Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp voor instellen netwerk gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ciland
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10-2021
Zie graag mijn laatste reactie, ik denk het bijna voor elkaar te hebben maar nog tegen een autorisatie aan of de combinatie van win7 met mijn router. ik hoop dat er iemand nog een goed idee heeft dit op te lossen want wil dit toch erg graag goed werkend hebben.
alvast bedankt voor eventuele hulp.

Hallo allemaal ik heb hulp nodig bij het instellen van mijn netwerk. Ik ben al dagen van alles aan het proberen maar krijg e.e.a. maar niet goed.

Desktop PC: XP professional
Laptop: Windows7

Ik heb network magic op beide pc's geinstalleerd en daarmee kan ik alle mappen (gedeeld) zien en alle bestandsbewerkingen in de verkenner uitvoeren op de gedeelde schijven/mappen van de desktop.

Ik wil echter gewoon met Totalcommander kunnen werken en dan ongelimiteerd bestanden heen en weer kunnen kopiëren tussen de laptop en de desktop. Hiervoor had ik op beiden XP en was dit geen enkel probleem maar krijg het nu absoluut niet voor elkaar. Ook het volledig delen van de hd's van de laptop lukt niet en kom niet verder dan de gedeelde mappen zoals ingesteld in het network center.

Hopelijk kan iemand mij helpen

alvast bedankt
André

[ Voor 15% gewijzigd door ciland op 20-12-2009 15:25 ]

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Wat voor foutmelding geeft windows als je de gehele schijf wilt delen?
want voor zover ik weet kun je ten alle tijden de gehele schijf delen al kan die de windows mappen wel eens alsnog afblokken.

Thanks Mate

• ciland
Alle schijven zijn op de xp desktop gedeeld en zoals al aangegeven via network magic en dan map opnenen lukt dit wel.
Ik wil echter alles via total commander doen zoals voorheen met xp machines.
Ik zie allebei de pc's in Total commander in netwerk alleen als ik erop klik om te openen krijg ik de melding netwerkfout u heeft geen toegang vraag de netwerkbeheerde aargh :(
heb op beide pc's windows firewall uitgeschakeld staan

• bosgoed
En onder welke accounts ben je ingelogd?
het kan te maken hebben met de verschillende netwerk intsellingen XP versus W7

Thanks Mate

• ciland
ik weet bijna wel zeker dat het met netwerkinstelling te maken heeft maar weet niet hoe ik het goed krijg. dat is de reden dat ik networkmagic heb geinstalleerd heb want daar blijkt dat het wel werkt. Ik moet dan alleen altijd eerst dit programma opstarten, de gedeelde map openen en dan alles met de windows verkenner doen en die vind ik verschrikkelijk werken.
Ik heb op de laptop ook de cdrive gedeeld via geavanceerd delen en volledig beheer aanegegeven maar zie deze bv op de xp machine ook weer niet terug.
Ook in office kan ik mijn documenten op de desktop niet benaderen. Het zit hem volgens mij dus echt met de instellingen op de Win7 laptop.

• bosgoed
Daar was ik ook al bang voor..
Ik ken het probleem tussne XP en vista..

en als je in de "deze Computer" een netwerkverbiding maakt met je schijf op je XP bak
werkt het dan?

Thanks Mate

• ciland
ook al geprobeerd maar krijg dan dezelfde melding over machtiging etc.
ik word er hopeloos van.

• bosgoed
Heeft microsoft hier niet al een oplossing voor op hun site staan?
Maar het zit in de netwerk machtigingen die Vista/W7 hebben die anders zijn dan XP...

