Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 22:33
In navolging van Peek in Noord-Amerika, lanceert FON (bekend van het gratis draadloos internetten over de gehele wereld) aanstaande dinsdag de PeekFON :) Voor wie nog niet weet wat je met een Peek kan is het heel simpel: je kan er e-mails mee versturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fon.com/images/common/peek.jpg

Het idee van de PeekFON is dat je eenmalig 99 euro betaald en daar dan 6 maanden lang gratis door heel Europa voor mag e-mailen. Na die 6 maanden betaal je 12,90 euro per maand, maar je mag ook kosteloos uitstappen (en de PeekFON dus houden). Ze beloven dat je geen roaming kosten betaald, waar je ook mag zijn in Europa.
PEEKFON PRODUCT FEATURES

* Award-winning email device
* Unlimited email for a flat monthly rate -- compatible with most major email providers including Hotmail, Yahoo, Gmail, and AOL
* Unlimited coverage throughout Europe for just 12,90€ a month (99€ for the first 6 months, price includes the PeekFON device)
* No contract
* No roaming charges
* No hidden fees.
* Works anywhere in the EU. No WiFi signal necessary
* Connect up to 2 email accounts
* Full QWERTY keyboard for quick and comfortable typing, high-contrast full-color screen makes it easy to read emails, click scroll wheel
* Thin and stylish – just 10.2 x 6.9 x 1 cm, 107 g
* View JPG image attachments
* Long battery life – 4 to 5 days under typical usage; fully recharges in under 2 hours
* 1-year manufacturers warranty
Ik heb dit topic geopend omdat ik het een leuk idee vind, alleen weet ik nog niet of ik het ook daadwerkelijk zal gaan gebruiken :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Leuk en aardig, maar dan heb je naast je telefoon ook nog eens dit ding nodig? Nee dankje.... Beter hadden ze een telefoonabbo geboden dat gratis roaming mogelijk maakt... [edit] daarbij zie ik niks staan over exchange, en over agenda's bijwerken...

[ Voor 18% gewijzigd door Solomon op 12-12-2009 16:03 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11 12:02
De Peek is redelijk succesvol aan de andere kant van de plas, ik denk dat mensen die gaan roepen dat ze niet nog een apparaat willen vooral het volgende in acht moeten nemen:
Having said all this, Fon recognizes that, “apples to apples,” a Blackberry, an iPhone or an Android is a better product than a Peek. If you have the extra money to sign 1200 euros contracts and spend a few thousand more for roaming, the Peek can’t compete with the complete iPhone, Blackberry or Android experience. But as a pure and simple email machine, the Peek can compete. And its price is reasonable.
Dus geschikt voor:
- mensen die vaak reizen
- mensen die al een gewone telefoon hebben en goedkoop onderweg willen emailen

Ik heb zelf al een iPhone, maar vind het stiekem wel een fascinerend apparaat. Enige vraagtekens die ik plaats zijn bij de provider: Spotnik (Virtual operator), ben benieuwd met wie ze in zee gaan in Europa.

[ Voor 12% gewijzigd door JottemJ op 12-12-2009 21:17 ]

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ziet er goed uit heb alleen niet kunnen vinden in welke landen je het kan gebruiken.

• Robino
B0MBACI schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:22:
Ziet er goed uit heb alleen niet kunnen vinden in welke landen je het kan gebruiken.
Ja heel Europe adverteren ze zelf, maar ik vermoed dat er komende week nog wel wat meer bekend zal worden :)

Wat JottemJ al zegt is het gewoon een interessant apparaat voor een leuke prijs. Daarom zei ik al dat ik niet zou weten of ik het ook daadwerkelijk nodig heb, maar de prijs maakt het een leuke gadget :+

Verwijderd

Voor 11,90 euro per maand heb je BlackBerry® Instant E-mail (in Nederland) bij T-Mobile. De Peek is dus eigenlijk alleen nuttig voor mensen die constant door Europa reizen, maar wie doet dat nu en heeft geen uitgebreide connectiviteit via zijn werk? Als je op rondreis gaat is het misschien nuttig :?.

