MP3's kopen bij Amazon.com/.de/.co.uk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik wou net een paar mp3's kopen op amazon maar dat lukt niet wegens geografische restricties. :/
Als ik www.amazon.nl intik kom ik terecht op de UK site van Amazon en zowel op de amerikaanse en de duitse amazonsite lukt het ook niet. Ik heb wat nagelezen en er wordt naar je credit card gegevens gekeken waar je vandaan besteld. Ik vind het raar dat je niet vanuit Nederland mp3's kan bestellen en via Engeland of Duitsland wel :? .

Heeft niemand hier mp3's via amazon besteld?
Ze zijn beter geprijsd dan iTunes en het wordt in mp3 formaat geleverd met nog een best hoge bitrate (256 kbps volgens mij).

Verwijderd

Mr.C4 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:21:
Ik wou net een paar mp3's kopen op amazon maar dat lukt niet wegens geografische restricties. :/
Als ik www.amazon.nl intik kom ik terecht op de UK site van Amazon en zowel op de amerikaanse en de duitse amazonsite lukt het ook niet. Ik heb wat nagelezen en er wordt naar je credit card gegevens gekeken waar je vandaan besteld. Ik vind het raar dat je niet vanuit Nederland mp3's kan bestellen en via Engeland of Duitsland wel :? .

Heeft niemand hier mp3's via amazon besteld?
Ze zijn beter geprijsd dan iTunes en het wordt in mp3 formaat geleverd met nog een best hoge bitrate (256 kbps volgens mij).
Amazon zal waarschijnlijk alleen over rechten beschikken om in de door jou genoemde landen betreffende muziek te verkopen. Ik zou niet weten waarom ze anders zo strikt zijn hierin.

• maccadon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-01 13:21
Er zijn wel omwegen om toch via Amazon.com te kopen maar dan ben je nog steeds niet "legaal" bezig.
Dit vanwege de rechten.
Het is jammer dat er in nederland zo weinig alternatieven voor iTunes zijn.
Wel ben ik van de week op deze site terecht gekomen.
http://nl.7digital.com/
Nog geen ervaring mee maar ze leveren wel hoge kwaliteit mp3

Verwijderd

ZIjn er sowieso legale sites die FLAC aanbieden?

/me mot geen mp3 (en wil de discussie niet aangaan) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:49:

Kun je waarschijnlijk beter de cd in de winkel kopen en die in .flac rippen :P.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:49:

Ik denk zelfs dat het niet mag van de FLAC community/makers :X Aangezien het een gratis en opensource formaat is :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:03:
[...]

Ik denk zelfs dat het niet mag van de FLAC community/makers :X Aangezien het een gratis en opensource formaat is :X
Ik denk eerder dat ze er trots op zouden zijn dat er een shop is die bereidt is in lossless muziek aan te bieden :). Die shop verkoopt muziek in .flac formaat dat hoeft lijkt mij geen problemen op te leveren met het opensource gebeuren.

• Mr.C4
  • Niet online
maccadon schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:31:
Wel ben ik van de week op deze site terecht gekomen.
http://nl.7digital.com/
Nog geen ervaring mee maar ze leveren wel hoge kwaliteit mp3
Bedankt voor de link. Helaas hebben ze daar niet de album die ik wil bestellen.

Was het maar zo'n feest dat er een partij is waarbij je kunt kiezen in welke formaat en kwaliteit je je muziek wil hebben.

Ik ga maar amazon mailen of ze ook van plan zijn om mp3's in Nederland te gaan aanbieden.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Om welk album/welk soort genre muziek gaat het dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:15:

Ik denk eerder dat ze er trots op zouden zijn dat er een shop is die bereidt is in lossless muziek aan te bieden :). Die shop verkoopt muziek in .flac formaat dat hoeft lijkt mij geen problemen op te leveren met het opensource gebeuren.
En ik snap werkelijk maar niet dat er niet iemand is die in dit gat springt. Er zijn mensen die bereid zijn te betalen voor kwaliteit.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

of wma lossless of apple format lossless, zodra het maar lossless is.

Denk dat de groze bazen in de muziek industrie hier fel tegen gekant zijn, maar dat is slechts een vermoeden van mijn kant.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Mr.C4
  • Niet online
SR8 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:18:
Om welk album/welk soort genre muziek gaat het dan?
Album van Bob Reynolds: Live at the jazz corner. Gerne: jazz. Deze is niet zo bekend en al redelijk oud (2003) en de cd is in nederland tot zo verre ik kan vinden niet verkrijgbaar.

http://www.amazon.co.uk/L...02J0JU96/ref=pd_rhf_p_t_1

Verwijderd

Heb je bij CDbaby gekeken?
http://www.cdbaby.com/cd/bobreynolds

Verwijderd

Emmeau schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:25:
of wma lossless of apple format lossless, zodra het maar lossless is.

Denk dat de groze bazen in de muziek industrie hier fel tegen gekant zijn, maar dat is slechts een vermoeden van mijn kant.
En daarmee zorgen ze er dus voor dat er meer mensen de piraterij in gestuwd worden.... Daar is immers wel het aanbod.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:25

-d-

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:39:
[...]

En daarmee zorgen ze er dus voor dat er meer mensen de piraterij in gestuwd worden.... Daar is immers wel het aanbod.
Hoewel ik ook veel liever losless heb vraag ik me dat af. 99% van de iPod luisteraars zal het waarschijnlijk niet boeien. De vraag naar lossless lijkt me meer een nichemarkt. Maar goed, we zijn in ieder geval van DRM af. Dat was stap 1 :)

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:19
maccadon schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:31:
Er zijn wel omwegen om toch via Amazon.com te kopen maar dan ben je nog steeds niet "legaal" bezig.
Dit vanwege de rechten.
Nou en? Als het je om het 'legaal bezig zijn' te doen is, kun je het beste de muziek ergens van usenet trekken. Overigens verbieden de voorwaarden van Amazons MP3-service niet dat Nederlanders van de dienst gebruik maken. Hooguit mag Amazon zelf de dienst niet leveren, maar dat is niet Mr.C4's probleem. 8)

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Mr.C4
  • Niet online
ja, ik wou het eigenlijk bij amazon kopen want daar heb ik al een account en m'n creditcard ingevuld. Nu moet ik dan weer via een andere site aanmelden en cc gegevens invullen terwijl andere landen wel gewoon bij amazon mp3tjes kunnen kopen. Amazon heeft ook een groter mp3 assortiment en daar wil ik graag ook in de toekomst gebruik van maken. Maar ik heb amazon.co.uk gemaild en ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

• Mr.C4
  • Niet online
Ik heb een mailtje terug gekregen van hun en dit is de reden:
At this time MP3 downloads are only available to customers within the UK (including, Northern Ireland, the Channel Islands and the Isle of Man) from Amazon.co.uk website. This is due to publishing and licensing agreements with our digital music partners. We continue to work towards making the service available in other countries.
Binnen europa bieden ze mp3's wel aan in duitsland en frankrijk, nog best weinig dus eigenlijk.
Pagina: 1