Toon posts:

Videokaart wel de ruimte?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje. Ik heb de Cooler Master Elite 334 voor mijn nieuwe PC , daarin komt ook een HD5850. Ik heb de binnenruimte gemeten vanaf dat ijzeren slot tot aan de drive bay is er ongeveer 28 cm de ruimte. Ik denk dat de kaart wel past . Maar dan moet de kaart dus wel in het onderste slot en ik vraag me af of dat wel een PCI-E 16x slot is. Hij heeft dezelfde grootte als die daarboven maar op de site van gigabyte vind ik dit :

1. 1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16) (The PCIEX16 slot conforms to PCI Express 2.0 standard.)
2. 1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)
3. 2 x PCI slots

Een PCI-e X16 slot draait dus op 4 x . Is dit perse de onderste of is het gewoon het slot dat niet in gebruik is?

http://www.gigabyte.com.t..._Spec.aspx?ProductID=3165
Specificaties van mijn moederbord.

Alvast bedankt :)

EDIT : In de handleiding van het moederbord heb ik even de motherboard layout opgezocht. Hier staat bij het onderste slot PCIEX4. Maar ik kan dus volgens mij niet de HD5850 in het bovenste slot plaatsen , daar is volgens mij geen ruimte voor.
Wat nu :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 09:36 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Afbeeldingslocatie: http://motherboards-reviews.com/Gigabyte/socket_1156/GA-P55M-UD2/Gigabyte_GA-P55M-UD2_layout.jpg ;)
Waarschinlijk stond het ook in het boekje.
Op mobo kun je het ook zien x16.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

vervelend voor je. de onderste is namelijk een x4 slot.
overigens zul je daar in de praktijk weinig van merken..

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 08:01

Format-C

Tracing Rays

Andere kast?

Misschien was het handig geweest om vantevoren te bedenken wat je in je PC wilde steken. Dan had je nu niet met dit "probleem" gezeten.

Je kan ook eerst kijken of het past. Als het niet past verkoop je je Cooler Master Elite 334 kast met een tientje verlies (of je retourneert hem), en koop je een grotere.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:39:
vervelend voor je. de onderste is namelijk een x4 slot.
overigens zul je daar in de praktijk weinig van merken..
Een x4 slot bottlenecked de kaart wel. x8 niet.

http://www.techpowerup.co...5870_PCI-Express_Scaling/

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 12-12-2009 09:42 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Bullus
Volgens mij moet het makkelijk passen, als je achter maar vrij laat(geen HDD)
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/B001DNQK98.2.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Bullus op 12-12-2009 09:44 ]

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

RappieRappie schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:39:
Andere kast?

Misschien was het handig geweest om vantevoren te bedenken wat je in je PC wilde steken. Dan had je nu niet met dit "probleem" gezeten.

Je kan ook eerst kijken of het past. Als het niet past verkoop je je Cooler Master Elite 334 kast met een tientje verlies (of je retourneert hem), en koop je een grotere.

[...]

Een x4 slot bottlenecked de kaart wel. x8 niet.

http://www.techpowerup.co...5870_PCI-Express_Scaling/
tuurlijk is het een bottleneck, daarom zei ik ook 'vervelend' .. maar heel erg ga je het niet merken. Tenzij je een Core i7 opzet hebt met 12gb geheugen en de nodige ssd's, om vervolgens de zwaarste spellen te spelen op de maximale instellingen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:32

M2M

medicijnman

als je naar het plaatje van ballus kijkt, heb je voor het bovenste PCI-E sleufje, genoeg ruimte voor een dual, of zelfs triple slot kaart. Je bent dan zowieso een van je PCI sleuven kwijt. Het onderste slot kan ook een kaart in. En wel een single - oneindig slot kaart. teminste, zolang als je ruimte in je pc-kast hebt. Let er wel op dat die kaart dan niet helemaal geweldig gaat zitten, ivm alle frontside aansluitingen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het systeem niet samengesteld. Heeft iemand van Helpmij.nl voor mij gedaan en ik ging er eigenlijk wel vanuit dat deze persoon wel wist wat hij in de kast stopte.

Volgende week krijg ik de kaart. Zal ik dan maar gewoon proberen hem in het bovenste slot te plaatsen ? Volgens mij zit namelijk het geheugen dan in de weg..

Hij past volgens mij wel in mijn kast maar niet op het moederbord..
Zou ik dan een nieuw moederbord moeten kopen?

• Bullus
Ik neem aan dat Gigabyte wel naar de layout heeft gekeken .Als een videokaart niet eens past.
Nu past er toch ook gewoon een videokaart in?

|2600k|Asus 290|

• M2M

M2M

medicijnman

nou...
What an interesting mix of results! Let's begin our inference of the results by saying that for the Radeon HD 5870, the PCI-Express 2.0 x16 is the broadway it can fit all its four wheels on, and try some road stunts, while it's at it. PCI-Express 2.0 x8 performance, which is perhaps the most crucial set of figures in this review, holds relevance to most people looking to pair two of these cards on mid-range motherboards or one of these cards on an x16 1.x motherboard. It holds even more relevance to users and potential-users of most socket LGA-1156 motherboards, as this is where 16 lanes from the processor's on-die PCI-E switch are split into two 8 lane links. Surprising as it seems, the Radeon HD 5870 is comfortable, with a mere 2% performance drop overall. PCI-Express 2.0 x4 is where the Radeon HD 5870's discomfort is slightly notable, with a 5% drop, and even more surprisingly, on PCI-Express 2.0 x1, big as it seems, the performance drop is "only" 25% overall. Considering that you rob the card most of its data transfer potential, leaving only a 1/16th of the optimum bandwidth, it is still impressive that it can deliver 75% of its performance.
een 5% bottleneck is geen bottleneck in mijn ogen. En zelfs een x1 slot kan het allemaal nog af met een gemiddelde van 75% performance. Maargoed, maar waarom zou de TS zijn videokaart in slot 2 willen stoppen?