Het e-mail gedeelte is dus zoals je ziet niet eens goedkoper dan bestaande diensten en voor dat bedrag dat je betaalt bij T-Mobile krijg je ook nog eens onbeperkt internet. Je hebt dan natuurlijk ook alles in 1 apparaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 15:29 ]

• Robino
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:23:
Voor 11,90 euro per maand heb je BlackBerry® Instant E-mail (in Nederland) bij T-Mobile. De Peek is dus eigenlijk alleen nuttig voor mensen die constant door Europa reizen, maar wie doet dat nu en heeft geen uitgebreide connectiviteit via zijn werk? Als je op rondreis gaat is het misschien nuttig :?.

Het e-mail gedeelte is dus zoals je ziet niet eens goedkoper dan bestaande diensten en voor dat bedrag dat je betaald bij T-Mobile krijg je ook nog eens onbeperkt internet. Je hebt dan natuurlijk ook alles in 1 apparaat.
Ware het niet dat:
Om mobiel te kunnen e-mailen via BlackBerry® heb je nodig:

* Een BlackBerry®-smartphone.
* Een Instant E-Mail-abonnement.
* Een Flex, Relax of MyFaves-abonnement.

Bron: T-mobile

Verwijderd

Ga jij me nu vertellen dat je sowieso geen telefoon (nodig) hebt?

• Robino
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:31:
[...]

Ga jij me nu vertellen dat je sowieso geen telefoon (nodig) hebt?
Nee ik vertel jou dat je voor BlackBerry® Instant E-mail een BlackBerry nodig hebt en perse gekoppeld bent aan T-mobile. Met de PeekFON maakt het niet uit en ben je dus vrij om te kiezen, desnoods geen telefoon dus ;)

En nog een mooie aanvulling:
Because even if you never leave your country, Blackberry services, iPhone and Android services in Europe cost around 50 euros a month and have minimum 2 year stays and include no talking minutes. So in Europe, even if you stay at home, you spend 1200 euros to get email and if you travel around Europe, you spend double that on the average. This would compare with 312 euros with PeekFON vs 2400 euros if you roam, and 1200 euros if you don’t. So there are enormous savings for getting email.

[ Voor 40% gewijzigd door Robino op 13-12-2009 16:42 ]

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
@Rave17.

als jij zelf ook 50 euro per maand betaalt voor internet, doe je flink wat verkeerd.
vodafone zorgeloos internet: 9,95 p/m
t-mobile web en walk: 9.95 p/m
kpn surf&mail: 10,00 p/m

Ik zie werkelijk geen nut in dat ding... en al helemaal niet in het FON gedeelte als je gewoon mobiel internet krijgt...

[ Voor 53% gewijzigd door The_Double op 13-12-2009 22:10 ]

• Robino
The_Double schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:06:
@Rave17.

als jij zelf ook 50 euro per maand betaalt voor internet, doe je flink wat verkeerd.
vodafone zorgeloos internet: 9,95 p/m
t-mobile web en walk: 9.95 p/m
kpn surf&mail: 10,00 p/m

Ik zie werkelijk geen nut in dat ding... en al helemaal niet in het FON gedeelte als je gewoon mobiel internet krijgt...
Volgens mij koppel jij nu dingen aan elkaar die niet gekoppeld worden. Dat dit ding uitgebracht wordt door FON betekent niet dat er hetzelfde principe geldt van gebruik maken van andermans FON internet.

En ik heb helemaal geen mobiel internet op mijn mobiel, want ik ben principieel tegen 2 jarige abo's waarbij je 30 euro (of nog meer) per maand betaald. Ik snap echt niet dat mensen niet doorhebben dat ze daardoor bijna 700 euro betalen in 2 jaar tijd, voor een mobiel die over een jaar alweer gedateerd is 8)7

Nee geef mij maar gewoon een mobiel om mee te bellen, een mp3-speler om naar te luisteren, een camera om goeie foto's mee te maken, en misschien een PeekFON om te kijken of ik overal wil e-mailen ;)

Verwijderd

Wat er eigenlijk had moeten staan op die FON site.

