Toon posts:

Probleem met HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem. Ik heb uit mijn oude computer (die altijd nog werkt), de hardeschijf eruit gehaald, en in mn nieuwe computer gestopt, geen problemen mee gehad tot vandaag. Als ik mijn computer opstart, blijft hij in het scherm van Acer hangen. Ik kan niet in de bios komen en ook niet het boot menu. Maar als ik op TAB druk om het POST scherm te zien, krijg ik die gewoon te zien maar na de memory check gaat hij niet meer verder. Nu heb ik de hardeschijf er weer uitgehaald(die uit mijn oude computer), waar windows XP opstaat, en in mijn oude computer gestopt. Geen problemen en de oude computer start gewoon op. Start ik nu mijn nieuwe pc op, kan ik gewoon in de bios komen ect. Ik heb vanalles al geprobeert, ook de bios gereset, maar niks heeft nog gewerkt.

Alvast bedankt!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Klinkt een beetje alsof er een probleem is met de IO controller, probeer eens op een andere poort de HD aan te sluiten en kijk of hij doorboot (desnoods even de bootdisk eruit halen en em op deze kabel aansluiten). Als hij voorbij de bios komt weet je genoeg

Mess with the best, die like the rest

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
IDE Controller in bios goed geconfigureerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel even de HD eruit halen, en in de bios kijken naar de IDE controller daarna even kijken of die het op een andere poort doet.

EDIT:

Ik heb nu de hdd in op de slave aangesloten, start de pc gewoon op. Hij vind natuurlijk geen besturingssysteem omdat dat niet op de master staat. Maar als ik nu naar de bios ga. Vind hij m'n hd niet! Wat nu?

alvast bedankt!

EDIT2:

Laat maar zitten, heb de hardeschijf eruit gehaald, het had nogal wat nood ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 19:23 ]