Toon posts:

Verwijderen zonder in prullenmand plaatsen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is het voor mij niet meer mogelijk om bestanden met behulp van de toetsencombinatie 'CMD+DEL' in de prullenmand te plaatsen. In plaats daarvan worden de bestanden direct verwijderd, dus zonder deze eerst in de prullenmand te plaatsen. Hoe zorg ik ervoor dat deze combinatie weer 'gewoon' eerst de bestanden in de prullenmand plaatst?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:13
Gaat het om bestanden die je via een smb- of nfs verbinding weggooit? Dan plaatst hij ze niet in de prullenbak. Als het gaat om bestanden op je interne HD of via USB of FW verbonden externe HD, dan is het inderdaad een raar probleem.

PSN: Sluuz

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waar heb je zelf naar gezocht? :) Als je bijvoorbeeld zoekt in Google naar finder trash delete immediately, krijg je Solving Trash Problems. Daar staat o.a. Files dragged to the Trash "will be deleted immediately" alert, met mogelijke oplossingen voor je probleem.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Zat de hele tijd op 'trashbin' te zoeken, daar kwamen deze resultaten inderdaad niet naar boven. Dank, ga het eens even uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het kunnen verhelpen, moest via een sudo-command een nieuwe Trash aanmaken. Heel vreemd dat ie zomaar weg was, aangezien ik de enige ben die deze mac gebruikt. Iemand enig idee hoe dat mogelijk is?