Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06 20:14
Hallo,

ik ben overgestapt van am2 naar am3, en nu heb ik mijn phenom dus weggedaan(am2+) en heb ik een am3 Athlon X4 630 gekocht.

Wanneer ik onder Linux Debian grote bestanden uitpak (+-) 8G gesplit in bestanden van 100MB, dan merk ik dat ik met mijn phenom velen maler sneller klaar was met in, of uitpakken. Ook wanneer ik 4 x 8G in of uitpak.

Met mijn nieuwe Athlon trekt mijn pc het niet eens wanneer ik 4X die 8G ga in of uitpakken, ik kan dan niet eens meer normaal een browser openen en internetten. DIt duurt dan vreselijk lang.

Toch vind ik het jammer, ik had niet verwacht dat er zo'n verschil tussen die twee zat. Het kan ook zo zijn dat de Athlon mischien minder compatible is met linux dan de phenom..?

Mischien hier wat mensen met dezelfde soort ervaringen, en eventuele oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Het is geen compatibiliteits probleem.

Je bent van een Phenom (welke overigens) Naar een Athlon gegaan. Dit is toch wel het mindere broertje van de Phenom.
Ik zou zeggen zoek de specs is op van bijde cpu's en leg ze is naast elkaar en zie het verschil. Kijk hierbij niet alleen naar de snelheid of aantal cores maar zeker ook naar het cache geheugen.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:54
Simpel: die 630 is 0,2GHz trager en hij heeft bovendien geen L3 cache. Vooral het tweede merk je wel met het in- en uitpakken..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bestaudio schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:47:
Het is geen compatibiliteits probleem.

Je bent van een Phenom (welke overigens)
Ik gok op de 940BE. ;)

Het grote verschil is tussen beide CPU's is dat de Athlon het zonder L3 cache moet doen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Ok duidelijk dus. De phenom had idd 6mb cache. Ik wist alleen niet dat dat zo'n verschil kon maken.

Nou dat wordt weer even sparen voor een andere cpu dus. Ben nu verwend met die phenom, en ben nu toch wel geschrokken van het performance verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Het ging trouwens om de phenom X4 940
Pagina: 1