geen verbinding omdat de overige kanalen in gebruik zijn door de huizen hier om mij heen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.