[w7]windows vista overnemen vanuit windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een probleem ik heb 3 pc in mijn thuis netwerk 1 laptop en 2 desktop pc's ik wil 1 pc waar windows vista home basic opstaat over kunnen nemen met de laptop en de andere pc hier staat windows 7 op.

Maar ik heb al verschillende programma's geprobeert zoals realvnc en dameware, teamvieuwer maar helemaal niets werkt ik krijg bij vnc de melding dat hij een time out krijgt en die zelfde melding krijg ik bij dameware ook.

alle 3 de firewalls staan uit op de computers.

wie weet hoe ik dit op kan lossen?

gr onno26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Misschien is rdp iets?
Gewoon inloggen met het IP adres van de vista machine en gebruiker en wachtwoord invoeren.?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Vista Home Basic ondersteunt volgens mij geen RDP.
Is ie te pingen? Kun je wel gewoon shares aanmaken op die PC en bekijken vanaf andere pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Windows Vista Home Basis ondersteund inderdaad geen RDP, Vista Home Premium ook niet overigens.

Met VNC moet het gewoon lukken hoor, ook met de firewall aan...gewoon even een poortje open zetten. Heb je op de Vista Home Basic machine wel de vnc server draaien dan? En ik zou het dan (zoals hierboven ook al voorgesteld) het op IP adres proberen ipv op HostName.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb vnc nu draaien dat werkt inderdaad is alleen wel erg langzaam het werkt nu ook achter de firewall.

maar als vnc werkt zou dameware toch ook moeten werken?
en weet een van jullie of je net zoals bij dameware kan inloggen op de pc zonder dat hij al aangemeld is in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
TheVMaster schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:03:
Windows Vista Home Basis ondersteund inderdaad geen RDP, Vista Home Premium ook niet overigens.
Via een kleine hack is het overigens wel mogelijk te maken om Vista HP RDP te laten ondersteunen ;) Maar dat is wel te vinden via google. Wellicht dat dit bij HB op dezelfde manier ook mogelijk is

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1