[Nvidia 210] Geen geluid over HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik heb een Nvidia 210 aangeschaft om via HDMI m'n 1080p LCD aan te sluiten. Nu werkt dit niet helemaal vlekkeloos. Het lukt niet om geluid naar de TV te sturen. Op de computer herkent hij bij de HDMI (TV) en laat ook balkje zien dat er geluid wordt afgespeeld maar met de TV gebeurt niks. Het gaat om een Philips 42PFL8404. Wie weet waar dit aan kan liggen? Het gaat trouwens om een tweede videokaart.

Specs:

Intel C2D E6600
GigaByte GA-965P-DS3P
Nvidia 8600 GT & 210
2GB Ram

Verder, als ik HD materiaal afspeel wordt deze schokkerig weergegeven. Op m'n computerscherm (de eerste videokaart) werkt wel goed, maar als ik het op de TV afspeel (met de tweede videokaart) schokt het beeld. Ligt dit aan de CPU of aan de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe heb je je schermen ingesteld, als individuele bureaubladen lijkt me, voor je 8600GT zou je Core AVC voor de hardwareversnelling kunnen installeren.

Welke drivers heb je geïnstalleerd en ook de HDMI Audio-driver van nvidia geïnstalleerd?

[ Voor 24% gewijzigd door Wiethoofd op 11-12-2009 17:38 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Schermen zijn Individueel ingesteld.

Voor beide videokaarten zijn gewone Nvidia drivers naast elkaar geinstalleerd. Zitten hier niet automatisch de HDMI-audio drivers bij?

De 8600GT werkt goed, dus waarom zou ik daar nu andere drivers voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38
ja, maar als je de HDMI kabel aansluit moet je nog wel handmatig de geluidsinstellingen aanpassen zodat de computer het geluid over HDMI verstuurt, dat gebeurt niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Ja klopt. Dat heb ik ook gedaan, want in het geluidsmenu wordt de TV herkent en worden er geluidsbalkjes weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even samengevat, TV is aangesloten op 8600GT en heeft schokkend beeld.
Om het schokkend afspelen tegen te gaan: Core AVC, is een codec die voor hardwarematige acceleratie zorgt door je 8600GT.

Je 8600GT ondersteund geen HDMI-audio output naar je TV (tenzij je een speciale versie hebt die dat wel kan), je GT 210 daarentegen kan wel HDMI-audio uitsturen en moet je dus ook je TV op aangesloten hebben om dat werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Sorry, was misschien een beetje onduidelijk. Maar de TV zit aan de 210. En het is niet de GT versie, dus alleen 210.

Op de 8600GT zitten 2x 1680x1050px schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat als je de 8600GT loskoppelt en puur alleen even de TV aangesloten hebt, heb je dan wel geluid?

En heel zeker dat je de Nvidia HDMI Audio Driver XP/Vista/W7 32+64bit geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
GekkeCoen schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:08:
En het is niet de GT versie, dus alleen 210.
Dan weet ik je probleem je hebt een niet bestaande videokaart. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Het werkt nog niet naar behoren, als ik die Nvidia HDMI audio drivers wil installeren krijg ik de melding dat het Nvidia-installatieprogramma geen stuurprogramma's kan vinden die compatibel zijn met de huidige hardware.

Verder heb ik Core AVC geïnstalleerd maar het beeld blijft op de 210 haperen en achterlopen. Kan het komen omdat er al andere codecs zijn geïnstalleerd?

Edit: Gek genoeg werkt het beeld wel vlekkeloos als ik de 8600 GT uitschakel. Het geluid blijft niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkeCoen op 12-12-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

installeer naast Core AVC eens de nieuwste ffdshowcodec tryouts versie: http://sourceforge.net/projects/ffdshow-tryout/files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Nee helaas, met de ffdshowcodes blijft het beeld ook haperen en achterlopen op de 210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:53

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:19:
[...]

Dan weet ik je probleem je hebt een niet bestaande videokaart. ;)
Heul wel.

Je hebt wel de GT 220..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08-2023
Had hetzelfde probleem met een NVidia GT220 en mijn Philips HDTV. Blijkt dat NVidia hdmi-audio automatisch uitschakelt als een Philips flattv wordt gedetecteerd. Dit wordt ook expliciet vermeld in de releasenotes van de driver:
p. 27:
Some HDMI/DisplayPort displays do not support audio, or have issues with current
NVIDIA graphics cards.
The NVIDIA driver attempts to identify such displays and automatically disables the
audio. For example, the NVIDIA driver disables HMDI audio for all Philips HDMI
TVs, as these have been identified as having issues with current NVIDIA graphics
cards. http://uk.download.nvidia.com/Windows/195.62/195.62_WinVista_Win7_Desktop_Release_Notes.pdf

Op diverse fora gezocht en het blijkt dat het probleem waarschijnlijk niet te verhelpen valt.

Heb zelf een ATI Radeon 5850 aangeschaft, die wel goed werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door DaRealMiG op 14-12-2009 15:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Hhm, dat is wel nadelig. Ik zou misschien een ATI kaartje kunnen aanschaffen, maar vaak hoor je dat dit ook niet lekker werkt samen met een Nvidia kaart. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat voor OS heb je?
Vista kan sowieso maar met één display driver werken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Vista idd. Zal het met Windows 7 wel werken?
Pagina: 1