Toon posts:

BD-ROM Optiarc bc-5500s halfdood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik heb sinds ongeveer een jaar een ASUS G71V laptop met een Optiarc BC-5500s BD-rom.
Sinds een maandje leest de BD-rom geen BD-schijven meer, maar wel normale CD's en DVD's.
De films doen het wel in een andere laptop (eentje van XODD, weet niet precies welke).
Ben al meerdere sites afgegaan, met meerdere zoekresultaten, zoals Google, Optiarc (Sony), ASUS, Microsoft, FokForum en hier.
Maar er stonds nergens een oplossing.

Ik heb al geprobeerd de drivers te updaten, van 1.c0 naar 1.04, 1,05 en 1,06 maar dat doet die niet omdat het een OEM is, maar op ASUS is niks van te vinden.
Ook heb ik de drive verwijderd uit apparaatbeheer en Windows zet het automatisch terug met dezelfde problemen.

Ik weet helemaal geen raad meer, alstublieft help :'(

Specs laptop DxDiag: DxDiag

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor CD/DVD en Blu-Ray worden verschillende lasers gebruikt, mogelijk dat de laser voor de Blu-Ray discs defcet is. Je geeft aan dat je de laptop ongeveer een jaar hebt, gewoon een garantie claim indienen bij je leverancier of Asus en de drive laten vervangen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Beste _Dune_

Ik heb mijn laptop teruggestuurd en onderhand weer teruggekregen, bleek inderdaad de BD-rom te zijn.
Alles doet het weer zoals vanouds, bedankt hiervoor.
_/-\o_

Oh ja, hier kan een slotje op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 13:32 . Reden: slotje ]