Redhat 7 laadt ethernet niet meer na upgrade

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een weird probleem... Nou ja, voor mij toch alleszins.

Ik heb een Redhat 7 linux installatie waarop een Squid proxy draait. Nu heb ik de Redhat update tool gebruikt om alle stuff up te daten naar de laatste versie. Downloaden en installatie ging fijn volgens Redhat, maar vandaag startte ik het PCtje op en ik krijg FAILED wanneer de eth0, eth1 en eth2 worden geladen bij het opstarten. Nu is dat ding een proxy server dus ie heeft wel degelijk die ethernet kaarten nodig!

Een ander vreemd ding is dat de kernel version nog steeds 2.2.16 aanduidt terwijl volgens de update 2.2.17 geïnstalleerd zou moeten zijn...

Iemand een idee?

Verwijderd

Als je nou even zou vermelden om welke netwerkkaarten het gaat, zou het wel handig zijn.
Kijk verder eens in je log-bestanden. Ik durf wel bijna te garanderen dat daar instaat wat er precies fout gaat.

• satcp
  • Niet online
Het zijn allen 3com kaartjes die voorheen perfect werkten in de proxy.

Anyway, je hebt gelijk, ik zal de logs eens analyzeren. Helaas kan ik pas morgen weer bij dat PCtje :(

Welke logs zijn belangrijk? Allez, dat zal wel een stomme vraag zijn, maar ik ken niet zoveel van Linux wanneer de boel niet meer werkt. Ben er maar sporadisch mee bezig.

Verwijderd

3com heeft als ik me niet vergis een nieuwe driver. Er is een tijdje een aparte 3c90X driver geweest, alleen worden al die kaartjes nu aangesuurd via de 3c59x driver.

Kijk eens je /etc/modules.conf na of wel de goede drivers worden gebruikt voor je netwerkkaarten.

Verder zijn de volgende logbestanden belangrijk. Het kan zijn dat je ze niet allemaal hebt, of dat ze net iets anders heten.
/var/log/messages
/var/log/kern
/var/log/boot

Als je verder nog het typenummer van de 3com kaarten post, kan ik je misschien nog verder helpen

• satcp
  • Niet online
Ik weet niet meer van buiten welke kaartjes het zijn (maanden geleden dat ik die geïnstalleerd heb), dus als ik het morgen niet aan de praat krijg laat ik hier wel meer weten.

Alvast bedankt voor de informatie!!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05
sommige revisies 3com werken niet met de 3c59x driver van 2.2 kernels, dan moet je de 3com 3c90x gebruiken. vanaf 2.4 gaat het weer wel goed, Donald Becker heeft daarin de problemen aangepast. Het gaat bij mij om rev 120 kaarten die met 3c90x moeten, rev 116 doet het prima))

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1