origineel:
Because even if you never leave your country, Blackberry services, iPhone and Android services in Europe cost around 50 euros a month and have minimum 2 year stays and include no talking minutes. So in Europe, even if you stay at home, you spend 1200 euros to get email and if you travel around Europe, you spend double that on the average. This would compare with 312 euros with PeekFON vs 2400 euros if you roam, and 1200 euros if you don’t. So there are enormous savings for getting email.
Zo had het natuurlijk moeten zijn :P :+
Because even if you never leave your country, Blackberry services, iPhone and Android services in Europe cost around 10 euros a month and have minimum 1 year stays and include no talking minutes, but do give you besides mail services also access to the internet unlike our service. So in Europe, even if you stay at home, you spend 1200 euros to get email and if you travel around Europe, you spend double that on the average. If you stay at home you don't need e-mail from FON or any other service because you're already HOME, so this can save you around 10 euros x 12 months and if you use our service that will be 99 euro/ 6 months + 12,90 x 6 months. This would compare with 312 euros with PeekFON vs 2400 euros if you roam, and 1200 euros if you don’t. So there are enormous savings for just checking your e-mail at home or trough a free WIFI-spot. We also have no clue why PeekFON will be useful for you so we made up a story that our service will be way cheaper according to some made up figures about current tariffs.
@Rave17
Speciaal voor jou en mensen zoals jou brengt FON over een jaar of misschien 2 een apparaat uit waar je uitsluitend op kunnen surfen. Je moet wel even weer 12,90 euro per maand aftikken, maar dat is nog altijd goedkoper dan die 50 euro die je moet betalen hier in Nederland :'). Tweede voordeel je hebt nog een apparaat erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 23:16 ]

• Robino
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:50:
Wat er eigenlijk had moeten staan op die FON site.

origineel:

[...]

Zo had het natuurlijk moeten zijn :P :+

[...]

@Rave17
Speciaal voor jou en mensen zoals jou brengt FON over een jaar of misschien 2 een apparaat uit waar je uitsluitend op kunnen surfen. Je moet wel even weer 12,90 euro per maand aftikken, maar dat is nog altijd goedkoper dan die 50 euro die je moet betalen hier in Nederland :'). Tweede voordeel je hebt nog een apparaat erbij.
Dat internet op je mobiel 10 euro kost, betekent niet dat je gehele abonnement + Blackberry + internet geen 50 euro per maand kost. En het stukje tekst gaat niet specifiek over Nederland.

Als je je niet interesseert in de PeekFON, waarom reageer je dan in dit topic?

Verwijderd

Rave17 schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:47:
[...]

Dat internet op je mobiel 10 euro kost, betekent niet dat je gehele abonnement + Blackberry + internet geen 50 euro per maand kost. En het stukje tekst gaat niet specifiek over Nederland.

Als je je niet interesseert in de PeekFON, waarom reageer je dan in dit topic?
Om aan te geven dat PeekFON maar zeer beperkt interessant is voor mensen en aantoonbaar foutieve informatie verstrekt om hun eigen dienst aan te prijzen.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

En het is me niet duidelijk of dit magische apparaat pushmail ondersteund, of alleen maar popt.

Voor 10 euro per maand wordt mijn mail fijn gepushed naar mijn foon.
En de gepushte mail kosten in Duitsland (toen ik vergeten was om het uit te zetten) bedroegen in totaal een whopping 1 cent per dag.
Leuke gadget, maar voor wie?
Als je veel door europa reist, dan zit je gegarandeerd in hotels en die hebben tegenwoordig bijna allemaal wel gratis Wifi.
Daarnaast lijkt me dit ook geen succes voor de zakelijke markt.

Gedoemd te mislukken als je het mij vraagt.

If you choose to criticise you choose your enemies

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
wat voor netwerk gebruiken ze dan?

want als je enigzins afhankelijk bent 'open' wi-fi netwerken, zou ik het al niet willen

• Robino
418O2 schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:04:
wat voor netwerk gebruiken ze dan?

want als je enigzins afhankelijk bent 'open' wi-fi netwerken, zou ik het al niet willen
Het wijkt af van het FON idee :)
GPRS service for the PeekFON will be provided by the new pan-European MVNO for gadgets Spotnik. Fon will be Spotnik’s first customer.

• Robino
Volgens de blog van FON-oprichter Martin Varsavsky worden de eerste PeekFON's pas geleverd over een maand. Komende maand gebruiken ze nog als testperiode, waarbij FON-medewerkers en hun vrienden de PeekFON al kunnen gebruiken.