Wel bagger van microsoft... ( maar jah dat zijn we wel gewend:P)

Thanks Mate

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:26

TheVMaster

Moderator WOS
Wat is er mis met de HomeGroup en de Libraries in Windows 7? En waarom zou je in hemelsnaam complete schijven willen kunnen benaderen? :?
ciland schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:04:
ik weet bijna wel zeker dat het met netwerkinstelling te maken heeft maar weet niet hoe ik het goed krijg. dat is de reden dat ik networkmagic heb geinstalleerd heb want daar blijkt dat het wel werkt. Ik moet dan alleen altijd eerst dit programma opstarten, de gedeelde map openen en dan alles met de windows verkenner doen en die vind ik verschrikkelijk werken.
Ik heb op de laptop ook de cdrive gedeeld via geavanceerd delen en volledig beheer aanegegeven maar zie deze bv op de xp machine ook weer niet terug.
Ook in office kan ik mijn documenten op de desktop niet benaderen. Het zit hem volgens mij dus echt met de instellingen op de Win7 laptop.
Eh...documenten op de desktop?! Documenten 'horen' in Documenten thuis...op de desktop hoor je alleen shortcuts te plaatsen.... |:(

Ik weet het...het is natuurlijk 'persoonlijk' waar jij je documenten benadert, maar eh...als je ze in documenten zet kun je die map eenvoudig delen via een HomeGroup

[ Voor 80% gewijzigd door TheVMaster op 12-12-2009 15:00 ]

• ciland
op zich is er ook niets mis mee krijg e.e.a. echter gewoon niet goed ingesteld.

Ik werk eigenlijk vooral op de laptop met W7 en mijn vrouw op de desktop pc met XP

Nu zijn bv mijn officedocumenten op de laptop (deze staan alleen op de desktop pc) niet te openen.
Kan ook niet met Totalcommander van de laptop naar de desktop pc om bv gedownloade programma's daar naartoe te kopiëren /verplaatsen etc.
Eigenlijk zie ik mijn thuisnetwerk als zijnde 1 grote pc waar ik naar vrije keuze mbv van Total commander bestanden van de desktop naar de laptop en viceversa kan versturen/open/bekijken etc.

• ciland
Hallo allemaal toch nog verder/opnieuw proberen of iemand mij kan helpen

1 desktoppc op XP prof
1 laptop op Win7

op de desktoppc is alles oke mbt het netwerk, heb internet en netwerk en kan vandaar de mappen op de laptop zien en benaderen en alle bestandsbewerkingen uitvoeren.
op de laptop oke mbt internet maar zien en benaderen van de desktoppc krijg ik absoluut niet voor elkaar

weet er echt niemand hiervoor de oplossing, volgens mij moet ik zoeken op de laptop en in windows7 maar heb volgens mij alles al geprobeerd. werkgroepnamen zijn gelijk, firewalls in- en uitgeschakeld geprobeerd, alle instellingen voor delen etc al uitgeprobeerd maar desktop pc blijft niet zichtbaar en/of benaderbaar.
na allerlei pogingen nu de pc hersteld naar situatie voordat ik van alles heb geprobeerd.

voordien met pc en vorige laptop beiden op XP geen enkel probleem.
HELP :'( ik wil dit gewoon werkend hebben!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Kan je de desktop wel pingen vanuit je laptop? En als je bij uitvoeren dit: \\pchostnaam typt wat krijg je dan?

Verwijderd

Kunnen de systemen elkaar pingen ? Zo nee , wat zijn de ip adressen van beide systemen ?

• ciland
ben een leek, maar pingen lukt ook niet vanaf de laptop
ip adressen:
desktop pc 192.168.2.101
laptop 192.168.2.102

Heb network magic geinstalleerd en deze ziet beide pc's maar ook daar vanaf de laptop geen toegang tot de desktoppc
vanaf de desktop alles ok

[ Voor 38% gewijzigd door ciland op 13-12-2009 16:45 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:26

TheVMaster

Moderator WOS
ciland schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:39:
ben een leek, maar pingen lukt ook niet vanaf de laptop
ip adressen:
desktop pc 192.168.2.101
laptop 192.168.2.102

Heb network magic geinstalleerd en deze ziet beide pc's maar ook daar vanaf de laptop geen toegang tot de desktoppc
vanaf de desktop alles ok
Hoe bedoel je 'dat lukt niet'....krijg je een time-out? Of weet je niet hoe je moet pingen? Lukt het vanaf de desktop wel dan?

