Dell XPS M1530 harde schijf niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn zoon heeft bovengenoemde laptop met daarop Vista geinstalleerd. Tijdens het updaten van Vista is er iets fout gegaan. Hij heeft toen de update afgebroken en nu komt er de foutmelding "a disk read error occurred Press Ctrl+Als+Del to restart" Helaas helpt dit niet.

Ik weet nu niet wat te doen. Ik heb al gekeken of ik windows kan herstellen vanaf de installatie cd maar dat lukt niet, moet ik nu een nieuwe installatie uitvoeren. ...... en is hij dan alle data kwijt.

Heel graag een reactie want alle spullen van school staan erop....en natuurlijk geen backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Veilige modus doet ook niets meer?

Ik zou dan ofwel een linux live-cd proberen en via dat OS de data naar een externe harde schijf ofzo kopieeren, ofwel de harde schijf uit je laptop halen en via een usb behuizing of harde schijf docking station/kabel aan een andere pc hangen en de data kopieeren.

Dan opnieuw vista installeren op je laptop en je data terugzetten.

En daarna uiteraard vaker backups maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

of gewoon in een pc stoppen. Zolang je zeker bent van het feit dat dit niet het werk is van een virus, is een notebook schijf met sata interface gewoon aan te sluiten in een normale computer. Met een EIDE interface is het wat lastiger, en zul je een convertertje moeten gebruiken.

Maar eerst zou ik de oplossing(en) van dragon2 proberen. Een linux disk + andere pc met schijfruimte over + netwerkje werkt stukken gemakkelijker en garantiebewuster dan het openschroeven van een laptop.

Ps. XPS laptops hebben een redelijk goede garantieregeling. Mocht je nog garantie op het apparaat hebben, na de data er vanaf gehaald te hebben even een telefoontje doen richting dell :)

[ Voor 16% gewijzigd door M2M op 12-12-2009 19:50 ]

-_-