Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2meterPeter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09-2023
Beste mensen,

Ik heb vorige week een LCD tv aangeschaft (de Philips 37PFL5604H) en toen ook maar gelijk een DVI-D naar HDMI kabel gekocht, zodat ik films met HD kwaliteit kan afspelen op m'n tv. Nu gaat het beeld versturen prima, maar ik krijg er alleen geen geluid bij :\ Ik heb ook geprobeerd tulpstekkers (rood-wit) aan te sluiten op mijn geluidskaart en achter in de tv, maar ook dat werkt niet.
Ik heb als videokaart de GeForce 7600 GT (256mb) met tv-out en dvi-uitgang.
Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen, zou erg fijn zijn.
Alvast bedankt!

mvgr Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 21:23

Caveman

whahoehaha

Ik geloof dat er best wel wat topics zijn die aan jouw criteria voldoen:

PC via HDMI aansluiten op HD-tv => geen geluid
geen geluid op een hdmi>hdmi kabel
[HDMI] Geen geluid
DVI-HDMI + aparte audio kabel: wel beeld, toch geen geluid
geen audio op tv via HDMI
Audio over HDMI

Nu moet je toch wel verder komen denk ik zo....

[ Voor 31% gewijzigd door Caveman op 11-12-2009 20:40 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Misschien mis ik het, maar het is toch logisch dat er geen geluid over dvi word gestuurd? aka, de dvi aansluiting in je pc naar de hdmi aansluiting in je tv. er word geen geluids signaal over DVI gestuurd, dus komt er aan de andere kant ook geen geluid uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:18
DVI -> HDMI stuurt inderdaad geen geluidssignalen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

@thijszor en Jolly_Jumper.... Ik zou mijn kennis over DVI en HDMI maar wat bijspijkeren, al sinds de ATI HD2400 kun je geluid over de dvi/hdmi kabel heen sturen.
http://ati.amd.com/products/radeonhd2400/index.html

Alleen de videokaarrt die de TS heeft stuurt helaas geen geluid mee.

@2meterPeter, een aparte geluidskabel gaat alleen werken als je tegen je TV kunt zeggen dat ie bv. HDMI1 moet gebruiken met audio in van een andere bron. Ik denk zomaar dat dat niet gaat. Als het goed is zitten er achterop je tv een witte en een rode tulp aansluiting, die is bedoeld voor component in (ook 3 tulp plugjes, maar dan voor video). De HDMI aansluitingen van je TV gebruiken (bijna) altijd het geluid dat op de HDMI kabel zit.
Er zijn 2 mogelijkheden: je schaft een nieuwe videokaart waarbij het geluid over de DVI/HDMI aansluiting wordt gestuurd. Of je hebt misschien de mogelijkheid om de component aansluitin op je tv te gebruiken en dan kun je een "gewone" audiokabel gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door Caveman op 11-12-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:18
In 't geval van een HD2400 (en hoger) hebben we 't waarschijnlijk ook over een 'speciale' ATi DVI -> HDMI converter, welke je vervolgens moet aansluiten met een HDMI kabel aan je scherm. Kortom, aangezien je in deze situatie een HDMI kabel gebruikt, met een speciale convertje, i.c.m. drivers heb je logischerwijs dus ook geluid. M.a.w.: jij moet even het één en ander bijspijkeren, want met een DVI -> HDMI kabel heb je nooit geluid, ook al heb je een videokaart die geluid kan meesturen :).

[ Voor 12% gewijzigd door Jolly_Jumper op 11-12-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Jolly_Jumper schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:11:
In 't geval van een HD2400 (en hoger) hebben we 't waarschijnlijk ook over een 'speciale' ATi DVI -> HDMI converter, welke je vervolgens moet aansluiten met een HDMI kabel aan je scherm. Kortom, aangezien je in deze situatie een HDMI kabel gebruikt, met een speciale convertje, i.c.m. drivers heb je logischerwijs dus ook geluid. M.a.w.: jij moet even het één en ander bijspijkeren, want met een DVI -> HDMI kabel heb je nooit geluid, ook al heb je een videokaart die geluid kan meesturen :).
Helaas, ik heb zelf een mediacenter gebouwd met deze kaart en er zit geen converter op de kaart en gebruik een gewone DVI ---> HDMI kabel en ik heb gewoon geluid op mijn tv. Het enige wat je moet doen is tegen windows zeggen dat ie de geluidskaart op de videokaart gebruikt, vandaar dat ik zo stellig ben.

Jij hebt gelijk, ik ben even naar beneden gelopen het is een “ATI DVI to HDMI” kabel.... }:O (je ziet er bijna niets aan, het zit kennelijk al in de plug verwerkt....)
Maar dat neemt niet weg dat je met een ati kaart ipp klaar bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 11-12-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

2meterPeter schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:27:
Ik heb ook geprobeerd tulpstekkers (rood-wit) aan te sluiten op mijn geluidskaart en achter in de tv, maar ook dat werkt niet.
Heb je wel gebruik gemaakt van 3,5mm jack naar RCA. Want 3,5mm jack gaat in de pc en dan de RCA in de tv. En wel de audio in gebruiken van de tv en niet de audio uit. Maar die audio in is wellicht gekoppeld aan de Component-ingang van de tv. Dan zou je in de instellingen moeten kijken of de die audio-ingang los kan gebruiken samen met de HDMI poort waar je tv op is aangesloten. Nu weet ik dat ik met mijn Philips de analoge audio-in van de Side kan koppelen aan een HDMI ingang, dus wellicht kan je dat eens proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 11-12-2009 23:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1