Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel interessante dingen gelezen. Ik wil me graag meer gaan verdiepen in het OC-en en daarom ga ik een nieuwe computer samenstellen. Nu wil ik een AMD3 systeem opbouwen, maar lees verschillende recensies over de 785 of 790 chipset.

Gelet op toekomst en OC-en welke chipset raden jullie aan en waarom? Gelijk erbij gepakt de F, X of GX versie?

CPU word een AMD Phenom II x4 955 BE.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat ligt totaal aan wat je wilt. Een 790X heeft bijvoorbeeld heel veel PCIe-lanes, dat is erg leuk als je drie videokaarten wilt gebruiken maar als dat niet hoeft is het vrij overkill. Een 785G of 790GX hebben een IGP, maar als je een losse videokaart wilt is dat nutteloos. Ik zou gewoon de eigenschappen van de verschillende chipsets naast elkaar leggen en kijken wat je wel en niet nodig hebt. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

bwerg schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:46:
Dat ligt totaal aan wat je wilt. Een 790X heeft bijvoorbeeld heel veel PCIe-lanes, dat is erg leuk als je drie videokaarten wilt gebruiken maar als dat niet hoeft is het vrij overkill.
Je bedoelt een 790FX, een 790X heeft maar 16 PCIe lanes voor de videokaart, de FX heeft het dubbele. ;)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

correct. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Ga dan gewoon voor de 790FX! Je wilt gaan OC'en, dus mag ik aannemen dat gamen ook in het lijstje van je pc gebruik hoort. Meeste PCI-e lanes en de beste mobo beschikbaar voor AMD :)