• ciland
Sorry helaas pas woensdagavond weer tijd om verder te kijken naar dit probleem,

inmiddels in Totalcommander zowel de laptop als de desktop PC zichtbaar - nog wel steeds meldingen over machtigingen. Ga woensdag alles nogmaals op een rijtje zetten en pingen en de resultaten hiervan hier vermelden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me dan toch handiger om dit te mergen met Hulp voor instellen netwerk gezocht

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ciland
Nieuwe poging, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

ip adressen zoals hierboven al vermeld
vanaf desktoppc volledig toegang tot de laptop naar alle gedeelde mappen.
op beide pc's de werkgroepnaam WORKGROUP
op beide pc's user Gebruiker en hetzelfde wachtwoord
op beide pc's geprobeerd met firewall aan en met firewall uit
vanaf laptop kan ik wel de desktop pc zien maar bij volledig overzicht vragen van netwerk krijg ik de melding "gevonden apparaat (de desktoppc) kan niet in het overzicht worden geplaatst
Op netwerktab in total commander is ook de desktoppc zichtbaar maar als ik deze wil openen krijg ik de melding Geen toegang tot \\WOONKAMER neem kontakt op met netwerkbeheerder.

Iemand nog suggesties?

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50
Maak van de desktoppc schijf, eens een netwerk station, wie weet kan total commander hem dan wel benaderen?
Het is maar een gokje, maar je weet maar nooit.

apollo13

• ciland
no luck helaas
heb megaping prog geinstalleerd
geeft bij securityscanner het volgende
Address Name Status
----- WORKGROUP 2 hosts

---- 192.168.2.102 GEBRUIK-KFBPUSD Alive
--- Security Alerts 1
--- Password Expiration Some user accounts (3)
- have non-expiring passwords.
--- Shared Resources 21

---- 192.168.2.101 WOONKAMER Alive **

--- Shared Resources 21
** ziet de useraccounts van de desktoppc niet
op de desktop pc staat Administrator en Gebruiker
op de laptop staat Administrator, Gebruiker en Gast

de genoemde shared recources zijn echter die van de laptop
op de desktop pc heb ik alles gedeeld maar op de een of andere manier ziet de laptop dus niet dat deze gedeeld zijn vandaar de melding u heeft geen machtiging om te openen
ik weet echter niet hoe ik dit nu moet veranderen

kan bv wel printen op de printer die aan de desktoppc hangt

[ Voor 12% gewijzigd door ciland op 17-12-2009 23:09 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TheVMaster schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:58:
Wat is er mis met de HomeGroup en de Libraries in Windows 7?
Ik gok het vaststaande feit dat Windows XP of Vista dat niet kent :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ciland
Ben misschien weer een stukje verder gekomen, heb op de XP machine een hotfix gedraaid en nu is in het netwerkcentrum het volledige netwerk zichtbaar.

pc1 (laptop met Win7) GEBRUIK-KFBPUSD ingelogd Gebruiker (Administrator) 192.168.2.102
shared recources 21

pc2 (desktop pc met XP prof.) WOONKAMER ingelogd Gdebruiker (Administrator) 192.168.2.101

router 192.168,2,1

het opvallende is nu dat er tussen de pc WOONKAMER en de router een switch getoond wordt zonder verdere gegevens.
naar mijn beste weten heb ik er geen switch tussen zitten.
kabelmodem verbonden aan router, router met kabel aan desktoppc, router draadloos aan laptop

router specs:
digiconnect 802.11G Turbo Router WIC328 max 54 Mbps
Standaard IEEE802.3 10Base-T, 100Base-TX
4 10/100 Mbps UTP poorten
1 WAN poort
WPA encryptie
Interne LAN naar WAN verbinding
Auto MDI/MDIX functie

WAN poort - Virtuele server, multi-DMZ

Het probleem is echter nog niet opgelost en hoop dat met deze aanvullende gegevens misschien iemand kan aangeven of de router in dit geval het probleem is en wat ik er aan zou kunnen doen.
Pagina: 1