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 12-12-2009 09:48 ]

-_-

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 08:01

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:45:
Ik heb het systeem niet samengesteld. Heeft iemand van Helpmij.nl voor mij gedaan en ik ging er eigenlijk wel vanuit dat deze persoon wel wist wat hij in de kast stopte.
Je moet er nooit vanuit gaan dat iemand dit weet. Tenzij iemand er een foto van post.

En behalve als mensen op Tweakers.net het zeggen.

Op andere fora zitten amateurs. :P

Ik zou het gewoon proberen. Je komt er snel genoeg achter of het wel of niet past. Het heeft weinig zin om je druk te maken voordat je het hebt geprobeerd.
M2M schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:48:

een 5% bottleneck is geen bottleneck in mijn ogen. En zelfs een x1 slot kan het allemaal nog af met een gemiddelde van 75% performance. Maargoed, maar waarom zou de TS zijn videokaart in slot 2 willen stoppen?
In mijn ogen wel. :> Het kan namelijk net het verschil zijn tussen een rotte 55 FPS of een heerlijke 60+ FPS. Edit; maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen interessant is. Niet iedereen heeft 60 FPS nodig voor goeie gameplay.
M2M schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:48:
Maargoed, maar waarom zou de TS zijn videokaart in slot 2 willen stoppen?
Idd. Eerst proberen lijkt me beter. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 12-12-2009 09:57 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:47:
Ik neem aan dat Gigabyte wel naar de layout heeft gekeken .Als een videokaart niet eens past.
Nu past er toch ook gewoon een videokaart in?
Het is een compleet nieuw systeem.Er heeft nog geen videokaart in gezeten.
Systeem staat nu te verrotten en ik ben aan het wachten op de videokaart :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 10:08 . Reden: typefout ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu even gepuzzeld met de plaats van de hardeschijf. Die zit nu onderin dus volgens mij heeft de videokaart nu wel in het bovenste slot de ruimte. Volgende week krijg ik de videokaart ( zou eigenlijk eergisteren moeten zijn : door een fout bij Azerty heeft iemand anders de videokaart die voor mij bedoeld was ) . Hopelijk past het dan wel.

Ik heb ook even de ruimte bovenin gemeten vanaf het slot ( ijzeren ding hoe het ook heet ) tot aan de drive bay en dat is ook ongeveer 28 cm. Opzich wel logisch. Ik maak me dus alleen zorgen of die videokaart niet tegen die witte dingetjes van het geheugen aan komt.
Zal wel heel krap worden denk ik..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 10:09 . Reden: typefout ]

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:02:
Ik heb nu even gepuzzeld met de plaats van de hardeschijf. Die zit nu onderin dus volgens mij heeft de videokaart nu wel in het bovenste slot de ruimte. Volgende week krijg ik de videokaart ( zou eigenlijk eergisteren moeten zijn : door een fout bij Azerty heeft iemand anders de videokaart die voor mij bedoeld was ) . Hopelijk past het dan wel.

Ik heb ook even de ruimte bovenin gemeten vanaf het slot ( ijzeren ding hoe het ook heet ) tot aan de drive bay en dat is ook ongeveer 28 cm. Opzich wel logisch. Ik maak me dus alleen zorgen of die videokaart niet tegen die witte dingetjes van het geheugen aan komt.
Zal wel heel krap worden denk ik..
als je een videokaart heb zonder dikke backplate, past het allemaal precies langs de geheugenreepjes. Heb je een videokaart met dikke backplate, dan hebben ze daar meestal de backplate uitgespaard, of je bent de pineut en het past allemaal niet. Dan kun je zelfs nog de backplate verwijderen en dremelen, of de haakjes van de geheugenhouders er af knippen.

-_-

• Bullus
Ik heb ff de ruimte gemeten tussen mobo en onderkant behuizing 5850 en die is 15mm.
Als je ff de hoogte meet van je witte pinnen.

En wat M2M zegt ,check even of ie net langs kan.

Mocht je er toch nog aan twijfelen,ga voor een ander mobo, je hebt nu toch 1 week tijd om het allemaal voor elkaar te hebben. Dan weet je zeker dat het past. Voor info ,daar zijn wij er voor ,Tweakers.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:52:
Ik heb ff de ruimte gemeten tussen mobo en onderkant behuizing 5850 en die is 15mm.
Als je ff de hoogte meet van je witte pinnen.

En wat M2M zegt ,check even of ie net langs kan.

Mocht je er toch nog aan twijfelen,ga voor een ander mobo, je hebt nu toch 1 week tijd om het allemaal voor elkaar te hebben. Dan weet je zeker dat het past. Voor info ,daar zijn wij er voor ,Tweakers.
Welk moederbord heb je ?

• Bullus
Zie specs: MSI eclipse x58 SLI

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Die heeft een compleet andere indeling als mijn moederbord. Ik hoopte dat het een beetje op elkaar leek.

http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=63806
Die persoon heeft ongeveer hetzelfde systeem. Zelfde videokaart & moederbord.
Bij hem past het blijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een mailtje dat de kaart verzonden is. Morgenavond zal ik 'm erin ( proberen ) te zetten en hier even vertellen of de kaart paste of niet.
Pagina: 1