Ben benieuwd of er nog een kortingsactie komt voor FON-leden :)

Verwijderd

het toestel ondersteund idd geen "push email"... maar het kost dan ook niets om elke 5 minuten te gaan checken of er mail is... bij alle andere telco's is dit dodelijk als je aan het roamen bent.

het toestel ondersteund idd geen Exchange... maar niet alle bedrijven hebben een Blackberry/PushEmail extensies geinstalleerd/aangeschafd... je kunt je Gmail instellen om je bedrijfsemail binnen te trekken en dan zo naar de peek sturen ... sommigen doen dit reeds omdat ze belachelijke kleine mailboxen in het bedrijf hebben <ahum>

"unlimited texting" was mogelijk op de Peek... (sms) maar dat hebben ze eruit gehaald ten voordelen van de Pronto...
geen enkele kan PPS aan en een DOC is ook onmogelijk op deze versie...

het zou eventueel juist wel leuker zijn voor de jeugd... nu zijn smsjes redelijk beperkt... nu kunnen ze hele epistels schrijven...
De jeugd doet niet meer aan "email" trouwens ze "MSN'en" allemaal...

er zijn allerhande "peek" sites verschenen van location based services tot RSS/Wikipedia achtige uitbreidingen... Zelfs een GoogleVoice uitbreiding...
je kunt uiteindelijk veel aansturen door emailtjes te versturen/beantwoorden/... :-)

• Robino
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:12:
het toestel ondersteund idd geen "push email"... maar het kost dan ook niets om elke 5 minuten te gaan checken of er mail is... bij alle andere telco's is dit dodelijk als je aan het roamen bent.

het toestel ondersteund idd geen Exchange... maar niet alle bedrijven hebben een Blackberry/PushEmail extensies geinstalleerd/aangeschafd... je kunt je Gmail instellen om je bedrijfsemail binnen te trekken en dan zo naar de peek sturen ... sommigen doen dit reeds omdat ze belachelijke kleine mailboxen in het bedrijf hebben <ahum>

"unlimited texting" was mogelijk op de Peek... (sms) maar dat hebben ze eruit gehaald ten voordelen van de Pronto...
geen enkele kan PPS aan en een DOC is ook onmogelijk op deze versie...

het zou eventueel juist wel leuker zijn voor de jeugd... nu zijn smsjes redelijk beperkt... nu kunnen ze hele epistels schrijven...
De jeugd doet niet meer aan "email" trouwens ze "MSN'en" allemaal...

er zijn allerhande "peek" sites verschenen van location based services tot RSS/Wikipedia achtige uitbreidingen... Zelfs een GoogleVoice uitbreiding...
je kunt uiteindelijk veel aansturen door emailtjes te versturen/beantwoorden/... :-)
Volgens de blog van Martin Varsavsky kunnen PDF- en JPG-bijlages wel degelijk geopend worden :)

En het zou inderdaad leuker zijn als de PeekFON de Peek Pronto blijk te zijn, maar die "peek" websites klinken dan ook wel weer leuk bedacht :+

• Robino
Via een twitter-bericht van Martin Varsavsky is bekend geworden dat de lancering van de PeekFON met maximaal 60 dagen is vertraagd.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En its alive, weliswaar is het wat duurder geworden..

https://peek.spotnik.net/

In what countries does the Peek work?

With the Peek powered by Spotnik you can use and roam freely in the following countries: Albania, Andorra, Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Gibraltar, Greece, Guernsey, Hungary, Ireland, Isle of Man, Italy, Jersey, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Macedonia, Malta, Monaco, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Serbia and Montenegro, Slovak Republic, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom.

[ Voor 97% gewijzigd door B0MBACI op 10-06-2010 19:40 ]

• Robino
Ik vraag mij af of PeekFON een beetje loopt. Zelf vind ik het nog steeds een leuke gadget, maar meer misschien ook niet.

Hier is nog een filmpje te vinden waarbij Martin Varsavsky de PeekFON uitpakt. Nou ja, je krijgt hem pas ver over de helft van het filmpje te zien (van een afstand) :P
Pagina: 1