Win7 Ultimate 64 bit wil meestal niet shutdownen/rebooten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat mijn 'vers' ge-instaleerde Windows 7 Ultimate 64 bit meestal niet shutdowned of reboot waneer ik dat wil. Hij blijft dan op Shutdown of restarting hangen zonder disk activiteit. (af en toe doet hij het wel, maar ik kan er geen lijn in vinden)

Als ik hem dan reset of afsluit met de power knop en hij start weer op komt hij niet klagen dat ik in herstel mode moet opstarten. Ik ga er dus van uit dat alles was afgesloten en hij net niet die laatste stap kon uitvoeren.

Hij heeft zeker een maand geen problemen gehad. Wat in die tijd wel is ge-instaleerd zijn:
- Windows Updates
- Ati catalist 9.11
- Nieuwe drivers voor mijn Creative XiFi platinium (Het kan wel zijn dat die al voor het probleem zijn ge-instaleerd)

De rest van mijn config is:
Asus p6t SE
Intel I7 920
6 Gb Ram
Club3d 4890
2 Samsung 500gig harde schijven (model ontgaat mij)
Lg blu-ray lezer, schijver.

Dit zelfde systeem had in Vista Ultimate 64 bit niet deze problemen.

Wat ik al gedaan heb:
- Ge-googled :)
--En gevonden dat sommige mensen beweren dat de Microsoft update KB976098 de boosdoener is, deze ge----deinstaleerd, maar helaas.
--Ook nog gevonden dat sommige beweren dat het de windows firewall is, maar deze draait niet bij mij
--(Kaspersky firewall).

- Eens in mijn event logs gekeken en daar vind ik wel wat vreemde zaken:

1) The following boot-start or system-start driver(s) failed to load: Tosrfcom (Dit zou met Toshiba blue-tooth devices te maken hebben, maar die heb ik niet en er is ook niets van ge-instaleerd)

2) Custom dynamic link libraries are being loaded for every application. The system administrator should review the list of libraries to ensure they are related to trusted applications.

3) Crash dump initialization failed! (Ik vermoed dat hij hierop hangt)

Deze fouten blijven bij iedere boot punt 1) en shutdown 2) en 3) voorbij komen.

Wie o wie heeft een idee ?

Ben al een paar keer na een dage werken thuis gekomen dat mijn pc nog aanstond omdat ik vergeten was hem te resetten en dan op de power button te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb.
Was eens op de Asus site aan het rond neuzen en vond daar, dacht dat het vrij recent was, of ik heb er de vorige keren over gekeken, een download van 'MB WIN7 ATK'.

Daarin zit de installatie van een Asacpi.sys. In mijn device manager heb ik nu een 'ACPI Fixed Feature Button
device.'

Ik heb nu reeds een aantal keer windows herstart of afgesloten en hij is niet meer blijven hangen bij het afsluiten.
Waarschijnlijk is er toch een update of zo de oorzaak van het initiele probleem, een paar weken geleden had ik het probleem nog niet.

Maar bon, het is weg en ik ben blij :P